Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

hostya

Na ez az amiről néhányszor már írtam..
Ez valami hobbista betegség.
A hobbisták egy része, mindig olyan átalakítást szeretne az újonnan megszerzett gépén, amire hobbi szinten semmi szükség nincs! (szerintem)
 
Az tény, hogy kopott az a keresztszán mozgató fogaskerék, DE miért olyan zavaró ez Neked??
 
Miért akarod pont ezt a fogaskereket kicserélni?
Zajos tőle a kereszt előtolás? Vagy miért?
Vagy csak azért mert: " Ezt hamar lehet cserélni, nem kell bontani a norton szekrényt" ..??  
A norton szekrénynek semmi köze ehhez a fogaskerékhez. (gondolom lakat szekrényt akartál írni)
Ha hobbi célra vettél egy E400-at, és nem ismered a gép előéletét, akkor az olajat mindenhol cseréld le,(úgy mintha autót vettél volna) és akkor nyugodtan alszol. :)
"Ami hirtelen érdekelne még az a főorsóház tetején lévő jellegzetes átlátszó félgömb szerűség. Ezen keresztül távolról is jól látni a kényszer olajzás meglétét. Nekem most egy lapos plexi korong van itt. Elég kényelmetlen."
 
Azért, hobbi szinten megengedheti magának egy hobbista, hogy időnként a  főorsóház tetejére szegezi a tekintetét.. :) - még ha kényelmetlen is a művelet - :)
 
Lehet hogy kekeckedésnek veszed a hozzászólásomat, de hidd el nem annak szántam.
 
Csak egy hasonlat.
Képzeld el egy kertépítő fórumon, azt kérdezi valaki:
"Vettem egy fűnyíró traktort, és úgy látom hogy a gumiabroncsok profilmélysége nem megfelelő(kopott). Használhatom-e így, ilyen gumikkal?"  
 
Te mit válaszolnál rá..??

000000000

Végül is így reggelre hasonlóra jutottam egy kiadós alvás után. Nem veszem kekeckedésnek, teljesen jogos amit írtál.

7cim5mm0

Figyelj oda, hogy az olajcsere egy forgácsoló gépnél sem csak annyiból áll, hogy leengedem a régit, és beltöltöm az új olajat. A belső részeket ki kell mosni, tisztítani, még akkor is, ha ez részleges szétszereléssel jár. Az évtizerdek alatt lerakódott mocsok (én még itthon jól karbantartott hagyományos gépet nem láttam), meg fémrészecskék az olajcsere ellenére a belső terekben maradnak, így az új olajba is belekerülnek, és igazán ezek ártanak az alkatrészeknek. A tisztításkor az esetleges lazulásokat, beállítandó dolgokat is észreveszed, ami esetleg üzemzavar, későbbi törés okozója lehetne egyébként.

000000000

Van még egy olyan gondom, hogy a hosszán laza. Nem tudom meghatározni a mértékét, de látni fogásvételkor az elmozdulást. Remélem ez nem lesz hobbista betegség. (:
Hol tudok meg többet erről a beállításról? Gépkönyvben én nem találtam.
 
Az olaj leengedése után mivel mossam át az olajteret?

jani300

Na most segítsetek ! Erre mit lehet mondani ?
A hosszán nem szokott állítható lenni . Van két szorítóléc alulról , ha szerencséd van csak meglazultak .

7cim5mm0

Petróleummal vagy gázolajjal lehet kimosni, a benzint nem ajánlom, mert erősen zsírtalanít, és a későbbiekben könnyen rozsdásodhatnak majd miatta a belső alkatrészek. A mosóanyagot nem kell sajnálni, bő lére lehet ereszteni, hogy a szennyet ténylegesen mossa, öblítse is ki, ne csak szétkenve legyen. A használt gázolajatlehet ülepíteni, többször is felhasználható.Ha a szánnak játéka van, akkor kopott az ágy, hántolni kell, és a szánt megemelni, az alsó vezetőléceket hozzá illeszteni. Állítási lehetőség ott nincs.

7cim5mm0

Látod, a lazulásra nem is gondoltam, alapvető, hogy ennek az ellenőrzésével kezdi az ember...

svejk

Van L-AN-46  orsóolajam ha érdekel valakit.
8000 Ft/20 lityi.

000000000

Nem néztem még mi hogyan van. Azt gondoltam úgy van kialakítva, hogy van egy vastag lemez a szánhoz csavarozva. Ebben 5-6db hernyócsavar kontraanyával és egy kopó lemezt szorítanak az ágy aljához. Igény esetén a hernyócsavarokkal után állítható.  
 
5l gázolajjal érdemes nekiállni a belső mosásnak? 4l olajmennyiséget ír a főorsóhoz.
Pl. főorsó forogjon is, vagy elég, ha a szivattyú dolgozik gázolajjal?

000000000

Engem esetleg. Postázni is lehet?
...és megfelel a gépembe? Télen sem lesz hidegen, ~+15C fok.

w987wzmm

Az, jó a diesel kocsikba is? [#lama]

000000000

Szerintem érdemes lenne hozzám ellátogatnod , a keresztszán fogaskerékből is van egy pár fajtám , a főorsóház tetején lévő üveg kupolám is van , és ezek mind újak , békebeli darabok , és egyből adnánk egy kis szakmai útmutatást is .

000000000

Merre?  
 
Keresztszán fogaskerék megoldódott.
Üveg kupolát mennyiért tudod adni? Szerszámpiacon találtam. Annyiért életem végéig nézem a laposat. Sőt, egy átlátszatlan vaslemezt is a helyén...
 
Erre a hosszán dologra írhatnál ötletet, már ha van és lehet vele valamit kezdeni egyáltalán.

svejk

Én TCL-46-ot használok, akkor az volt olcsón.
0 fok is van a garázsomban, bár akkor nem az olaj miatt nem esztergálok.
 
Postázás kizárt, Pestre megyek a napokban.

000000000

Pilisszentivánon találsz meg . A szerszámpiacon hírdetett üveg kupola szerintem az én hírdetésem . Van ötlet pl.: előtolás alkalmazásánál örüljünk hogy elmozdul a hosszán , képzeld el mi lenne ha nem modulna el ? [#buck][#buck]  
Bocs , de ezt nem lehetett kihagyni .
 
Ettől függetlenül a hátsó vezetőnél ,a szorítóléc lehet hogy elkopott , de szerintem te a késtartószánt láthattad elmozdulni terheléskor .