Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Általában úgy van ahogy írod, de itt nem alakít ki lépcsőt a fazon. Simán átfordítja majd leesztergálja a nyers felületet.

ra8nsmk6w

A rossz választás egy lakatlan szigeten jelentheti a legrosszabbat. A kreativitás extrém körülmények között életet menthet. Hozzáteszem, hogy szerintem nem tanulható

KoLa

folytatom mert hamar küldtem el, van még néhány gondolatom:

A hosszütköző használatról lenne még szó!
Az előző esetben amikor a szegnyereg felé esztergálunk, és közben elmegyűnk kávézni, mer' fél óra mire kész akkor, jólenne valami ami kényelmesen leállítja.
Az E-400 ezt nem tudja, ez tuti, mert csak az erőhatároló racsnizása jelzi hogy, itt a szegnyereg!
Az E3N-n nem próbáltam, de ott erőhatárolós a kikapcsolás, gondolom ellenkező irányban szakít!
Ámde itt van a jó öreg , sokak által leszólt, tanulók által gyártott!EAN 750 vagy 1000-es,az előtolás kikapcsoló léc előre és hátra is kinyúlik a lakatszekrénből és működik két irányból is.
Más gépeken hogy van ez megoldva?

KoLa

Nem néztem végig, mert unalmas, igazad van!Hát akkor csak a lapka másik élének a bevetése, a felület nem számít elven.

ywathzay

TOS SV-n kuplung van, 8 vagy 10 fokozatban állítható talán. Erőszükséglet szerint beállítva, ütközéskor megáll a szán.

ywathzay

Kép alapján nincs különbség az RA és RD között. Gondolom évjáratokat jelöl. Faca kis gép, kezes, nyugodt. Ha meg akarod venni, javaslom pörgesd a főorsót min 1500 fordulaton, ha bírja, vedd meg. Én is látszólag jó állapotú gépet vettem, de a főorsót fel kell újítani, mert képes 1200/perc felett megszorulni.

38tnwsv8g

Nekem az tűnt fel, hogy a SV18RD-n nincs a váltóműhöz kézikerék, talán nincs is váltómű. Itt a indítókarnál van egy forgatótárcsa, szerintem ez lehet a fordulatszám választó, és elektromosan választja a sebességet. Az orsószekrényen csak a 1:1 - 1:8 előválasztó van.

    

KoLa

Egy ekkora gépen minek 1500 rpm?
Próbáljátok ki: kisebb fordulatokon mindent lehet, ha felemeled a maximumra , elfogy a kenés, melegszik a főorsó csapágy,majd beragad, hát kell ez?
Aki 10-es köracélból akar gyártani ezt-azt annak ott az E3N, az forog 1800-at is.

ywathzay

Fémnyomáshoz.

7cim5mm0

fordulat: pl.:alumíniumhoz
orsó: a siklócsapágyasokon a nagyobb fordulatok használata esetén állítani kellene a hézagon. :)

ecp4rs0md

Szia! Ahogy én tudom az RD változat egy DC motorral hajtott verzió amihez kell legyen egy szekrény méretű DC motor vezérlő amivel elég sok gond szokott lenni. Fokozatos hajtómű nincs benne a DC motor 15KW és hajtómű nélkül kapcsolódik a főorsóhoz.

svejk

Antal Gábornak nem ilyenje van?

ANTAL GÁBOR

Igen a harmadik Tos om az ilyen ... De az orsóházi váltó az csak 1/4 es .   Lehet ebből is több fajtát csináltak  Trencsényben ?

guliver83

Van nekem egy TOS MN80 esztergám, de menetvágáshoz nincs egy fogaskerekem csak.
Beszereztem a következő méreteket a napokban amit üzletben lehet kapni agyas fogaskerekeket.
Z20  
Z30  
Z40  
Z45  
Z50  
Z60  
Z80

Nincs esetleg valakinek ezekről a fogaskerekekről egy méretezte rajza ?

designr

Csuhás tárában a gépkönyvben nincs meg a méretezett rajz?