Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Virbo

Itt egy remek példa: 2019 nyár, Euroring versenyhétvége. Depóban nemértjük miért szorult meg a motor.
Kiderült az előző jóember aki a perselyt beillesztette a persely tetejét szintbe hozta az alumínium felülettel. A persely idővel megsüllyedt, a hengerfej a víztér felé tömítő O gyűrű hornya és a persely pereme közötti megmaradt eredeti alumínium "karikára" támaszkodott, ami emiatt elfáradt és falsot szívott.
Mi tévők legyünk, hazaronygoltam a hengerrel hogy a megmaradt félgyűrűt leszedjem.
Semmi befogóm nem volt ehhez. Lehegedültem (Bauhaus-os szalagfűrésszel) éjjel tízkor egy  pogácsát 55-ös vasrúdból (mert ez volt hirtelen ekkora). Henger a fej felől befog, talpa kióráz, szoknya vége síkra húz. Henger persely mérethez kis pogácsa elkészít a hegnerfej felőli oldalhoz. Éjjel 11 kb. Pogácsa furatméretre oldalaz, a henger ráhúz, szoknya vége támaszt. Menetesszár, kispogácsa anya. Kés pont volt. Maradék alu leforgácsol hurráhurrá.  Fél 12.
Hengerrel vissza a pálya (1 óra út), helyszínen kihónoltuk a felkenődött dugattyút, motor összerak. Fél négy. Kilenckor meg menés volt... [#vigyor]

Azóta más az eszterga meg van felfogólap ehhez a hengerhez. De ha fogok tudni furatba fogni... [#kacsint]

      

jani300

Azért kezdhetted volna valami hasonlóval is a témát :)
Nem kell annyira szerénykedni .
Nem keresem vissza ,de hasonló henger öntési témára is emlékszem ,Te voltál akkor ?

KoLa

[#eljen]akkor mehetünk aludni!

D.Laci

Ilyen felfogatásra ezer meg egy megoldás létezik.
Szerez egy állíthatós dörzsárat....

Vagy gyári megoldások egyike : https://leblondusa.com/mandrels/

Virbo

Köszönöm gondoltam már erre is.
De nem vagyok vállalkozó, nincs működő cégem ami ki tudna termelni egy ~35mm-60mm között átfogó tüskekészletet. Régebben is drágák voltak, ma is azok. [#nemtudom]

Továbbá mivel ezek a munkadarabok sokszor nem századpontos köralakok, úgy gondolom hogy ezen a felfekvő hosszon (akár 100-120mm) nem feltétlenül adnák meg a megfelelő eredményt. Mondom úgy hogy sose használtam ilyen tüskét.

Virbo

Volt ilyen irányú próbálkozás igen, de ez elhalt idő/lelkesedés/szakember híján.

HJózsi

Ez a doksi talán segít: KA Counter

Ez a fejezet írja le az eszterga mód használatát :
3.3 Outline of the Lathe Counter  3-28.o

A 4. fejezet írja le a paraméter beállításokat.

KoLa

Visszatérve a hosszabbított pofákhoz!
Nem nehéz ezeket legyártani! csak be kell áldozni erre a célra, egy pofa készletet! de aztán sok mindenre használható!
A legfontosabb a szabályzása, a végeken látszanak a Laslie féle furatok! amibe 6-os görgőt kell dugni és erre felfogni egy gyűrűt amihez kifeszítjük, a feszítés erejének kb olyannak kell lennie mint amivel majd meg kell húzni az alkatrészt a felfogáshoz, gyakorlat kérdése.
Utólag, az órázás is működik, mivel nem egy stabil rendszer, ütögetéssel századpontossá tehető a vége.
Az én pofáim úgy néznek ki a fotón mintha a belső felülete is szabályozva lenne! de nem, utolsó pillanatban még egy sarokletörést készítettem a biztonság kedvéért egy befogásban, a forgócsúcsnak!nem volt rá szükség! de azért van.

TROMF22

Egy tényleg ritka jószág:
[#t19p137039#]
Négy független, de "központilag" is állítható pofákkal.
Legalábbis a kép alapján. USA oldalakon láttam ilyeneket.

jani300

Ezt én is kiszúrtam .
Nem találkoztam még én sem evvel a megoldással ,kézzelfoghatóan .
De volt már ilyen eladó a fórumon .
Méretre nem emlékszem ugyan .

KoLa

A külső pofa felületei meg vannak szabályozva!

KoLa

Az 320-as volt és 25eft.

jani300

Megvetted ?   Mert az úgy jó :)

TROMF22

Látszik rajta, hogy nem fiatal, így már egy felszabályozást is megérhetett.
Tetszene egy ilyen D125 méretben.
Valószínű, hogy le sem venném többet a kis forgó-morgóról, bár lehet, hogy súlyos lenne neki. A szerkezeti hossz (pofa - csapágytáv) azért nagyobb mint egy normál esetben.

KoLa

Meg! nagyon jó, de csak, egyedi beállításokhoz lehet használni!
Nem tudsz vele visszaállni, többszörösen hajlékony a rendszer, próbáltam volna vele a hengerelt köracélokat befogni de, homály az egész, órázni kell mindent!
A sima négypofás tokmányban könnyebb, hamarabb, gyorsabb!
"Tisztább szárazabb érzés" mint mondanánk!