Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

000000000

A konnektorból sehogy. Sarus kötéssel az elosztó szekrényből.

000000000

546.100 Ft töredékéért bekötik a 3 fázist oszt jónapot.

gaben

Sziasztok,
 
tudna valaki ajánlani frekiváltó szervizt?
 
köszi, gaben

000000000

Köszönöm a válaszokat. Tehát nincs teljes körűen javítható frekiváltó.

svejk

Ha hivatalos szervíz, akkor tutu nem lesz rentábilis.
Egyébként milyen típus és mi a probléma?  

svejk

Nehéz dolog...
A régebbi (több mint 10 év) típusok rendesen meg voltak csinálva, de azért már csak korosak.
Több ilyen is üzemel a környezetemben.
A maiak, hulladékok és nem jelent már semmit a márka.
Ha tényleg a javíthatóság nálad a fontos akkor a magyar PROCON cég temékpalettájából válassz.

gaben

Szia svejk,
 
arról az angol frekiváltóról van szó amit a múltkor kérdeztem. 3058-as hozzászólásom.
Valami angol cucc, a márkája most nem ugrik be.
Nagy probléma nincsen, mert beszéltem a géptulajjal és rendeltem egy újat, tehát kifizeti, csak jó lenne ha életet tudnék lehelni a rosszba.
 
üdv, gaben

svejk

Visszanéztem, most is azt mondom nem hinném, hogy hibás lenne.
Első dolog, paraméterek visszaállítása gyárira és kipróbálni egy tuti biztos motorral/mechanikával.
 
De persze minden előfordulhat, egyszer találkoztam kúszóáramoktól átszenesedett Nyákkal, az kb. hasonló tünetet produkált.
 
Tapasztalataim szerint a mai frekiváltók integráltsági foka miatt a javítási esély elég alacsony.
A régebbi, 10 évnél idősebbeket még türelemmel, kitartással általában életre lehetett kelteni.

gaben

Ezen már túl vagyok, a motort minden téren bevizsgáltattam abban a tekercselő műhelyben ahol vettem. Kutya baja.
A frekiváltó visszament a gazdájához akitől vettem, mert a reset funkciót nem tudtam produkálni vele.
Azt ígérte, hogy szkóppal rámér az alkatrészekre hátha valami IGBT vagy FET elszállt. Meglátjuk mi lesz belőle.

svejk

Itt vetted a fórumon?

gaben


Bencze András

Ha üresen megy a motor, de a normál terhelésre túláram hibát ad, akkor nagy valószínűséggel az egyik fázis féloldalas. Ez a fázis kisebb árammal megy, lakatfogóval jól lehet diagnosztizálni. A féltápfeszhez képest feszmérővel is látható. Egyébként a motor hangján is hallható.

u6p5jr23k

Tisztelt Szakemberek!
 
Mivel a frekvenciaváltókhoz sem értek, ismét egy kérdéssel zavarnék.
A kérdés az, hogy ha egy motort frekiváltóval lassítunk, hogyan változik a nyomaték.
Konkrétan: 1440 fordulatú motort le lehet-e lassítani kb. 100-ra úgy, hogy jelentősen ne csökkenjen a nyomaték. Egy húsdarálót hajtana.
 
Ha nem lehet megoldani, érdekel az oka.
 
Köszönöm!

Csuhás

Le tudod lassítani úgy hogy a nyomaték megmaradjon, viszont a leadott teljesítmény a fordulatszámmal arányos, így elég kevés marad. Mindenképp jobban járnál ha mondjuk egy bicikli lánckerék párra bíznád a lassítás nagyobb részét.

u6p5jr23k