Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

mex

Nem a dugattyút szeretné befogni, hanem a hengert...

KoLa

Látszik hogy nem vagyok autószerelésben járatos a szoknyáról rögtön a dugás jutott eszembe![#nemtudom]

jani300



Benézhetsz a szoknyája alá ... :)

svejk

Én anno kivettem a hengerperselyt a felfúráskor.

jani300

Nem tudok mást nagyon elképzelni mint hogy síkolni akarja a henger tetejét , esetleg kompresszió növelési céllal .
Kismotorral , motorral ,kétütemű motorral nem igen volt még dolgom .
Autó , kisteherautó , néhanapján , akadt .
Lehet most egy 207 es merci kisteherautó alvázat megpróbálok visszanyomni , ül a kardán egy kereszt tartón .
Csak szimpla kíváncsiság ketté törik e :)
Bocsi a vége nem idevaló ,de így is túl sok a hozzászólásom .

Virbo

Így van, sokszor előfordul hogy dolgozni kellene a hengerfej síkjával.
Nem feltétlenül "lesíkolni", hanem sokszor illesztőperemet alkotni a hengerfej központozáshoz.

A feszítőtüske is jó lehetne, de "sajnos" sok az előforduló átmérő. :)

jani300

Akkor ezt a hobbinál kicsivel komolyabban csinálod .
Igazából kezdek kíváncsi lenni hogy csinálják a felújítók .
Feszítőtüske ...
Hát akkor az a legkisebb méretre , hasított persely készlettel . Ha elég a pontossága .
Főorsó kúpba ütve nem tűnik nyerőnek , vannak meredek ötleteim de nem merem :) Kevés átszerelés lenne a cél gondolom .

KoLa

IdézKevés átszerelés lenne a cél
Akkor az a 80mm hosszú puhapofa, amit lejjebb mutattam pont jó erre a célra, ha jól emlékszem 50-es furatú cső már felfogható vele!
A pofacsere gyors, főleg akkus csavarozóval,és utána befogható vele több méret, 50-től felfelé amíg ki nem esik a tokmányból.
Persze ha szögben lemunkáljuk a sarkait akkor mégösszébb megy, az ilyen pofákat mindíg  legkisebb átmérőn kell szabályozni, kifelé feszítve.

jani300

Jó persze !
Kerestem videót , van is , tokmányban csinálja az látszik .
Csak a lényeget nem mutatja .
De hasonló lehet . A tokmány felőli rész alá esztergálva ,gondolom , hogy a szoknyarészt ne feszítse .

Virbo

Jellemzően 40-60-as furatig szokott megfordulni nálam ilyesmi, felette már nem fér el, meg már túl nagy súlyra is.
Sajnos kellően alaktalanok, van ami egész könnyű, van ami kellően nehéz (és ugye nem kifejezetten szimmetrikus forgástest...). Cirka 70-100mm magasak ezek általában, a kilógó szoknyarész nélkül.
A szoknya része ugye felhasított, de amúgy se lehetne rászorítani, csak egy cirka 20-30mm-el beljebb (hengertől függ).

      

KoLa

Az a szoknyás hüvely az alu öntvényben miből készült?
Svejk kivette annó!
Nem valami acélöntvény?

designr

Kis esti néznivaló..

Lacibácsi


Virbo

Az öntöttvas. De van ami alumínium bevonva egy kopásálló réteggel (nikasil).
Nem minden esetben lehet "hozzányúlni", mert van hogy a készre munkált és már működő motorból szedik le és utólag kell kicsit igazítani.

Varga László

Gusztustalan szép gépek vannak benne!
Jó volt nézni [#worship]