Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Ebben nem vagyok biztos.
Szerintem a forgástól nem akar eltávolodni a csapágytól a csap.

000000000

Én is csak tippelem, mert az E400 főorsója felett ott egy "ablak" amiben látszik az olaj. De csak, ha megy a villanymotor. Ebből gondoltam, hogy szivattyú viszi az olajat a főorsóhoz.

Vetesi75

Ha jó a csapágyhézag, megfelelő a kenőanyag, és nincs túlterhelve , akkor el fog távolodni a forgás hatására.

xg2w6ib9x

A csütörtöki TOS-os szegnyereg szorulásos kérdésemhez kapcsolódva.
Meglazítottam az orsó rögzítő csavarját és sokkal jobb lett a helyzet, viszont érdekes, hogy a pálya közepén könnyebb a tekerés a szélek felé haladva kicsit nehezebb.
Úgy döntöttem, hogy ennek ellenére szétszedem, mert egy munkaeszköz megérdemli a törődést és ez most ráadásul még aktuális is.
Levettem a szegnyerget és szétszedtem.
Ilyen munka előtt ajánlatos valami tartalmas reggelit fogyasztani, mert a komplett szegnyereg a 60 kg felé közelít [#vigyor3]
A fáradt zsír kitakarításakor találtam kisebb-nagyobb spén darabokat. Meglehet, hogy beékelődve ezek is okozhatnak szorulást.
Katona Tamás leírására visszaemlékezve kerestem a két kúpos csapszeget, de semmi ilyennel nem találkoztam a szétszerelés közben. Lehet, hogy ez más típus. Minden csavarral oldható volt, nem kellett semmit ütni, a szegnyereg hüvelye simán kicsúszott a házából. Ha valakit érdekel csináltam egy csomó fotót, ami jól jöhet, ha valakinek hasonló gépe van. Összerakás előtt még le akarom szépen festeni az öntvényt, aztán újra zsírozva mehet minden vissza a helyére.
 
Még egyszer köszi mindenkinek a segítségét.
Üdv: István

000000000

Végül is, nem tudom cáfolni. Igaz, hogy nem értem, hogy miért tenné?
Abban az esetben tudom elképzelni, hogy olaj kerül a hézagba.
Viszont, ha nem forog, de szivattyú kényszeríti az olajat, akkor is eltávolodhat. Szerintem nem a forgás az oka a távolodásnak. Hanem az olajfilm kialakulása.

nah5a9frh

A 2db kúpos csapszeg a 25 számú alkatrészbe van  beütve a"23768" as hozzászólásnál.Lehet a tied nem olyan mint a képen van?Érdekelnének a képek!Üdv:Tamás

jani300

Ok de a forgás hatására alakul ki az olajfilm ,szerintem .

Vetesi75

[#eljen], és van egy minimum fordulat , ami alatt már nem alakul ki egybefüggően.

xg2w6ib9x

Szia Tamás !
Köszi a segítséget !
Holnap küldök képeket.
 
Üdv: István
 

4um5b65d

Helóka...
Fórumra is tessék csepegtetni valamit a képekből.
:)))

595852ar

Az olajnyomás nem fogja megemelni a tengelyt, ha az nem forog!

595852ar

A búgócsiga is forgott kölyökkoromban, pedig ott semennyi olaj nem volt még a közelében sem, aztán amikor a forgás lassult, a játék elkezdet dülöngélni. a lassulással arányosan a dülöngélés fokozodot és egyszer csak a búgócsiga felborult, mint a büdösbogár. Vajon miért?

595852ar

Jut eszembe,  az egyszerű, családiházas fűtéseknél használt, keringető szivattyű tengelye is beáll középre forgás közben, pedig ott sincs jelen az olaj, csak a víz, és a tengely megvezetve sincs, mindkét vége alátámasztás nélküli.
Aztán az autók gumijai is képesek a vízen úszni, ha megvan a sebesség. Tudod miért?

xg2w6ib9x

Ok Mester !
Nem akartam ilyesmivel untatni a nagyérdeműt.
[#smile]

mxjj54gxi

Elmesélek egy érdekes kisérletet, amit mi csináltunk tavaly:
Adott volt egy nyomatékmérő, aminek nagyon durva ipari zavaró környezetben kellett működnie, de a gyártója az elektronikáját elég slendriánul alkotta meg, és sűrűn hibázott.
5000Nm (ötezer) volt a nyomatékmérő, a tengelye 70mm körüli.
Szóba került, hogy hiába földeljük a házát, álló helyzetben kicsöngött a forgórész a házhoz a csapágyakon keresztül, de forgás közben ki tudja?
Na egy szkópos mérést összedobtunk, és elkezdtük forgatni egy frekiváltóról hajtott mocival.
Hát kéremszépen a számításaim szerint kb 12cm/sec csapágy kerületi sebességnél már biztonsággal felúszott mindenhol a golyó a pályáján a zsírra, és tökéletesen szigetelte a tengelyt a háztól.
Ennek ott kb 2Hz freki kellett, 1Hz-en még stabilan vezetett. Ha jól emlékszem a motor négypólusú volt, vagyis 50Hz-en 1500-at forogna