Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

6rk75uezn

Azt hiszem Gábor hogy én életemben egyszer sem fogok :) de köszi szépen a válaszod,majd alatta meg fölötte forgatom mint ahogy eddig.

7cim5mm0

Az okot a többiek már leírták, alap kell neki, vagy egyensúlyozd ki a darabot.
Korábban sokszor utaltam már rá, hogy ezért nem előnyös a géptalpak használata.
Persze a sok "szakértő" másképpen gondolja, de a fizikát nem lehet megkerülni...

kart emg

Nem hiszem, hogy a tömeg növelése a legfontosabb összetevő abban, hogy a hagyományos lealapozással csökkenthető a gép rezonanciára való hajlama. Biztos mindenki megfigyelte már, hogy ha megüt egy kis harangot, ami egy zsinegen lóg, az szépen cseng, ha viszont ráteszi az ujját, akkor tompa lesz a hang majd gyorsan el is hal. A zsineg gyengén ad át energiát a kéz és a harang között (ez a gépláb), míg a kézrátét sokkal erősebben. Ha lecsavarozzuk a gépet egy betontöbmre, akkor egy nagyon erősen csillapított rezgésű tárgyhoz kötjük, jó erős lesz a csatolás a gép és beton között.  A beton pedig földben áll, ami igen jól csillapítja a rezgést.

Üdv.

6rk75uezn

"vagy egyensúlyozd ki a darabot."

Nem kell ahhoz darab,simplán csak tokmánnyal is csinálja.

Lehet hogy akkor pont jó hogy nem tettem bele a géptalpakba a gumipogácsákat.Lehet akkor mégjobban bebillegne.

szucst

Szia, ha nem titok mekkora fordulaton van ez a jelenség?
E400 ha jól követtem a beszélgetést...
A teliágyas?

szucst

Illetve ha "billeg" az mit jelent, merre billeg?
Nekem egyszer sikerült figyelmetlenségemben megbillegtetni a gépet, kiegyensúlyozatlan tömb volt fenn és túl magas volt a fordulat.

kart emg

A kis eszmefutatásomból az jönne ki, hogy ha javítom a kapcsolatot az aljzatbeton és a gép között, akkor csöken a beremegés (nincs gumitalp), viszont a gumitalppal rontom a beton és gép közötti kapcsolatot. Azonban van egy másik jelenség is, a beton visszahat a gépre. Ezt hasonlít ahhoz, ahogy egy üllőre, vagy valami nagyob vasdarabra ráütünk kalapáccsal. Az üllőről felpattan a kalapács. Azt az energiát, amit a kalapács ad az üllőnek részben vissza is kapja. Viszont ha beraksz a kalapács és az üllő közé egy gumilapot, sokkal kevésbé pattan fel, a gumi elnyeli az energiát. A közvetlenül betonra állított gép ha rezeg, akkor pattog a betonon, a rezgéscsillapító gépláb ezt a pattogást csökkenti. Én beraknám a gumibetéteket és fogadok, hogy csökkenni fog a berezgés.

molnarfme

Üdv
Próbáld meg tokmány nélkül forgatni, Úgy is azt teszi? Ha igen bontsd tovább!
Ferenc

KoLa

Vedd le a tokmányt is! a többi alkatrész elvileg jó kell hogy legyen! én még ilyet nem hallottam, üres tokmánnyal rezonál egy eszterga.
Különpofás tokmány van fent? és el van állítva?
A billegés az nem egy rezonálás esztergáláskor, hanem amikor egy nagyobb súly rángatja a gépet alacsony fordulaton ide-oda.
???

ywathzay

Elkezdtem gondolkodni, ha nincs a géplábban a rezgéscsillapító szerepet betöltő gumi, akkor mi csillapít?

jani300

Szintező csavar .
Olvastam régebben a telepítési ajánlást .
A gépalapba épített csavarokkal kell szintezni a gépet , utána híg betont aláönteni . Ha jól emlékszem .
Mondjuk most azért én sem értem a Lacit .

6rk75uezn

Igen E400-as,de nem a telitalpas.
Itt egy kis kis videó csak 0,4 de gépnek dőlve vagy megfogva magassabb részét nagyon érezni.
Levett tokmánnyal is teljesen ugyan az.
Holnap megválaszolom az elmaradt dolgokat.
Köszönöm a sok hozzászólást. [#taps]

designr

Főorsócsapágy rendben van?

zozo

Huh, ennek csúnya hangja van. Rezonanciát okozhat  kiegyensúlyozatlanság, egy ékszíjtárcsa, ami üt, egy gagyi minőségű ékszíj, egy görbe tengely, egy excentrikus fogaskerék,... és minden más, ami forgáskor zajt kelt :)

Sorba kellene menni a főorsótól a motorig,  addig leválasztani a hajtást, amíg az ocsmány zaj, rezgés csattogás meg nem szűnik. Vagy motortól kezdve a főorsó felé. Ezt nem betonnal meg gumitalppal kell megszüntetni, hanem az okot megkeresni.

szucst

Szia,
Ezt a fajta tokmányt ne járasd üresen mert kiszórja a pofákat.
Ha jól értem frekiváltóról megy.
Milyen ha a nélkül hagyományosan kötöd?
A kupplunggal nem csináltál semmit? Alacsony motorfordulaton a röpsúly nem dolgozik.
Hangja nagyon nem jó.
Viszonylag gyorsan megtalálhatod a bajt, egyesével tedd rá vissza a forgó dolgokat, frekiváltó nélkül!
1 csak a motor
2 szíj fent, behajtó tengely is forog, többi tengely üresben
...stb