Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

OK. De gondolom elsősorban a hőtermelést kell figyelni... ha az határon belül van akkor nagy baj nem lehet...?

bmejdz9nu

Van még egy vad elképzelésem...
A motort azért kell áttekertetni, hogy a nagyobb fordulaton legyen elegendő áram...?
Tehát kisebb feszültségre ás nagyobb áramra...?
Tehát pl. 200Hz-en legyen meg a 230V...
 
Kapaszkodj...  
akkor 3 fázisú (400V-os) rendszerről deltába kötve az alap 50Hz-es motor...de a V/f karakterisztika úgy beállítva, hogy az azt az áramat csak az adott feszültségnél érné el? Tehát az erdmény elviekben ugyan az/ez?
Csak kell a nygyobb feszültségű frekiváltó...?
Nem tudom jól írtam/gondoltam ezt...?
De ha úgy van beállítva...hogy a 400V-os rendszerű frekiváltó pl. 50Hz-en csak 230V... felette meg adjon még neki... amikor az "áram már elfogyna"... ???

svejk

Müködhetne,:  
Csak az induktivitás igy marad, és az nem jó nagyobb frekin. (ld: léptetőmotorok)
Az eredeti vékonyabb huzal, vékonyabb szigeteléssel , és ha te dupla feszt engedsz rá, ráadásul deltában ami amúgy is szigetelés szempontjából nem egészséges (nagy a menetenkénti feszültségkülömbség)
Én nem erőltetném....de próba cseresznye, csak a földelésed jó legyen :)
Egy motor áttekerés nem több 8-10 ezernél, mig másik frekiváltó és három fázis megléte , vagy transzformátor... meggondolandó.

bmejdz9nu

Már azt hittem elvesztél :)
Igazad van... megint nem találtam fel akkor a spanyol viaszt... Ez az induktivitás dolog... hát igen... ezt már ismerem... léptető ügyben...
Pedíg itt is a fordulatszám "tuningról" szól a történet!  
Köszi a választ!

bmejdz9nu

Amit itt már "elméleti síkon" kitárgyaltunk... abból szereztem egyet "a gyakorlatnak"...
 
Egy 3 fázisú 200V-os frekiváltót!  
Tiszta kurriozum!? A kutyának sem kellet az Ebay-on!!! (csak nekem :)
Erről lenne kérdésem... ill. valaki használt már ilyet a gyakorlatban? Mármint 3x230V-ost?
 
YASKAWA VS MINI - 200V - 3 PHASE - 0.75kW - CJ
Modell: CIMR-XCJA20P7
Input: AC 3PH 200-230V 50/60Hz 5.5A
Output: AC 3PH 0-230V 1,9kVA 5A
Made in Japan, de a gépkönyvből kiderült, hogy az egyik betű Europai kivitelt jelent a típus sorban!  
Egyébként Angliából való... de ők sem használták :) mert tiszta új... meg be sem volt kötve...
 
A kérdések:
1. Hol használhatják ezt Európában?
2. A gépkönyv csak a három fázisra kötést rajzolja (R-S-T)... Persze én bekötöttem a 230V-ba az R és S bemeneteket és teljesen jól működik! (csak 3A-t terheltem...)
Akkor hogyan van ez???

svejk


bmejdz9nu

Tehát azt mondod, hogy a gépkönyvben "elfelejtették" megírni hogy 1 fázisról is megy...? Nem olyan hülék ezek... attól félek...
Attól "rettegek", hogy minden ok. csak kisebb benne a kondi... mert ugyebár a 3 fázist "könyebb megszűrni" ...
 
Ami még nagyon érdekes... egy dolgot nem lehet állítani azaz egytlen menűpontot nem lehet megváltoztatni! (pedíg lehetne)
A belső ferkevenciát... csak a legalsó frekit adja és azzal is megy azaz 2,5KHz... és hallani is... persze ez mástól is lehet... meg nem is zavaró... :)

svejk

Ha a manuált elolvastad minden kérdésre megkatad a választ.
Ha úgy is "rettegsz" akkor olcsó pénzért átveszem tőled, hogy nyugodtan tudjál aludni :)
Vagy szerezz nekem egy operátor panelt!  
Az egyik ilyenemhez hiányzik.

D.Laci

Megépítetem a kapcsolást müködik. A Siemens freki válktóhoz kicsit tovább kellet fejleszteni (Svejk fejlesztés).
A mach3-al majdnem pontossan szinkronban van a fordulat.

000000000

Szia Laci!
Úgy érted, hogy a mindenkori aktuális előtolási sebesség függvényében folyamatosan változik a marókésed fordulatszáma? (így azonos forgácsvastagságot választasz le minden helyzetben? = Egyenletes felületi minőség?)
Ez baró!!! [#eljen]

D.Laci

Hali!
Esztergára teszem de ez nem válltoztat a lényegen.
Nem a fordulatszámot változtatja az előtoláshoz, hanem forditva. A fordulatonkénti előtolást lehet megadni.

000000000

Szuper!!!  
De (marás esetén) hogyan járna el a kanyarokban, irányváltásokban, amikor kénytelen-kelletlen le kell lassulnia az előtolásnak mert a gyorsulásunk nem éppen végtelen?
Mekkora költség volt ez a frekiváltón felül?
Milyen bemenetet használsz a pc felé (gondolom fordulatszámot mérsz az orsón)?

000000000

Esztergán figyelembe veszed az éppen aktuális átmérőt (elektronikusan, változás függvényében)?

bmejdz9nu

http://www.pro-tos.de/langenfeld/step/docs/PWM_10V.pdf" TARGET=_fnew>Frequenzumrichter Steuerung (Frekvenciaváltó vezérlés)
 
Ez 8 bit vagy PWM jelből teszi... opto leválasztással és +/-10V...?? mert néhány frekiváltó így vált forgásirányt...
 
Azért nézzétek meg, mert a cél hasonló... panel rajz is van...

e3h0cv4ph

Én is megépítettem ezt (#89) az áramkört és jól működik, vezérli is a frekiváltót (Majki féle) gyönyörűen, csak a Mach-al nem sikerült még összehozni. Laci te milyen beállításokat hásználsz elárulnád (átnéznél a Mach3 topic-ba). Köszi.