Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

"...Tibor egy örök elméleti ember."
Ne állítsál már Te is hazugságokat!
Pont az ellentettje igaz, csak addig érdekel az elmélet, ameddig gyakorlati haszna van. Látszik, picit se ismersz. Mindent, ami érdekel, és méretezek, a gyakorlatban is megépítek, letesztelek lehetőleg. Az meg hogy itt kialakult egy mérnök ellenesség, az nonszensz! Hiszen a mérnököknek köszönhetitek, hogy egyáltalán van mit tekergetni a kezetekkel a hagyományos forgácsoló gépeteken, amikor dolgoztok rajta.
Lassan kiderül, a mérnök aki megalkotja megtervezi az eszterga gépet az csak "okoska", akire legyinteni kell. Bezzeg a szaki, az elzavarja mérnököt, mit akar ez a hülye itt nekem bármit mondani, lerosszom. Az csakis úgy van jól, ahogy én már 20 éves csinálom. Hiszen én esztergályos vagyok, aki büszkén vallja 1=1.08. [#ejnye1][#vigyor2]

Pilot001

Üdv !
 
Ean 1000 ben siklócsapágy van azt tudom
2 oldalt menetes kívül kúpos. azt mást nem tudok róla hírtelen...

000000000

#25328 hozzászólásban Én biztos tettem említést Róla. Lehet rajtam kívül mások is még.

jani300

 Valahogy így . Nekem kb 82 óta van meg . Vettem hozzá egy komplett 340es főorsóházat de nem is csereszabatos meg a fene aki már átalakítja .

Pilot001

Itt a forumon láttam a siklócsapágyat. Kb ilyen. sajna pontos méreteket nem tudok róla.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/deguss/eszterga/stp88250.jpg" border=0>

Szedlay Pál

Végig néztem a google találatát, ott nincs ilyen megjegyzése.

Pilot001

A gépünk ilyen (csak 1000mm es) csak hogy látszódjon melyik féle EAN.  
 
http://n2.vatera.hu/photos/98/70/3956_1_big.jpg" border=0>

jani300

Ez  340-ES főorsó . Tudom milyen a csapágy . Lehet a főorsót kellene köszörülni és utána illeszteni hozzá a csapágyat . Van külön csapágy is csak már nem emlékszem pontosan . Megnézem .

Pilot001

Ahha.
 
Persze a mi masinánkon a sebváltó teteje kézzel nyitható (nem csavaros) zsanér van rajta hátul. De ugyanígy 6 sebességes , lakatszekrény  is ilyen.

Miki2

Ne húzd fel magad Tíbor!
Azt hiszem nagyon félre értettél.
Abszolut nem vagyok mérnök ellenes...sőt igen is sokra becsülöm a GYAKORLATI TAPASZTALATOKKAL bíró mérnök embert.
Gyakorlati tapasztalat alatt legalább 3 év műhelyben eltöltött időt érte olyan helyen, ami a szakirányú végzettséghez kell.
Egy gépész töltsön el legalább fél-fél évet a különböző forgácsoló gépek melett, gépfelújító műhelyben, stb.
Ettől válna olyan szakemberré, akire mér nem modják: okoska.
Tudom, Te mindent kipróbálsz, amit elméletben kigondolsz.
Az a baj, hogy a modellek csak ritkán tudják előr jelezni az alkaémazások használata során felmerülő problémákat.
Az ilyen "menet" vitákba pedig a Te tudásoddal nem lenne szabad beszállni. Hidd el, egy, a tokmány sok-sok éve kergető szaki ezeket a dolgokat a gyakorlati tapasztalata okán jobban tudja mint Te.

jani300

Hű a mindenit ! :) A tokmánytárcsának milyen a felfogatása ? Menetes vagy 3csavar fogja ? Még az is lehet hogy a csapágyak egy formák a kettőnél .

Sz.József

Valóban, teljesen igazad van.[#integet2]
De az sehol nem "hangzott" el sehol, hogy a magméretnek van egy tólig tűrése és nem a 1,08xxxxxxx-en van a lényeg a menetpontosság szempontjából.
Viszont én azt hiszem ez ügyben már tisztázódott...
Inkább gyönyörködjük Svejk és Pilot001 szép zöl gépében...[#smile]

fpm64xtbb

meneteljünk már tovább valami más témába,a héten gyártanom kell 4 db hasítókúpot,bazz azon is menet lesz na mindegy ki hány fokosra és milyen emelkedéssel szokta csinálni?

jani300

Na ez pont egy érdekes kép . Mondjuk elég sötét nem látom rendesen . A főorsóháza a régebbinek tűnik . Viszont a keresztszánja már ferde ékléces . Vagy több gépből rakták össze , vagy a gyár is dolgozott abból ami éppen volt .

iy567t72g

Főorsó csapágyam nincs, de gépkönyvem van.