Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svejk

Szerintem azzal hogy ívet esztergáltok a görgők hornyinak oldalába csak a súrlódást növeleitek.
(Persze az átvihető erő ezzel növekszik)
Hobby körülmények közt (pl gravírozás)inkább a kis súlódás számít jobban mert nincsenek nagyan nagy terhelőerők. Hogy melyik kopik jobban a kisebb felületen való találkozás vagy egy nagyobb felületen de szinte állandó súrlódás nem tudom.  

s7manbs8

Én is csak , mint egy lehetőséget említettem, és az adott feladathoz valamelyik optimálisabb, mint ahogy te is írod, ahol erő nem kell, ott jobb, ha kisebb a súrlódás talán, viszont a felület lehet jobban kopik, nem könnyű eldönteni, mindenesetre, a legegyszerűbb, egy egyenes vágóélű késsel esztergálni valamely szöggel és kész. És az eredmény akkor is elég jó lesz. Ez nyilvánvalónak tűnik.

4um5b65d

TOS SV18RA géptulajok figyelmébe !
Ma szívtam egy jó nagyot! Balos meneteket metszettem a géppel, mivel relatíve lassú volt a fordulat így nem érzékeltem semmi különöset a gép hangján. Ez értelemszerűen fordított forgásiránnyal zajlott. Majd mikor befejeztem a munkát és 900-as fordulatra raktam a gépet normál forgásiránnyal akkor azt hittem szétesik a gép olyan hangot adott a főorsó csapágyazás. Levert a víz, hogy gallyra ment valamelyik csapágy. Olyan hangja volt, mintha el lenne törve több golyó. Lekaptam a főorsóház tetején levő lemez burkolatot akkor láttam, hogy a laposszíj mintha 5-8mm félre lenne csúszva a laposszíjdobon. De gondoltam, hogy ez nem adhat ilyen hangot mert nem ért hozzá a szíj még semmihez. Vagy fél órát azon hallgatóztam, hogy pontosan honnan is jön a hang, aztán egyszer csak bevillant, hogy lehetséges hogy nem is a főorsónál van a csapágyhiba hanem lent a sebességváltónál és egyszerűen csak a laposszij "csatorna" és a gép belső ürege felfelé hozza a hangot. Ekkor már jobban örültem mert a egy váltócsapágy mégsem főorsó csapágy. Addig vacakoltam vele, míg véletlenül megfogtam a váltóból kijövő tengelyen levő laposszíj dob rögzítő anyáját. Bakker le volt tekeredve félig. (a ráhajlított lemezbiztosítás ellenére) Pedig ennek úgy kellene működnie, hogy ezen vékony lemezalátét furatából befelé kiáll egy rövidke "nyelv" ami a tengelyen levő reteszpályában kapaszkodik, majd rátekerve az anyát ezt a lemezt rá kell peremezni az anya valamelyik lapjára. Na ez a kis vacak nyelv "elfogyott". Innentől kezdve az anya az idők folyamán önálló életet kezdett élni. Felengedett a szorítás és a laposszíj dob ide-oda dobálta magát a tengelyen. Mostanra kb 0,2mm-re kijárta a dob furatát. Reteszt is elnyírta. Ennek volt olyan hangja mint, ha törve lenne egy csapágygolyó.
Remélem ti nem szívjátok ezt meg. Jól megjegyezni a leírtakat!!!
 
[#falbav]

svejk

Találtam egy darab M16-os menetes szárat.
60 menet eltekerése után 120,03-at mértem..

s7manbs8

Az akkor elég szabványos.

PSoft

Szerencsés vagy!
Ez még belefér!!??

PSoft

Ha figyelmesebben olvasod amit irtam: "a húszéves eszterga,és marógéppel otthon",úgyhogy van gépem.
a másik kérdésedre: #3345-ben már irtam:  "Nekem a faterom csinálta sima mezei esztergán". Ő az esztergályos.

s7manbs8

Akkor tudsz még ilyet csináltatni ? Engem lehet érdekelne, ha valami értelmes árban kijönne.

zc6b3g9pv

Sziasztok!
Valamikor láttam egy olyan eszterga átalakítást, ahol egy digitális tolómérőből csinált valaki útmérőt.Mindkét szánra.
Nyílván ez csak mini gép lehetett.
Örülnék neki, ha valaki megosztaná velem a tapasztalatait, aki már túl van ezen az átalakításon.
Előre is köszönöm a segítséget.
Túri György

ANTAL GÁBOR

Szia Laslie!
Amit leírsz az sajnos a TOS gépek rákfenéje. Nagyon érzékenyek mind az alsó sebváltónál mind a főorsónál a laposszíjtárcsák mert a kikönnyítés ellenére viszonylag nagy a tömegük és nem szeretik a gyors irányváltást. Én most vettem még egy TOS t (immáron ez a második )és kedden ki fogom venni a főorsót mert a laposszijhajtás tárcsájának a reteszét az elődöm tönkrevágta (remélem csak az öntvény károsodott.) Egyébként én is nagy TOS barát vagyok. Ha laposszíjbeszerzéssel (helyszíni végtelenítés) vagy gépkönyvvel van problémád akkor kereshetsz (a "hurkatöltős hentes" )

Teaway

Miért csak mini gép?
Század felbontású digit tolómérők mindenféle hosszban vannak. Akár 0-2000mm-esek is.

zc6b3g9pv

Csak azért írtam,mert azt tudom, hogy olcsón meg lehet venni és nem tudom, hogy nagyobb méretben mennyire versenyképes más megoldásokkal.

PSoft

Azt írod: "Valamikor láttam egy olyan eszterga átalakítást".
A következő mondatban meg: "Nyílván ez csak mini gép lehetett".
Na most akkor láttad,vagy nem láttad?
Nincs itt valami ellentmondás???

PSoft

Egyik másik típuson,gyártmányon még az enkóder jel is hozzáférhető valahol az elemtartó alatt.
Valahol már olvastam is róla.(talán itt a Fórumon).

dezs

Hol? Olcsón???
Engem is érdekelne, mert elég digitális vagyok.