Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

Bencze András

Valamirevaló frekvenciaváltó adatai között megadják a különböző fix kapcsolási frekvenciákhoz tartozó max. kimenő áramokat. A legkisebb frekihez tartozik a legnagyobb áram. Általában a 12 16 kHz-es PWM-nél csak a felét vagy még annyit sem tud mint 2-4 kHz-en. Az az optimális amikor a motorfekvenciával arányosan növelik a PWM-et, ill. még jobb ahol a szükséges amplitódó határozza meg a pillanatnyi PWM frekit.

000000000

Na majd megnézem a Frenicben, az tud-e olyat. Már frekiváltót programozok álmomban is..:) A szemem biztosan romlott 1 dioptriát, iszonyat hosszú az user manual, pláne egy angolul nem beszélő építésznek...

000000000

Jól sejtettem, a Frenic Mega automatikusan csökkenti a vivőfrekvenciát a környezeti hőmérséklet és a kimenő áram alapján...

vjanos

http://www.aeg-ibo.com/englisch/contact.htm" TARGET=_fnew>Írj nekik, kérj mailben egy PDF-et.
 
A németek elég kényesek a supportra, általában ha van valamijük elküldik, és még meg is köszönik hogy a terméküket használod :)

000000000

 
Ezt azért ne híreszteld mert közel sem így van !
Például a Siemens még akkor se ad leírást ha cég veszi meg a termékét.
Inkább kiküld egy technikust hogy beállítsa.
Csak egy eset ami magán a Siemens-en belül történt, a német és a magyar vállalat egymás között nem volt képes átküldeni egy szoftvert.
Inkább szóltak egy ottani technikusnak hogy indulás Ungarn !  
Ennyit a német support-ról.
Magánszemélyként egy ilyen kaliberű cégnél úgy elhajtanak mint a magzatvizet.
 

000000000

 
Még annyit ehhez hogy vannak olyan speciális hardverek amit kimondottan egy célgéphez csinálnak.
Például egy időben előkerült egy csomó DR2 szervó hajtás , de az egyik csatlakozó semmivel nem volt kompatibilis.
Lett írva a gyártónak, de szimplán le lett pattintva a téma.
Pedig ez nem is német cég volt.  
 

000000000

Tuja valaki mi az a "swing v.lebegő PWM" a vivőfrekvenciánál? A V1000 manuálban nincs részletezve mit is csinál ez a beállítás, csak annyit írnak, hogy MD módban megfelel a 2 kHz-es beállításnak. De nálam HD-re van állítva a frekiváltó, és más a motor hangja ha Swing1-re állítom a vivőfrekvenciát, mintha fix 2 kHz-re. A fordulatszám függő vivőfrekvencia állítást csak u/f vezérlésnél tudja a V1000, OLV-ben nem lehet  felfutást állítani rá, csak a "lebegő PWM"-ből van 4 féle, de az nem derül ki melyik mit csinál.

vjanos

Miért ne küldenének el egy user manual doksit, ami nyilvános volt a maga idejében, csak a honlapokon a régebbi termékek már nem érhetők el? :S
 
 
Vagy csak nekem volt szerencsém eddig háromból három német céggel?
De a Matsushita pl b@szott válaszolni...

Csuhás

Keresném a KEB 07.F0.200-1229 frekvenciaváltó kapcsolási rajzát. Többszörös hibája van, szóval egyszerűbb volna a dolgom ha látnám a rajzot.

Bencze András


svejk

Mit takar az a többszörös hiba?

Csuhás

Első vizsgálat szerint zárlatos volt az egyik 470u 400V elko ami megölte a lágy indító ellenállását is. Ezen kívül nem indul a segédtápja sem, de alighanem kevés neki az a 70V amit rá tudtam adni a próbához. Fura segédtápja van 555 plusz 2 fet meg pár egyéb alkatrész van a primer oldalon. Itt tartok most a javítással, holnap veszek ellenállást, kondit azután rákapcsolom a 230V-ot.

svejk

Igen a 70 V majdnem biztos hogy kevés.

Csuhás

Valóban kevés volt a 70V. A maradék kondival és új ellenállással bejelentkezett frekiváltó. Az új kondikat még lábaznom kell, mert azonos lábtávolságú az persze nem volt. Egyébként szimpatikus elektronika, itt még javítható a teljesítmény rész
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/Linkelt_kepek/keb.JPG" border=0>

000000000

Összeraktam ma a lekönnyített Elte motort, nagyon szépen fut, nem tapasztaltunk semmilyen vibrációt. Elég jól sikerült a forgórész kiegyensúlyozása, mindkét oldalon csak 0,3 gramm maradt benne.
Az viszont nem tetszik, hogy nagyon zajos a motor. Alacsony fordulatszámnál a tekercsekből jön valami hangos zúgás, ami csak 10 kHz vivőfrekvencia felett szűnik meg. 6000-es fordulatnál meg a ventilátor zúg hangosan, nem tudom mennyire fog majd zavarni az utastérben. A ventilátort éppenséggel ki tudnám cserélni egy csendesebb elektromosra, utazósebességnél csak kb. 50% terhelésen fog menni a motor, és a menetszél is hűti, lehet felesleges a kényszerhűtés.
A tekercsfejek rezonanciájával lehetne valamit kezdeni? Megszűnne a zaj, ha kiönteném szilorubbal, vagy műgyantával, esetleg ha kinyomnám szélvédőragasztóval?
Nagyon tetszik a kis inercianyomatékú forgórész, villámgyorsan felpörög, nagy fordulaton is gyorsan lehet irányt váltani. Mármint az asztalon, az Aixamban majd másképp lesz..:)
Sajnos a beépítésre még várni kell, le kell gyártanom egy csomó BMS-t, mert most soros-párhuzamos átkötéssel töltöm az aksikat, de az új frekiváltónál jóval nagyobbak lesznek az áramok, a 6,3-as csúszósarukon nem merem átvezetni. A 2,5 mm2-es szilikon vezetékeket is ki akarom még cserélni 4 v. 6 mm2-re...