Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Vetesi75

Ez már/még nem. Amíg nincs megoldva a programból történő főorsó forgás indítás, irányváltás, addig nem akarok menetet fúrni a revolverrel. (Hosszkiegyenlítővel és jó reflexszel szerintem meg lehetne oldani... Még a régi, mechanikus kuplungos főhajtás van használatban.)
Így utólag, ez az alkatrész még éppen a négypofás tokmányban is megfogható lett volna keresztben, csak oldalütközőt kívánna. [#nemtudom] Majd a következő garnitúránál -ha lesz- kipróbálom.

KoLa

A puha pofa, az puha! nem törik hanem , nyúlik, mállik ! de edzhető az anyaga!ha puha pofát akarunk használni akkor, általában valami precíz dogot készítünk.
Az átmérőre, vagy alakra esztergált pofákat nem kell annyira meghúzni mert utána, úgyis csak kisebb fogásokkal dolgozunk!
Nem az van hogy, a puha pofában elkezdünk darálni 8mm-es fogással,nem! ott szépen esztergálunk!

Nekem a legtöbb puha pofám nem igazi!általában a gyári külső pofákba hegesztek megfelelő vasakat!vagy, van olyan is hogy, flex-el levágtam róla a felesleget és utána hegesztettem rá a puha anyagot, hogy ne legyek messze a főorsó csapágyaktól, sokszor 30mm is sokat segít, attól függően hogy milyen megmunkálásról van szó!
Az eredeti pofákra ráhegesztett puha testeknél is az a szabály hogy,a szabályzáshoz, kb akkora erővel húzzuk meg a tokmányt,mint amire majd később szükség lesz!Akkor tuti jó lesz.
A cserélhető puha pofát inkább felejtsd el!
A legjobb ha minden fontosabb sorozathoz készítesz puha pofát!
Mire ezeket a cserélhető pofákat leszereled, a másikat beilleszted hogy stimmeljen! becsavarozgatod! addig a fix lágy pofákat 20szor kicseréled!
Gyűjtsél a tokmányodhoz mindenféle selejtes, ótvaros stb pofákat, és ezekkel tusz majd gyorsan és pontosan dolgozni!
Ha ráhegesztesz akár co-val valami vasat, és felszabályzod.
A pofa szabályzás egy másik felyezet lesz.

KoLa

A Linuxcnc-hez nem kell hosszkiegyenlítő!
Úgy tudom, ez van a gépeden!
Már nem is emlékszem, hogy annó: vagy 10zen' éve pontosan hány réses tárcsát szereltem az EUcnc főorsójára, 20 vagy 25 talán?!
Jól működik ( ezért már nincs meg hogy hány rés )fixen befogott menetfúróval! g33.1

Vetesi75

Nálam most vannak készülőben szerelhető puha felsőrészek. "Egyszer"használatosnak szánom műanyaghoz, vékonyfalú csövekhez, stb., - ezért is szélesek, elsősorban nem visszatérő dolgokhoz. Nem hegeszthető, nem hőkezelhető, csak sima automataacélból, ha elesztergálom, eldobom. Szerelgetni valóban sok időbe telik.

  

Vetesi75

Elhiszem. Azt honnan fogja tudni, hogy én mikor váltok forgásirányt? Enkóderről nem kap csak A-t és indexet.

KoLa

B jel nélkül nem megy!

KoLa

Nem Te váltod az irányt, hanem a Linuxcnc[#nyes]

Vetesi75

Már alig várom, hogy megszabaduljak attól a hajtóműtől, de idő hiányában nem merek belefogni az átalakításába. Most örülök, hogy  használható végre. (Vagy 5 évig állt a projekt.)

Virbo

Köszönöm a gyakorlati tanácsokat, ilyesmik érdekeltek.

Az a baj, hogy ehhez a tokmányhoz (125, lengyel) eléggé ritkán látok pofákat. Mondhatni az elmúlt 8 évben most találtam hozzá 4 garnitúra puha pofát. Igaz kifejezetten emiatt nem böngésztem a hirdetéseket, de a cetli már lassan elfoszlott a tárcámban amin a méretei vannak, a piacokon, börzéken szoktam nézni.
Emiatt nemrég vettem is egy használt Tost-t, ahhoz legalább lehet venni bármikor készletet.

Sokszor fordul elő, hogy kismotor hengereket kell megfogjak a szoknya felől, ami egy 2-3mm vastag öntvény csövet jelentene (ráadásul "U" alakra ki van munkálva), de nem lehet ráfogni kívül. Belül is csak 20-30mm mélység után lehet fogni. Erre kellene nekem valami megoldás, gondoltam ha már van puhapofa lehet rá hegeszteni és kiesztergálni egy 40-60mm hosszúságú pofarészt. De ide lehet hogy akkor jobb lenne egy edzett pofára hegesztett pofarész?

Virbo

Ilyen jóképességű négyzetes anyagot hol lehet venni? [#vigyor]

Vetesi75

Melóhelyemen az anyagvéges konténerből. (engedéllyel) Úgy rémlik, a főninek anno nem volt egyszerű beszerezni ebben a minőségben... Húzott S355 vagy C45 minden komolyabb vaskereskedésben van raktáron.

KoLa

Van egy ilyen meghosszabbítot pofám a 200-as tokmányba,ezzel vastagfalú csöveket fogtam fel a furatból, 80 mm a dolgozó rész.

  

KoLa

A dugattyú befogására készíthetsz acélcsőből egy befogót, amibe aránylag könnyen belecsúszik a dugattyúd!
Ennek a furatát, a végét, és a külső átmérőjét is egy befogásban kell esztergálni!aztán kifogod és megszabadulsz a befogott résztől csak az esztergált felület maradjon!
Lefűrészeled, leszúrod stb, mert utána úgyis megigazítod a véget, és megjelölöd hogy ez lesz kifelé a tokmányból, mert ez rossz, nem egy befogásból készült a többivel, erről kell beledugni majd a dugattyút! ha előtte felhasítottad!
A falvastagsága legyen vagy 4mm.

jani300

Az a kérdés mit akarsz azon a hengeren megmunkálni ?
Belső megfogásra feszítőtüskét tudok elképzelni .

KoLa

Szerintem, a dugattyút szeretné befogni![#nyes]
Azt nem tudjuk hogy mit kell rajta esztergálni!
Kívülről nem tudja befogni! ez azt jelenti hogy, ha tudná! akkor lehet!
Nekem ezt látnom kellene! nem vagyok autószerelő, dugattyút még csak beolvasztottam, de mintha úgy rémlene hogy ezeknek a belseje öntött felület!