Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

Bencze András


Rabb Ferenc

Szerintem nem ügyesség kell hozzá, hanem egy hálózatra kapcsolt aszinron motort a szinkron fordulatnál nagyobb fordulattal hajtani.  
 
Innentől már generátorként működik, a motoros üzemű karakterisztikák a tükörképével. (áram, nyomaték, billenőnyomaték, teljesítmény stb) Vagy ismét tévedek? [#nemtudom]

PSoft

 
Nálam is van egy ilyen,a mai napig működő EVIG-es 3f aszinkron generátor.
 
A Briggs motort is túlélte,most egy Honda "ketyeg" rajta.:)
 
Akkor,én is ügyes vagyok,mert én meg "összebarátkoztattam" a Honda motorral.:)))
[#wave]
 

ANTAL GÁBOR

 Összenövesztették a generátor tengelyét a Briggs kúpos tengelyvégével és azt hiszem egy hosszú csavarral húzták össze őket. ( megspórolván egy csapágyat és egy tengelykapcsolót.) Az első szétszedésnél sokat szidtam a konstruktőrt ....

000000000

Na menjünk sorra, bár már unom ....
Adva van egy két azonos teljesítményű motor, az egyik kalickás motor (nincs semmi marhaság még plusszban, kondi, rezonáns kör egyebek), a másik egy állandó mágneses forgórészű AC motor. Tengelyük közösre összehozva, és elkezdem őket egy harmadik motorral forgatni.  
Mindkét motorra 3 izzólámpát is kötök a tekercseire.
A. Mi történik ilyenkor? Minkét motornál világítani fognak?  
B. Mi történik akkor, ha rövidre próbálom zárni egy 10 A-es biztivel az izzólápákat?
Van lényeges különbség a két motor között?

ANTAL GÁBOR

 Tibor ! a motor állórészének induktivitása és a kondi alkotja a rezonáns kört. Csak kondi kell ! ( és az miért marhaság ?? ) Ha gondolod holnap bescannelem a Retter könyv néhány fontos oldalát  ( én értem is és csináltam is ilyen módon aszinron generátort. De a rákosi korban pl Jósvafőn is működött ilyen ( önálló) nem hálózatról vezetett generátor ami a falut látta el villannyal . A roncsait láttam....

PSoft

 
Lehet,hogy több megoldása is volt az EVIG-es konstruktőröknek?
A nálam levő példánynál,M8-as jobbos menet van mindkét tengelyvégben,és egy tőcsavar húzza össze a kúpot.
(a cifrákat mondás...nálam is meg volt).:)))
 

000000000

Hagyjál már ezekkel a kondis, meg mindenféle segédáramkörökkel ellátott motorokkal.
Ismerem ezeket a speciális aszinkron generátorokat. Frekiváltónál kötsz Te bármiféle kondit még? Nem.
 
Azaz ha fogsz egy mezei aszinkronmotort, és kézzel forgatod a tengelyét, közben a tekercseit rövidrezárod.
Tudod forgatni? Hol itt a generátor?
Na már most próbáld meg ezt BLDC motorral.
Izmosnak kell lenned, hogy sikerüljön nagyobb fordulatokra kézzel tekerni.
Értsétek már meg, az egyik gép csoportban (amikban van állandó mágnes) forgáskor egyből jelentkezik az elektromotoros erő (EMF), a másiknál NEM.  
Tehát óriási különbség van a tekintetben, amiről az eredeti kérdés szólt: lehet mezei frekiváltóval BLDC motort forgatni, vagy nem?

s2k5ycubj

Van nálam egy aggregátor javításon. 3 és 1 fázisú és hegeszteni is lehet vele,persze külön tekercsekkel,diódákkal. Na ebben pont ilyen motor van,kiegészítve a hegesztő tekercseivel. És három szép nagy kondi van rákötve  a kimenetére.

000000000

Üdv, eladó új mikrókapcsolók (végálláskapcsoló)  
Euchner N10R-M új ára:138 dollar/db nálam: 12.000 ft/db van belőle 3 darab
Euchner N01R550-MC2018 új ára:140 dollar/db nálam: 12.000 ft/darab van belőle 4 darab  
 

 
http://kepfeltoltes.hu/view/140111/IMAG0619_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>http://kepfeltoltes.hu/thumb/140111/IMAG0619_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
http://kepfeltoltes.hu/view/140111/IMAG0616_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>http://kepfeltoltes.hu/thumb/140111/IMAG0616_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
http://kepfeltoltes.hu/view/140111/IMAG0618_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>http://kepfeltoltes.hu/thumb/140111/IMAG0618_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

000000000

bocs rossz helyre irtam!

000000000

 
Svejk valamit benéztél mert én nem V1000-et írtam hanem J1000-et !  
A V széria tudomásom szerint nem tudja kezelni a szinkron motorokat, de ez már ki lett vesézve itt is.  
 

000000000

 
Tibor szaktudását ugyan elismerik sokan, de ami nem fér bele a sík, derékszög, párhuzam gondolatvilágába az nála nem létezik.
Sőt mi több, az nem is volt, nem is lesz, és már a gondolat is hülyeség.  
Csak akkor azt nem értem mikor még frekvenciaváltó sem volt akkor a rotoverterek hogy működtek ?  
Mert az sem volt más mint két mezei aszinkron motor összekötve egy tengelykapcsolóval.
Csak a hajtó motor egy 2 polusú a hajtott meg egy 16 polusú és máris ott volt a 400Hz !  
 

000000000

Összeraktam azt a bizonyos FV-1500-as frekiváltót, ha már anno megvettem a panelt meg pic-et .. rákötöttem egy AC servót .. szépen forgatta, bár kissé fura hangja volt, és a Feteket kissé melegítette is. Akkor inkább nem frekiváltóval lesz szabályozva a fordulatszáma.

svejk

Mi ebben a benézés?  
Mivel Te a #2352-ben bizonytalanul J1000-et írtál, ezért írtam én V1000-et.
A V1000 biztosan lekezeli, tudod V mint vector. :)
A J-s szerintem aligha, de meg kellene skubizni az adatlapját.