Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svager

Nekem ez van.
Azt jelenti,lötyögő logó tekerök,nincs az orsóknál az anyákon állitási lehetöség,használhatatlan kéziszán,az anyag leszúráshoz már igazi művésznek kell lenni( gyári állapotában nem is lehetett),a norton szekrény tekerentyű állása és a tábla felirat köszönő viszonyban sincs egymással,ha az adott pozicíóban ( bekattan) a kapcsoló,a fogaskerekek nem kapcsolódnak,tehát valahol félúton kell legyen a választó.
Természetesen ez néha kirázkodik. A cserekerekek cserélése is egy igazi szivás,már előre anyázok mikor cserélni kell....
Most hirtelen ennyi jutott eszembe..

Ja,a fogasléc és a fogaskerék között,nagy a foghézag,még úgy is,hogy kivettem az illesztőszegeket,és amennyit engedett lenebb engedtem a fogaskerékre.

762ne5r5w

Tudom, hogy régi bejegyzés, de én is most találtam rá guglival....

  A proci még csak nem is Z80, hanem 8085! Ez volt a 712-ben is, és bár a 721-hez teljesen áttervezték a vezérlést, a proci maradt ugyanaz.
  Lefényképeztem a vezérlőben lévő kártyákat - később összecsomagolva esetleg elküldhetem Csuhás kollégának, hogy felrakja.
  Most mellékelem kicsiben az MCU kártya képét, a bal felső sarokban van a proci. A másik képen ez van kinagyítva, jól olvasható, hogy japán gyártmányú 8085 - meg az is, hogy ྑ-ben is készült :)

  Üdv,
Avernus

    

guliver83

Akkor ezek szerint érdemes ilyen gépet venni ha az ember csak szórakozni akar de nem dolgozni!
Jó befektetés ![#taps][#eljen]

4g68ngash

Ez elég rosszul hangzik. Van olyan ebben a kategóriában ami viszonylag jó? (OK, TOS MN80, de ez ritka mint a fehér holló) Vagy mind ipari hulladék.

Csuhás

Csak egy vélemény, sokan már biztos unják is ezt tőlem, de én a helyedben egy régi magyar gépet vennék. Egy e1n mégis csak egy eszterga.

Csuhás

Nincs olyan ami gyárilag jó volna ebben a kategóriában. Ezek optimalizált gépek, minimális anyagfelhasználással és munkával készülnek. ( A munkát még pótolhatod, de a hiányzó tömeg miatt soha nem lesz egy kellően merev rezgés mentes géped. )

svager

Ha a gép rendberakás a hobbid,mindenképp.[#nyes]

svager

Igy van,sajnos ezért ennyi az áruk,mert a gépidővel meg a precíz összerakással,hántolással nem foglalkoznak.

4g68ngash

Nem zárkózom el ilyen lehetőségtől sem, sőt.

Méretben mekkora hely kell egy E1N-es 500-nak a súlyát megtaláltam hogy 500-600 kg kb. Mondjuk ez probléma, mert nincs targoncám pakolgatni, gondolom szállítási költsége se kevés, helyem se sok.

mdani2

Szia!

 Ha mindenképpen ilyen kínai gépet akarsz venni, akkor nézd meg az Optimumot. Van bemutatótermük is Budapesten. Én végül nem mentem el, mert közben vettem egy E3N-et. Az mégis csak egy komolyabb eszterga. :) Svager elég jól összefoglalta a problémákat, de ha tudsz angolul, akkor itt van egy cikk:

http://modelengineeringwebsite.com/Buying_a_new_lathe.html

Itt is hasonló élményekről számol be az illető. Viszont, ha csak pici dolgokat szeretnél készíteni és modellezéshez használod, akkor arra megfelel. Az egyik barátomnak is hasonló kategóriájú gépe van. Lötyög mindenhol, de ettől függetlenül épített már gőzhajótól kezdve repülőig mindent.

Egy régi esztergánál is megvannak ugyan azok az elhasználódások, de mivel az sokkal masszívabb ezért, ha arra ráköltöd azt a 200 munkaórát, akkor az egy életre kiszolgál.

Azt is vedd figyelembe, hogy egy régi ipari gépben van keresztelőtolás, nem csak 6 sebesség, nem áll meg a főorsó egy nagyobb fogásnál, mert van benne teljesítmény stb.

Üdv Dani

4g68ngash

Nem elsődleges cél a kínai, azért csatoltam linkeket, hogy kb az a méret megfelelne. Régiekkel meg az a problémám, hogy általában messze vannak (fél Mo. át kellene utazni/utaztatni a gépet (500-600 kg gondolom nem kis tétel ez sem)). A "Milyen állapotban van?" kérdésre pedig jelenleg úgy érzem, eléggé mellé tudnék lőni. Egyébként szeretem a régi cuccokat, mert van benne anyag lehet rajtuk alakítani ha kell, mert van miből.

svager

Dani!üdv a fórumon![#integet2]
Elfelejtettem írni,majd este írok!
Nem csak az a baj,hogy lötyög mindene,hanem nem lehetett még egy csapágyat sem illeszteni vele.Kúpolt nem lehetett beállitani a csúszóvezetékeket,vagy megszorult vagy logott az egész,a gyári tokmányt már a második nap lecseréltem egy használt darabra,mert pontosabb volt mint amit vele adtak,stb..
Optimum gépet nem láttam még közelről,de az ára pont a duplája ezekhez képest.
Az eggyik ismerös vett egy 1000-es Opti gépet,a forgácsoló üzemébe van nálla pár darab hagyományos gép is,hát nem dicsérte..sokat jártak vissza garanciába az Optimumtól,mire jó lett.[#nemtudom]

svager

Ennél sincs benne a szállitási költség az árban.[#wink]

4g68ngash

Ez elszomorító, hogy egy olyan szakmában, ahol a precizitás a lényeg ennyire nincs normális eszköz, még magasabb kategóriában sem ... Nem piaci rés ez? Rommá keresné valaki magát, ha normális gépeket gyártana 500-as méretben. Értem én, hogy tervezett elhasználódás meg minden, de ez így ebben a formába ...
Sok kellene egyébként ahhoz, hogy ezek a  kínai rosszok egy kicsit átgondoltabb lenne, akkor jó gép jöjjön ki? Szerintem nem, főleg ha már eleve úgy van tervezve a gyártósor is.

Tos mn80 szeretik, de az is csak 130 kg gép.

mdani2

Szia!

 Készítenek most is csak te hobbi gépet kerestél. Egyébként meg nem éri meg ilyen kis hagyományos gépeket készíteni, mert nincs rá kereslet. Gondolj bele, hogy most ott tart az ipar, hogy olcsóbb egy CNC vel gyártani, mint egy embert fizetni aki ott áll a gép mellett és jól dolgozik. Drága a CNC, de pontos és nem csak egyszer, hanem mind a 10000 darab pontos, ami le jön róla. Nekem az egyik jó barátom egy megmunkáló üzemet vezet. Néha be szoktam hozzá menni. Ott vannak kis CNC esztergák és autó-alkatrészeket gyártanak vele. Iszonyat mennyiséget gyárt le és csak annyi van vele, hogy egy olcsó munkás beteszi a tokmányba a darabot aztán becsukja az ajtó és kiveszi, ha kész. Pillanatok alatt végez a gép. Ehhez képest, egy esztergályosnak beállítani a darabot, fogást venni, nagyolni, simítani, mérni újra fogást venni... Egyszerűen nem éri meg, max akkor, ha tényleg egyedi darabokat kell gyártani. De arra meg ott van a sok felújított gép.

Egyébként meg itt egy példa:
http://stanki-katalog.ru/sprav_1v62g.htm

De a Hyundai is csinál kisebb hagyományos esztergát. Csak az nem az az árkategória, amit egy egzszerű amatőr megengedhet magának.

Talán utána lehetne járni, hogy vajon mennyibe kerülhetett egy E1N annak idején újonnan. Szerintem legalább 3 szor annyiba, mint egy hasonló méretű kínai. Nemhiába.

Üdv Dani