Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

fakukac

Szia. Igen..! [#nyes]
Igaz nem akartam módosítani a gépet, de így meg tudtam oldani, hogy a gyári felfogatási helyek megmaradjanak. Így ha sikerül megoldani a gyári hajtómű felfogatását, akkor mehet vissza a helyére..

Hozzá teszem, 13 éve csak aluval dolgozok, tengelyt sem csináltam még, pláne nem vasból...de sikerült a nem épp pontos gépen megcsinálni, és még a 2 végébe az ékpályákat is bele tudtam marni. Szóval tényleg örülök.

fakukac


GG

Egy fényképet igazán dobhatnál róla, hogy kerek legyen a történet. Izgultam, hogy mi lesz a csigakerekeddel...

fakukac

Köszönöm!

Csak egy kis videóm van, de csak az tudja esetleg megnézni, akinek van facebook-ja.
Itt olyan rég nem tettem fel videót, hogy lövésem sincs, hogy kell... [#nemtudom][#nyes][#wilting]

https://www.facebook.com/fakukac/videos/pcb.10216919233993395/10216919228433256/?type=3&theater

GG

Szuper! Hát ha még az áttétel is jó, és a fűrész sem billen el!
Tetszik, hogy el tudtál vonatkoztatni az egyedi alkatrész gyártástól!

fakukac

Már összesen azóta kb 50db 110, és 140mm-s tömör alu szeletet felvágtam vele, és hibátlanul teszi a dolgát, szinte tizedre pontosan vág! Illetve gyorsabb is picit, mint a gyári hajtóművel volt!

KoLa

Én tudnék segíteni ha nem a nortont szedted volna szét, hanem a lakatszekrény előlapját veszed le, és meglátod ezt a túlgondolt, előtolás rendszert( nem tudom hogy annó, hány mérnök hány éjjszakát nem tudott aludni amíg ezt kifejlesztették, de nem is lett annyira tökéletes)
Használható, ha minden jól van beállítva, első körben azt nézd meg hogy amikor felfúzod a bekapcsolókart, akkor kiugrik-e ott középtályban egy kb 10-es tengelyvég az irányváltótól jobbra van.
Sajnos nem tudok fotót mutatni mert nekem már egy elektronikus kapcsolású van.
A munkahelyemen van ilyen gépem, de oda majd csak hétfőn megyek.
Ha mozog ez a kivülről is jól látható tüske, akkor nem lesz nagy baj...
Ennek is van beállítási lehetősége: a fedlapban alulról ebben az irányban van egy hernyócsavar amivel egy rugóerőt állítasz,ezzel tehetsz néhány javítási kisérletet, vagy feszíted vagy kiengeded.
Aztán ha ez nem vezetett eredményre, akkor menj jobbra teljesen az előlap szélén van két csavar egymás mellett, az előrébb lévő egy besüllyesztett fejű imbusz ezzel csak egy rugós előfeszítést állítasz, vagyis ennek az erősségét.
A másik csavar ami külső, és van rajta kontra annya, na ezen is sok múlik.

Ez sajnos képek hiányában nehezen lesz értelmezhető.

Zanzásítva:ez egy olyan libigóga aminek az egyik végén van fixen a fogazott kapcsolótárcsa, ez nem változtatható!
A másik vége a kontraanyás ütköző csavaron lóg a rugós előfeszítővel, a rugós előfeszítő nekihúzza a bekapcsoló mechanizmushoz ami egy 45fokos retesztolással éri el a kapcsolókerekek beékelődését,ha ez a reteszelés hamarább létrejön mint ahogy a a reteszrögzítő ki tud ugrani
(ez az a kis tüske ami kivűlről látható)
akkor nem ragad be az előtolás.
Fotózd le és akkor majd látjuk jobban.

KoLa

Már én is belezavarodtam.
Egy kis javításra szorul a vége:nem a reteszelés hanem a beékelődés jön létre hamarabb.

"A másik vége a kontraanyás ütköző csavaron lóg a rugós előfeszítővel, a rugós előfeszítő nekihúzza a bekapcsoló mechanizmushoz ami egy 45fokos retesztolással éri el a kapcsolókerekek beékelődését,ha ez a reteszelés hamarább létrejön mint ahogy a a reteszrögzítő ki tud ugrani
(ez az a kis tüske ami kivűlről látható)"

Helyett:
A másik vége a kontraanyás ütköző csavaron lóg a rugós előfeszítővel, a rugós előfeszítő nekihúzza a bekapcsoló mechanizmushoz ami egy 45fokos retesztolással éri el a kapcsolókerekek beékelődését,ha ez a beékelődés hamarább létrejön mint ahogy a a reteszrögzítő ki tud ugrani
(ez az a kis tüske ami kivűlről látható)

KoLa

Ennek az előtolás renszernek az a lényege hogy, a kemény ütköző előtt le kell oldania, és kézzel kell rátolni az ütközőre, ennek vannak előnyei is, mivel nem az előtoló nyomaték határolja a kikapcsolást, hanem a kéz!

Ha jobban belenéztél volna a lakatszekrénybe akkor, hamar rájöttél volna hogy a kikapcsoló mechanizmus és a bekapcsolókar 'egy' mechanikus rendszer!
Mindegy melyiket használod! de a kézi az pontosabb, ezért van EZ!

Ezt még tudnám folytatni!

fisrcxuk3

Látom , sokan szidják az E400 előtolás kapcsolót . Nekem még sosem volt baj vele.Az e400 -at kösnyv alapján állítottam be , az eu-t pedig kosárból raktam össze a szomszédnak. Ö is használja a kikapcsolót, gond nélkűl.(nem tanult szakmám , csak szeretem a gépeket).

7cim5mm0

Az E400 előtolás témához.
Mindenki hordja ezt a szerencsétlen gépet, hogy rosszul működik, nem megfelelő konstrukció, korábban hónapokkal ezelőtt pontatlannak nevezte valaki, mert nem áll meg századokon belül, azonban az alábbiakon el kellene gondolkozni egy kicsit:

- Évekig használtam ilyen gépet, előtolómű hiba nélkül,napi 8-10 órában. Hogy is van ez?
- Több mint 50 éves konstrukció, néha kell egy kis karbantartás.
- Mechanikus, tehát kopik, néha hozzáértő módon be kellene állítani.
- Kell bele olajat tölteni, és azt nem 50 évente kell cserélni.
- A kikapcsolási helyzete nem század mm-es, de nem is arra találták ki. Tessék már gépkönyvet olvasni.
- Százados hosszméreteket kemény ütközőn tartunk.
- A TMK(Tervszerű Munka Kerülés)felújítás áldozatainál érdekes módon gyakrabban előfordul mindenféle működési rendellenesség.Ezek nagyon sokszor a megfelelő szakértelem hiányában történtek, nem kell csodálkozni.
(Attól ha a kiskacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye. A legnagyobb tisztelet a kivételnek.)
- A mágneskuplungos változat pontosabb, gyorsabb működésű, kétségtelen.
- Van ennél sokkal jobb gép is, ez biztos. Tessék nyitni a bukszát, és venni egy olyat. Ja, hogy az nem megy...
- És végül csak a mérnök szakma becsülete kívánja: Lehet hogy pár mérnök pár éjszakát gondolkozott ezen, de az is lehet, hogy a töketlenkedők együtt összesen nem rendelkeznek annyi idővel, hogy csak egy hasonlót kitaláljanak, a semmiből.

Napok óta olvasgatom a különböző témákat, de borsódzik a hátam attól, hogy mindenki azonnal "nagyjavítást", meg ezredekre dolgozó gépet akar csinálni, ugyanakkor az alapokkal sincs tisztában.
Ha ez utóbbi nincs meg, a karbantartást is jobb hozzáértőre bízni, és akkor majd működik az előtolás is...

És a legfontosabb, nem vitaindítás a célom, csak nem bírtam megállni, hogy a véleményem leírjam.

bundyland

Szia KoLa !

       Én teljesen tisztába vagyok a működésével, a legapróbb csavarokig szétszedtem többször is, most is éppen darabokban. És pont ezért nem bízom meg benne.
Nagyon ritkán ugyan de bentragad.
Tudod rébben is kértem tőled az elektromos kuplung típusát ami benne van a tiédben, csak írtad hogy már nincs meg a kép. :-(

49db863y8

Ha még időszerű.E-400 elektromos tengelykapcsoló.

    

bundyland

Pont időszerű, azért szedtem szét hogy megnézzem mekkora fér bele. KÖSZÖNÖM!
Esetleg képed nincs a beépített állapotban ?

Köszi!

6rk75uezn

Örülök neki hogy megoldódott a dolog!
Mik lesznek ezekből az alukorongokbôl?(ha szabad tudni)