Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

pistikeid

Megvan hozzá a maró feltét is vagy ehez sose volt?
Amit láttam azon volt.

Virbo

Bocsánat, V10-P. Megvan igen. De nem egy szépségkirálynő képek alapján.

Teaway

A maró feltét az még a régi, 4 sebességes, vagy az újabb, 6 sebességes verzió?

Virbo

4 sebis.

Megnéztem ma a gépet, hát én minden vacakban meglátom a lehetőséget, de ez szerencsétlen egy méhtelepi szökevény volt...
A komplett szánrendszert megtudtam emelni, nem túlzok, 2-3m-ert legalább a tokmány előtt, egy cirka 15-20 centivel odébb a szegnyereg felé meg már nem tudtam eltekerni annyira szorult az egész. A keresztszán kb 30-40mm-nyi úton volt tekerhető, a többi szintén megszorult. A késszán kb 10-15mm-nyit mozgott, és hegesztve volt a kézikerék felőli része (mint amikor egy satunak lereped a prizmája). Az ágyazat a nem mozgatható részen durván rozsdafoltos, abból a masszív fajtából ami jó mélyen szokott berágódni és nem is lehet egykönnyen lekaparni se. Egy sebességi fokozat kapcsolódó körmei szanaszét kopva. Maró feltét oszlopa hót dzsuva, olajsáros-rozsdás.
Brutális. Nem gondoltam volna hogy egy ágy így el tud kopni. [#nemtudom]

A hirdetést most nem találom, a jófogáson volt fent.

Teaway

Kár érte :(
Bíztam benne, hogy jobb állapotban van.

Virbo

E2N tulajoktól kérdezném, vajon ez a hang mitől lehet? A váltó felől jön egyértelműen...



svejk

Feltételezem az olajszint rendben van, tehát akkor motor tengelykapcsoló, kiverődött retesz/reteszpályák, kopott vagy hiányos fogaskerék és vagy csapágy.
Úgy kb. nincs más a váltóban...

Ezektől a gépektől már csodát nem lehet várni.

svejk

Még ramaty, sokat állt szíj is tud ütemet produkálni.

Ha az ágy és szánok úgy ahogy rendben vannak meg kell venni, aztán majd lesz valami.

Virbo

Az a helyzet, hogy kicsit ződ' vagyok E2N terén, és a rajzai se egyértelműek annyira jelenleg. [#rolleyes]
A váltót/motort gondolom nem annyira egyszerű kiszerelni....?

A felület meg ilyen. 32-es alu, csúccsal támasztva, forrasztott lapkás késsel (jó mély forgácstörővel, picit csúcs fölött), előtolás pedig az adott cserekerekekkel (nem volt ingerünk átrakni) a legkisebb. Fordulatra nem emlékszem.
Kicsit "kagylós"... Meg azért látszik a nem idevaló kés.

  

ywathzay

Kérdésem, miért teszed csúcs fölé a kést?? Furatkésnél még elmegy, amúgy nem szabad.

svejk

No, akkor ez már megvéve? :)

Virbo

Természetesen nem teszem.
Itt választani kellett, hogy az az 1-2 tized maradjon, vagy nem esztergálunk. A sok sz(emét)r között nem találtunk megfelelő alátétlemezt, a nálam lévők meg nagyon nem adták ki. [#csodalk]

Virbo

Áá, nem, csak próbálom a legkevesebb kupac gondot a vállamra venni azért kérdezgetek. Hátha valakinek van tapasztalata és csípőből irányba tud állítani.

Az a felület nem tetszik, nálam ilyet csak a réz/bronz csinál (olyankor "visít" is a kés), pedig nekem 50 kilós acél gépem van...

ywathzay

Olyat nem fogsz tudni.... eddig bármelyik gépem vettem, látszólag/ rövid megtekintés, próba után megvettem (ugye ilyenkor nincs az, hogy egy- két hét használat után rájössz  az apróbb problémákra) és mindig van valami bosszankodni/ javítani való. Előkerülnek újabb és újabb problémák, amik több- kevesebb pénzből, saját, vagy más által meg kell hogy javuljanak.

s7manbs8

Csinálni kéne egy felmérést, hogy kinek milyen esztergája és egyéb gépe van, egy kis statisztikát, hol áll a magyar hobbi ipar. :)