Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

000000000

 
Mechanikus féket a legagyibb is tudja kezelni, de ez csak álló helyzetben kapcsolja be ( rögzítőfék )
Viszont azt te is beláthatod hogy az ilyen mechanikus féket például egy esztergánál aktiválod 3000RPM-nél ott kő kövön nem marad.  
Ennek a metódusa az hogy a frekvenciaváltó a forgó tömeget elektronikusan lefékezi, lefuttatja a frekvenciát nullára, ezután csinál a tekercseken egy DC fékezést és eközben aktiválja a rögzítő féket.  
Ez a fék choper áramkör meg a hirtelen keletkező többlet energiát fűti el. ( már amelyikben van ilyen )
 

000000000

 
Például a G5/G7 Yaskawa ilyen módon működik.
De ez már tudásilag olyan mint egy butább PLC.
A J7 is tud féket üzemeltetni, de ott meg lehet adni hogy a segéd relé milyen frekvencia alatt aktiválódjon, ahogy Svejk is mondta.
 

Bencze András

Az én fogalmam szerint a fékvezérlést a liftes és daru frekiváltók csinálnak, melyek nem éppen az egyszerű és olcsó kategóriák. Természetesen más intelligens hajtásokkal is meg lehet csinálni. Az nem fékvezérlés amikor ha megállt a motor befékez, mikor meg induln akkor kiold. Érdekes lenne ilyet liftben kipróbálni.[#nyes][#nyes]

000000000

 
G5 és a G7 nem is a 2 forintos kategóriába tartozik [#vigyor5]
A G7 alkalmazási területeiben benne is van a lift alkalmazás.
 

3ihs2v23

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy Delta VFD-EL frekvenciaváltóm egy Tekno motorral. A frekvenciaváltón szeretném kivezetni a frekvencia állítását. Erre van alapból kétféle lehetőség, mindkettőnél egy potenciométert kell bekötni. Azt viszont nem tudom, hogy milyen típusú és ellenállás értékű potenciométert válasszak. A dokumentációjából beillesztem az ide vágó részt. Meg tudnátok mondani hogy milyen kell nekem? AVI, AFM, ACM, +10V bekötési lehetőség a frekvenciaváltón van.  
 
 http://kepfeltoltes.hu/130618/delta_cr_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

btxtzhi26

Szia !
500 ohm és 2.5K közötti potméter kell hozzá.

pbalazs

Én ugyan nem értek a frekiváltókhoz, de ez egy sima feszosztónak tűnik a rajz alapján.
Én 4.7k potit tennék, mert a 10V-os táp 3mA-ig terhelhető csak.

svejk


3ihs2v23

Ezeket az értékeket hogy számoltátok ki? Az AVI vagy az AFM változathoz írtátok az értékeket? Érdekelne, mert nem teljesen értem az áramkört. Impedanciából indultatok ki?

svejk

Az AFM az kimenet, azt ne keverd ide.

pbalazs

Az "AVI" és az "AFM" nem változatok, hanem csatlakozó pontok a frekiváltón:
+10V: feszültségforrás a potinak (vagy akárminek)
AVI: feszültség bemenet (freki beállításhoz)
AFM: feszültség kimenet (freki méréshez)
ACM: közös pont a fentiekhez (afféle belső "föld", de nem a zöld-sárga védőföld!)
 
A 10V-os fesz. forrás max. 3mA-rel terhelhető, vagyis a +10V és az ACM csatlakozók közt minimum 3.33K ellenállás lehet. Tehát 3.3k poti még jó is lehetne, de ha szigorúan vesszük, akkor a 3.3K poti túl kicsi ide, mert a felső állásában 3.3K és 47K is terheli a 10V-ot párhuzamosan, ami ~3.25mA-t jelentene.
A következő poti érték 4.7K, ami a felső állásban is ~4.2k, tehát jó lesz.
 
A 3.25mA nem valószínű, hogy túlterheli a 10V-os forrás, de ha 3mA van specifikálva, akkor azzal kell dolgozni.
 
Általános szempont, hogy a forrás impedanciája (most a poti ellenállása) minél kisebb legyen, hogy a bemenet impedanciája (most 47K) ne szóljon bele a fesz. osztásba, mert nemlineárissá teszi az átvitelt, azaz esetünkben nem egyenletesen változna a fordulatszám, ahogy tekered a potit.

3ihs2v23

Nagyon köszönöm a részletes választ, magyarázatot!

ANTAL GÁBOR

Lenne egy gyakorlati kérdésem : szokásos dolog
3f bemenetre tervezett frekiváltót 1f bemenetről táplálni.  Ilyenkor gond lehet a DC busz szűrőkondi relatíve kis kapacitása mert ugye  azt a 3fázisú Graetzre méretezték.  Tudnátok gyakorlati terhelőáram ,szükséges kapacitás adatokat mondani ? Pl mekkora árammal terhelhető egy 350uF os DC busz ? mekkorával egy 1000uF os , mekkorával egy 2000uF os   ( az under voltage detection paramétert levinném jó kicsire ?

Bencze András

Úgy gondolom a DC kör hullámosságának mértéke, vagyis az AC komponens nagysága az ami meghatározza a terhelhetőséget.Ugyanakkora terhelés mellett ugyanakkora AC komponenshez mintegy 3x akkora kapacitás tartozik. A freki harmada lett.

Csuhás

Szervusztok! Volna itt valaki aki otthon van a yaskawa frekiváltók áramköreiben? Kérdeznék tőle telefonon. Egy 4KW-os CIMR J7AZ44P0 eszközről volna szó. A hozzám került darabból valaki kicsípett két NTC ellenállást. Első ránézésre a lágyindító ellenállások lehettek ezek. Ugyanakkor a kapocslécen egy gyárinak látszó rövidzár van. A termisztorok bele voltak dobva a műanyag házba ott zörögtek benne!!!! Horror! Szóval volna aki tudna tanácsot adni?