Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

2f428kduf

Tisztelt Uraim
Az egyfázisu freki-váltók, gépkönyvében jól el van rejtve az, hogy a motorokat deltába kell kötni. Ugyanis nem tudja az egyenirágyitott feszultséget a csúcsfesz-nél tovább emelni. Ez kevés a teljes teljesítményhez. Ezért kell a delta. Van olyan váltó is, amelyik megvizsgálja a motort, ha nagy az ellenálláása (csillagban van), nem is inditja, csak lapul mint...
Sajna, elég sok kisebb motor, "gyárilag" van csillagban, azaz nincs kivezetve az a három tekercsvégm, amivel párhuzamossá tehető. Csekéj bátorsággal megkereshető ez a 3 tekercsvég, és kivezethető. Innen már müködik. Ahogy többen irták korábban: sok paraméter állitható. Nagyobb teljesitményü motorokat is meghajtanak, ha a terhelés (amper)alatta marad a beállítottnál.

bmejdz9nu

Ez teljesen igaz... mármint csak a "csillagot" rajzolják mintha "delta" nem is létezne... a 230V-os egyfázisúaknál...
Ezel már szo...m le magam.. lásd a marómotor topik...
Na de ki ért ezekhez?

svejk

Már többen leírták, de megpróbálkozok én is vele.
tehát az 1.: a leggagyibb két bemenő kapocspontja van nullát és fázist kötsz rá(230V fázisfesz.) belül sima Graetz híd, a kimenő fesz általában max. 3x 250V, a mezei motort deltában kell rákötni.
 
a 2. : 3 bemenő kapocspont, bármely két pontra nullát és fázist kötsz (230 V fázisfesz.)(vagy átugrasz a japán/amerikaiakhoz és mindhárom fázist bekötöd (3 x 200V vonalfesz.))
belül 3 fázisú Graetz híd, a kimenő fesz max. 3 x 250V, a mezei motort deltában kötöd rá.
 
a 3. : 3 bemenő pont, 3 fázist kötsz rá (3 x 400 V vonalfesz.)esetleg kettőt két pontra (400V vonalfesz,),a bemeneten 3 fázisú Graetz híd, a kimenő fesz max. 3 x 400-480 V, amezei motort csillagban kötöd rá.

000000000

Így van. Ez a precíz megfogalmazás.

bmejdz9nu

Na kapiska...
 
1. ok.
2. Az amcsiknál a 3 fázis 3xkb.220V,a fázisok között... talán logikus mert egy fázisban nekik csak 110V van...
De ha ilyen Europában is jó 1 fázisra akkor eleve nagyobb kondival kell ellátni... gondolom...
3. Van egy rajz erről a 3 fázisú graetz hídről? Egy link?
 
Na akkor egy (talán) utolsó kérdés:  
Ha tudnám műszerrel mérni... mert nem tudom mert a digitális kiakad...:)
 
1.-es ferkiváltó: a kimenetek (két fázis között)között menyit mérnék? (motor deltában?)
2. - gondolom ua.
3. itt akkor mit mérnék a kimenetek között ill. a 0 és egyik fázis között? Mert itt ha jól gondolom a 0 is "játszik"...
Ha ismételned kell magad tedd meg... :)
elég ha csak számokat írsz.. :)

sasi

A nagyobb teljesítményű és tudású frekiváltók teljesítmény egysége inverteres meghajtású, így lehetséges nagyobb feszültség előállítása a kapocsfeszültségeknél, – no meg könnyen szabályozható. Ezek az árakról jól felismerhetők.

svejk

A belsejével ne foglalkozz csak használd! :)
Mindegyikhez odaírtam a max. kimenő feszt.
Na nehogymár ne ismerd a háromfázisú hidat!!??
Pl. autógenerátor, 6db dióda

Kristály Árpád

Hallihó!
Én, csak egy dolgot nem tudok megemészteni a kétfázisú....?? esetén. Egymástól 120-fokra vannak a fázisok eltolva, (hatásfok, stb.) ha két fázis illetve nullát kötsz reá, akkor az egyik fázis mindig valahol elmarad illteve kering a világban.... ezel valami morgás illetve szerintem melegedést is okozhat......????
Véleményteket várom!

svejk


bmejdz9nu

Én ha autót veszek első dolgom, első ülést hátratolom... és beülök a hátsó ülésbe... ettől a kereskedőkenek a haja az égnek áll :) a többit el tudod képzelni... :) Ismersz milyen bonyolult vagyok... :)
 
Na de értem... a háromfázisú hidat más alkalmazásból ismertem... :)
Azt hittem ennel bonyolultabb a megoldása... de ahhoz, hogy jól(!) használni tudjam kell tudmon elviekben a működését :)
 
Tudod majdnem vettem egy 1KHz-es 3 fázisú (400V-os Danfoss) frekiváltót a névleges 183v/5,8A (fix csillag kapcsolású) HF motorhoz... de az utolsó pillantaban bekattant... hogy az nem lesz jó... :)

svejk

Most látom az utolsó kérdésed.
A kimeneten a nullát felejtsd el, (a hagyományos csillagba kötött motornál sem szokták bekötni)

bmejdz9nu

Csak a mérés miatt kérdeztem, mert a "hagyományos" 400V-nál van szerepe... mert ahhoz képest 230V-230V-230V és közötte 400V...
 
De a frekiváltó kimenetén ez nincs azaz nem lehet ugyebár ezt így használni... mert nincs 0.... pl. 3db külön-külön "230V-os fogyasztó" egyenként a fázisokra...?

svejk

Elméletileg rakhatsz külön fogyasztókat ha 230 V-osak, egyforma a teljesítményük és csillagba kötöd őket.

bmejdz9nu

De én 1 Hz-el akartam 1x40W-os égőt 1x60W-os égőt és 1X 100W-os égőt ... :)
Nagy megrendelésem lett volna egy iskolától a 3 fázis szemléltetésére:) Na de akkor ez bolt ugrott:)
Ha csilagba kötnék 3x230V 100W-os égőt? Talán megvennék? :) Ehhez mindenkép 400V-os kellene?:)

svejk

Kicsit eltérünk a témától :)
3 x 100 W-os 230 V-os izzót rakhatsz az egyfázisú frekiváltóra is csak akkor deltába kell az izzókat kötni.