Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

PSoft

Majd nyomtatok nektek egy-egy ilyen bizbaszt, hogy mindig tudjátok...mennyi az annyi. [#nyes]


pistikeid

De csak akkor kell ha végig kinyomtatod!

PSoft

ITT körbe tudod forgatni virtuálisan.
Számold meg, ha mind meg van...kezdem is. [#nyes]

B.Zoltán

Nektek ilyen menetemelkedési gondjaitok van?

Most örülök igazán a menetvágó ketyerémnek, amin három tizedesjegy pontossággal mindent be lehet állítani.

pistikeid

Akkor lehet nem irok egy darabig[#zavart2]

zozo

Utánanéztem. Ezt olvastam:
Idéz332 ezer évbe telne kimondani a pi új értékét

fakukac

Sajnos fogalmam sincs.. amit tudok, hogy 25 fog van..
Mivel nem vagyok szakmabeli, így nem tudok nyilatkozni sajnos..

fakukac

Igen, már megkérdeztem, van is nekik raktáron, de a bronz kerék, és a csiga kerék, mert ugye együtt kellene cserélni igen csak húzós áron van, úgy érzem legalábbis a komplett gép árához képest...
De ha nem találok senkit, aki meg tudná csinálni, akkor nem lesz más megoldás, kénytelen leszek megvenni, mert szükségem van a gépre!

pistikeid

A lábkört megtudod mérni?

svejk

Valóban...
Annál, hogy mást áll a fórumtársunk gépe még az is jobb lenne.

Attól, hogy te tudod hogy kell profin megcsinálni, netán lehetőséged is lenne rá még nem kell lesajnálni a szükségmegoldásokat.

Volt/van itt fórumtárs aki M5 x 0,5-ös menetfúrót is legyártotta és ezzel nagy segítséget nyújtott vele egy másik fórumtársnak.

Én sem vagyok híve a taknyolásnak, -vagy legalábbis lehetőleg nem szoktam nagydobra verni- de a muszáj nagy úr.

svejk

Ha nem titok mennyiért adnák?

7cim5mm0

Az igazság a kialakult vitában a véleményem szerint valahol félúton van.

Az egyedi csigamaró testét valóban le lehet gyártani esztergán. (Vonatkoztassunk el attól, hogy milyen cserekerekekkel.)
 
A hornyokat, és az alámunkálást is meg lehet csinálni edzetlen állapotban. Az más kérdés, hogy az előbbihez nem árt egy marógép, az utóbbit meg akár kézi erővel is meg lehet oldani. (Értelemszerűen a hajtás elméleti geometriai adatait mindenhol tartani kell, ez nem kérdés.)

Persze, semmiképpen nem szabadkézből, flexxel, viszont néhányszor használható szerszámot lehet készíteni.

Se a felület, se a geometria nem közelíti majd meg végeredményben az aláesztergált/köszörült szerszámot, de úgy sejtem ez esetben nem is követelmény.

Működőképes csigakereket fog tudni gyártani ezzel, az élettartam, pontosság, stb. az más kérdés.

És azt azért hozzáteszem, hogy ha a fentieket normálisan meg akarjuk csinálni, az nem két óra.

svejk

Igen, igen a 2 óra valóban túlzás, de szerintem nem is ez itt a lényeg.

Nekem csak az a bajom, hogy sokszor sokan elfelejtik, hogy honnan jöttek.
(persze én sem vagyok kivétel)

Nem mindig birtokoltuk a tudást és eszközöket.

És kisarkítva a dolgot pont ez egy olyan alkatrész, hogy ha a csigatengely már arrébb "pöckölgeti" a csigakereket már "működik" az a fűrész...
Jellemzően mindegyik csigahajtóműnek ez a sorsa amíg átviszi a nyomatékot addig a kutya sem foglalkozik vele, és qrvára nem számít, hogy 4 vagy 5 tizedesjegyű a Pi értéke a modulszámításban.

No mindegy, "ugorgyunk!"

7cim5mm0

Értelek, pontosan ezért írtam pár gondolatot.

Sokmindent lehet, és a tökéletes meg a túlságosan egyszerűnek gondolt között is van középút, ami működik.

Na tényleg lépjünk.

7cim5mm0

Ha már témánál vagyunk:

Esetleg valakinek itt a fórumon lenne a látókörében még javítható, de ennek ellenére leállított/selejtezett esetleg a MÉH-be szánt így "halálra ítélt", eladó menetköszörűgép, hátraeszterga? (vagy nem a témába vágó kovács légkalapács)
Érdekelne, nyilván a fentieknek megfelelő áron. Nem termelésre kell, de feltétel, hogy üzemképessé tehető legyen.

Előre is köszönöm!