Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

Bencze András

Nem tudom, de próba szerencse. Amit írtál az alapján működni kell a féknek. A DC túlfesz. figyelést valószínű ki kell kapcsolni.

Bencze András

Na mi az eredmény?

svejk

Ha minden jól megy estére tudom kipróbálni.

Csuhás

Mérj rá az igbt modulon a fék ponthoz tartozó igbt vezérlő bemenetére egy fékezéskor. Azt talán a legegyszerűbb megnézni. ( akár egy led ellenállás páros is elég lehet )

szf

Van màr op panel?

svejk

Mivel a legbonyolultabb a szétszedés -van vagy nyóc' csavar :) - no meg belül a pontok hozzáférése, ezért ha már szétszedem, akkor ráakasztom a tervezett fékellenállást, nem vacakolok vele.
 
Igazából csak csodálkoznék rajta, hogy ennyi lenne az "opcionális" átalakítás.
 
Megmondom őszintén eddig elég ferde szemmel néztem ezen Magyar csodákra, de átolvasva a paraméterlistát elég okosnak tűnik, talán még a hozzállásom is meg fog változni.
 
 

svejk

Jelentem, az ellenállás bekötésével működik a fékfunkció üzemszerűen.
Nem is értem miért kellet kispórolni azt a kétszer 20 cm vezetéket és 2 tagú sorkapcsot. [#nemtudom]

Csuhás

Ez a mai világ egyik átka. Pl az autómban benne van a tempomat, még a kormányra is kimegy a kábelezés. Két mikrokapcsoló beépítése óta működik is. ( Új autó esetén ezt 100eFt nagyságrendbe kerülő extra )

Bencze András

Sajna a Bonfihoz még nincs.

szf

Hol vagy helyileg?

Bencze András


szf

Messze vagy csak délelött 8-12-ig tudnàm oda adni.

Bencze András

Köszi, az sajnos kevés.

frkdv6dyr

Kíváncsi vagyok ki halott az alábbi dologról.  
 
Sikeresen beszereztem én is egy frekiváltót, mondván ezzel oldom meg az EMU200 gyengélkedő váltójának problémáját, valamint a kondi hibát ami időközben bekövetkezett. Nem is volt olyan rossz választás a Hitachi NE-S1 sorozat 2,2kW-os 1 fázisú készüléke. Van a szomszéd utcába egy régi gyerekkori cimborám aki motorokat tekercsel már több mint húsz éve. Nosza meg is kérdeztem tőle, hogy a régi 1955-ös 1,7kW-os motorom bírni fogja-e ezt a macerát, mondván akkor még nem igen voltak ilyenek. A válasz természetesen, hogy igen, viszont arra is felhívta a figyelmem, hogy a motoroknál van egy freki ahol a tekercs megolvad mielőtt a motor is felmelegedne. Elmondása szerint a csapágy a fémházat és a tengelyt rövidre zárja. Hmmm erre én sem gondoltam. A lényeg, hogy az erővonalak záródnak valamit az örvény áram ami kialakul, és így önrezgésbe viszi át a rendszert és szépen el is ég a tekercs. Logikusnak tűnik számomra, de kíváncsi vagyok mások halottak-e már erről. Védekezésnek két módszert említett a gyakorlatból, az egyik a hőmérséklet figyelésével a freki kizárása a használatosból, a másik ami kicsit kacifántosabb, hogy a csapágy és a ház valamint a csapág és a tengely közé kemény gumit tesznek a fémes kapcsolat elkerülése és az erővonalak nyitottabbá tétele érdekében. Úgy jött Ő is rá erre, hogy volt egy szivattyú ami lépten-nyomon lefüstölt miután frekiváltóval használták. Először a hűtésre gyanakodtak, de miután nagyobb hűtést kapott mint amit a motor képes volt a maximális fordulaton produkálni, és még mindig füst, akkor nézet a cimbora is utána mitől lehet ez.
 
Szóval van itt sok mérnök és egyéb nálam sokkal műveltebb szakember, gondoltam hátha igazolni vagy cáfolni tudja valaki ezt a dolgot. Minden esetre ha lefüstöl a motorom max át tekertetem 1400-ról 900-as fordulatra.

svejk

Ez így nem hiszem hogy valós, nem kevés gépkönyvet átolvastam sehol sem említenek ilyen hatást.
 
Kizárni lehet a frekiváltóknál bizonyos frekvenciákat, de azt nem ezért, hanem a mechanikus rezonanciapontok miatt szokták/kell.
Az említett leégés is esetleg ennek tudható be, hogy berezonált a tekercs és kidörzsölődött a szigetelés.
De azt úgy is hallani fogod a motor hangján.