Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

jani300

A póluspárok száma ezt tuti nem befolyásolja .

svejk

Én nem értek a tekercseléshez, csak hallottam hogy van nagyobbodó, hullámos, koszorú, stb. tekercselési módszer.
Ezt a nyomaték kérdést a tekercselő mondta amikor a kompresszort tekercseltettem.
Persze eredetileg is ilyen volt a  tekercs.
Általános esetben a motorok nagyobbodóval vannak készítve, gondolom ezt a legkönnyebb kivitelezni.

jani300

Köszönöm !
Érdekes de találó kifejezés ez a nagyobbodó .
Anyagtakarékos mert rövidebbek a tekercsfejek .

PSoft

   "Én nem értek a tekercseléshez, csak hallottam..."
 
Tessék tanulmányozni azokat a f@sza könyveket!!!
 
Ha má ecce vannak.:))

svejk

A következő ötéves terveb beírtam. :)

000000000

Van egy kis dezsavü érzésem, megint frekiváltó maualt fordítgatok a googleval. Ősszel kb. 2 hétig kínlódtam a V1000-rel, de a Frenic Mega sem tűnik kisebb falatnak.  
Pl. a V1000-nél csak u/f, vagy OLV vezérlés között lehetett választani, de a Frenicnél 6 vezérlési mód közül kell választani. Az egyszerű u/f választható szlip kompenzációval és anélkül, és sebsség visszacsatolással. Dinamikus nyomatékvektoros, vagy áramvektoros vezérlést is lehet választani speed sensorral, és anélkül.  
A V1000-nél az OLV vezérlés vált be, de a Frenic leírásában azt látom, hogy a nyomaték az u/f és a nyomatékvektoros vezérlésnél nagyobb, mint az áramvektoros vezérlésnél...
Nem tudom mennyire fontos szempont az áram kontrol, mert az csak az áramvektoros vezérlésnél van. Nyomatékvektoros vezérlésnél nagyobb a max. nyomaték, de gyengébb a "load disturbance", ez talán a terhelés ingadozás kezelését jelentheti? Egy járműnél van terhelés ingadozás bőven..:)

000000000

A Frenic Mega frekiváltóban speed sensor nélkül két vektoros vezérlés közül is lehet választani. Szerintetek melyik lenne jobb egy villanyautóhoz? A motor 220V/4,7 kW/18A/50 Hz, 380V/5,8 kW/8A/100 Hz, a frekiváltó 3x 230V/11 kW/ 49A folyamatosan, 1 percig max. 74A.  
 
1:Dynamic Torque Vector Control  
The FRENIC-MEGA features the dynamic torque vector controller with the flux estimator, which is always correcting the magnetic flux phase while monitoring the inverter output current as the feedback. This feature allows the inverter to always apply the drive power with an optimal voltage and current and consequently respond to quick load variation or speed change. The feature also estimates the generated torque of the motor from the estimated flux data and output current to the motor to improve the motor efficiency for matching the current operation situation. This control mode is effective for applications that need large torque in low speed range or that have quick load fluctuations. Selecting the dynamic torque vector control automatically enables the auto-torque boost and slip compensation.  
 
2:Vector Control without Speed Sensor  
This control estimates the motor speed based on the inverter's output voltage and current to use the estimated speed for speed control. In addition, it decomposes the motor drive current into the exciting and torque current components, and controls each of those components in vector. No PG (pulse generator) interface card is required. It is possible to obtain the desired response by adjusting the control constants (PI constants) using the speed regulator (PI controller). The vector control without speed sensor in the FRENIC-MEGA series has adopted the magnetic flux observer system, improving the control performance in the low speed domain. Since this control controls the motor current, it is necessary to secure some voltage margin between the voltage that the inverter can output and the induced voltage of the motor, by keeping the former lower than the latter. Usually the voltage of the general-purpose motor has been adjusted to match the commercial power, however, in order to secure the voltage margin, it is necessary to keep the motor terminal voltage low. If the motor is driven under this control with the motor terminal voltage being low, the rated torque cannot be obtained even when the rated current originally specified for the motor is applied. To secure the rated torque, therefore, it is necessary to use a motor with higher rated current. (This also applies to the vector control with speed sensor.)

Bencze András


sanyi84

Ehhez annyit tennék hozzá hogy magam 29 évével fiatalnak számítok, bizony nekem egy egérriasztó hangja is riasztó, nem hiába menekülnek az egerek. Most (nekem)új frekiváltóval látok neki majd egy főorsó hajtómotor tesztelésének, megnézem hogyan viselkedik nagyobb frekvencián, bár a mostani csapágya túlordítja biztosan. Eddig még csak sivító csapággyal teszteltem másik fv vel, remélem majd az újjal a vivő se lesz zavaró.   Lecsendesítem jövőhéten a motort csapágycserével.

sanyi84

Elakadtam, szeretném a frekvenciaváltóm összehangolni a motorral. Sajnos nem ment, kevés feszültséget ad a motorra maximum frekvencián.  
A motor 190 V 300 Hz, frekvenciaváltó dokumentációja:  
http://www.delta.com.tw/product/em/drive/ac_motor/download/manual/VFD-A_manual_en.pdf" TARGET=_fnew>Dokumentáció
 
Típus VFD 007 A 23 A  Nem tudtam normális VF karakterisztikát adni a motornak, vagy maximum feszültség volt vagy 60-70 V körüli.

sanyi84

Első ami kimaradt, a köszönöm a segítséget már előre is. Másodikként a mostani beállítások ha kellenek beírom ide.

000000000

Érdekes módon az elsőnél nagyobb nyomatékot ír a manual, talán azért, mert nincs áram kontrol?

Bencze András

Ahogy a nevében is van "nyomaték" szabályzás: ez az üzemmód a te esetedben gyorsulásszabályzás. Ha folyamatosan tolod a pedált (tök mindegy mennyire csak menjen), egy idő után a max. sebességre (frekvenciára) gyorsul a járgány. Ezzel ha úgy tetszik a gyorsulási rámpát állítod, és szerintem nehézkes lesz az állandó sebesség tartása. Ezzel együtt jobb robbanómotoros feelinget adhat mint a sebességszabályzás. Meg kell próbálni ezt az üzemmódot is.

000000000

A garázsszomszédom valami pid-es szabályzást csinál egy frekiváltóhoz, amivel egy szivattyú motot fognak vezérelni, hogy mindig állandó legyen a nyomás a rendszerben.
Nem tudom mi is ez a pid vezérlés, de talán meg lehetne vele oldani, hogy a "gázpedállal" ne a fordulatszámot (kimenő frekvenciát), hanem a motor teljesítményét szabályozzuk, kb. úgy, mint egy benzin/diesel motornál...

Bencze András

Rendes frekiváltóban van PID szabályzó. Magyarul ha a kívánt jellemző (ellenőrző jel) a beállítotthoz (alapjel) képest változik akkor addig változtatja a kimenetet hogy a kettő különbsége minél kisebb legyen. A Fuji is képes PID-re.