Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

vjanos

Kezdésnek, hobbyra tejesen jó.
Ha kinövöd, el tudod adni...

Én egy használtat vadásznék kb fele ennyiért.


m6j2vsrdz

Először azt tettem, de elég lepusztult a kínált állomány, és nincs kedvem hónapokat felújítással tölteni kellő géppark nélkül, ergo - vennék egy jobb állapotút. Az se baj, ha garanciális.

Csuhás

Remek választás!

m6j2vsrdz

Igen.
De talán nézzük az első opciót: a kínai HYD 500C-t.
Tudom, kis tömeg, rezonancia, korlátozott képességek, lehetséges minőségi/szerelési/illesztési bajok. Van-e típushibája vajh? Mert szervize van, akkor annak munkája is...

Csuhás

Egy pár negatívum: Nincs sebességváltó, karok mozgatása helyett szerelheted az ékszíjakat. Nincs norton szekrény, így állandóan a cserekerekeket babrálhatod. Nincs külön vonóorsó így a vezérorsót koptatod. A dc motoros hajtás csak az itteni fórumos tapasztalatok alapján is gyakran elhal. Ha jól tudom eleve alkalmatlan a gyors irányváltásra, így a menetvágás csak kínlódás. Keskeny, kis felületű csúszófelületek ami a tartós pontosság ellen hat, azok sincsenek gyárilag hántolva. A neten van néhány rémisztő fotó a marási sorján csúszó szánokról. A szegnyereg csak szerszámmal rögzíthető. Szóval ezeket csak ha végkép nincs lehetőség esztergát venni.

m6j2vsrdz

A hajtásház/fordulatszám váltás nekem is elég gyengének tűnik, a valós motorteljesítmény pedig kb. 350 watt. Szóval ez nagyon hobby! Ehhez képest a linkelt más gépek tényleg fényévvel jobbak. Köszönöm az érveket, elmélkedek még rajta. [#wink]

m6j2vsrdz

Holzmann úr azért pótolt néhány, általad felhozott hiányosságot: fokozat nélküli fordulatszám változtatás, gyorsrögzítés a szegnyergen, forgácsvédő a vonóorsón, az ágy is mintha szélesebb volna, bár ennek ellent mond, hogy az ED csak 70 kg, szemben a Hyd 115 kg-jával. Nagyobb a főorsó áteresztése is. Hántolást nem tudni, felhasznált anyagminőséget nem tudni.
Holzmann (pót)motorja 44 000 + áfa, (pót)vezérlő panel 37 000 + áfa. Szóval a pluszoknak felára van.

svager

Köszi csak estefelé tudom mert dolgozók.
Jól gondolom ez inkább befejező munkákra használják/használták, nem TMK-ra?

Csuhás

Igen, inkább egyműveletes esztergák lehettek. Optikák fém részeit esztergálták rajta köszörülést is kiváltva, illetve ovál eszterga kiegészítéssel dugattyúkat. Különleges szerkezetű nagyon merev gépek voltak, spéci főorsó csapágyazással, egyedi szánszerkezettel. TMK jellegű használatra teljesen alkalmatlanok. Teszem azt félóra bemelegítő járatást írtak elő ezeknek a gépeknek a munka megkezdése előtt.

svager

Ha csak forgácsolni akarsz és nincsenek pontossági elvárásaid esetleg nem akarsz pl.leszurni válaszd a kis kínai masinát.
Ha mindezt mégis szeretnéd,hogy tudja a gép válaszd a rendes vasat.

m6j2vsrdz

Egyelőre töprengek. Ami kínai eddig a kezembe került, annak fele selejtes volt. Tudom, válasszam a másik felét...

svager

Időről időre féltünik egy a jófógáson,eléggé lestrapáltnak néz ki,már többször gondolkodtam ,hogy megvenném.
Ezt a csapágy bemelegítés,csak a pontosság miatt kell? Valójában a hagyományos gépeken is be kellene melegíteni,hogy pontosan dolgozz.

Csuhás

Felsoroltál itt e2n és kis kínai gépet is mint választási lehetőséget. Ég és föld a két masina. Azt hiszem aludnod kell még néhányat mire dönteni tudsz.

Csuhás

Ne vedd meg! Kivéve ha mondjuk ha autó, motor tuninggal foglalkozol, és ez lesz a harmadik eszterga a műhelyben.