Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

mu45tbne

Akkor marad ez a fix fordulat, aztán majd beruházok valami komolyabb motorra.
Azt megkérdezhetem hogy mit takar az "jó állású motor" kifejezés?
Üdv.

vjanos

Te nagyon olcsó tekercselőket ismersz... :(
BP-n duplája minimum, akiket eddig kérdeztem.

000000000

Mekkora és milyen motor amiről szó van?  Lehet tudok olcsó motort.

000000000

Svejk, elsősorban hozzád szólna a kérdésem, azt hiszem eléggé otthon vagy frekiváltó ügyileg.
Egyfázisú betáppal rendelkező invertert mennyire tanácsos 200V-os ac szervó motorral használni? Gondolom a motornak sem tesz jót az 50%-kal megnövekedett feszültségcsúcs (kb 320V). Mi a véleményed ezzel kapcsolatban?

svejk

Szerinted a 200V-os AC servo motor száp sima egyenfeszültségről működik?
 
De az frekvenciaváltók döntő többségében a szinkron motorok hajtása tiltott üzemmód.
léteznek amelyikeknél engedélyezett, újabb vectorosok, de ott is vannak megkötések.
Én nem ajánlom.

svejk

Ez az én szerencsém. :)

svejk

Kis átmérő/hosszúság arányú.

Csuhás

Tudsz valami magyarázatot arra hogy miért tiltott a szinkron motoros üzem? Első blikkre elektromos szempontból nincs lényeges eltérés a két motor típus között. A téma érdekelne mert pl a készülő élező köszörűmön a testes 3f motor helyett szívesen használnék egy elfekvő karcsú szervó motort.

000000000

Már hogy ne lenne lényeges különbség?
Az aszinkron motor nem indukál feszültséget az állórészben (alapvetően ezeknek a motorknak a  villamos helyettesítő modellje egy rövidrezárt szekunder tekercsű transzformátor), az AC szervó, BLDC motor pedig állandó mágnesei miatt igen. Ez pedig ha nincs szinkronban, akkor beláthatod, nagy bajok keletkeznek.

000000000

 
Ennyire szervó motort szeretnél használni akkor 2 esélyed van !
Egyik az eredeti vezérlője +/- 10 voltos analóg bemenetéről hajtva.
Másik hogy egy olyan frekvenciaváltót használsz ami tudja kezelni a szinkron motort.
Emlékezeten szerint a J1000-es típus tudja tekerni, de a nyomaték 80%-át tudja majd leadni.
Azt viszont nem értem minek egy szerszám élező köszörűre AC szervó ?
Tegyél rá egy 60-100 Wattos aszinkron motort ami kb öklömnyi méretű és kész!
Élezéshez nem kell nagyobb erő.
 

Csuhás

Az aszinkron motorra igaz amit írtál induláskor. Forgásközben a kalickában jókora áramok folynak így jelentős a mágneses terük ami igen is feszültséget indukál az állórészben.  
 
A szervó motor mellett az szól hogy eleve frekiváltóval hajtom gépet, a szervó motor meg csak porosodik a polcon.

jani300

Ahhoz kevés a tudásom hogy érdemben hozzászóljak , de én is érdeklődöm a téma iránt .
A két motor közt féküzemben és lassításkor azért jelentős különbség lehet ha az indukált feszültséget ,(áramot) nézzük .

jani300

De ha szóba került a téma ,most felmerült bennem egy lehet balfék ötlet .
Lágy indítóval ,ha esetleg nem túl nagy a feszültség , el lehetne indítani szinkron (szervó) motort ?

jani300

Ezt leírnom is kár volt ,mert nem :(

000000000

Köszönöm, erre voltam kíváncsi.