Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

279nwbpsa

Na,akkor most fabrikálhatsz közdarabot a négypofáshoz...

ebalint

Ja.
Üröm, az örömben.

279nwbpsa

Nézd a dolog jó oldalát.Célirányos forgácstermelés... :)

s2k5ycubj

A múltkor szó volt a telibe fúrókról,nézzétek meg a CNC videók 768-as videóját,na ottvannak szép dolgok... ránézésre 30-50-Ds telibefűró...[#wow1][#wow1][#wow1]

Motoros

Mivel egybe van a főorsóval a tokmánytárcsa, ezért valóban kell készíteni egy pót tokmánytárcsát. Na de ha el is készül, hogyan teszel rá egy legalább 80-as tokmányt?  
Amelyik a hátlap felől szerelhető arra sehogy....gondold át...nem birod összerakni.
A megoldás az a fajta tokmány ami a pofák felől szerelhető, pl ilyenek az Emco kistokmányok.
De ezek ára horribilis, meg ritka is. De megteszi egy normál tokmány is, talán az is ami a gépedhez van.
A lényeg, hogy 3 pofás legyen és a rögzítő hátsó furatokat tovább tudd fúrni úgy hogy az elejéig azaz teljesen átfúrod a tokmányt, majd egy imbuszcsavarnak visszasülyeszted a fejet.
Így az eredeti géptárcsára felszereled a pót tárcsát és arra meg a tokmányt.  
A 4 pofásnál a geometria miatt azt hiszem ez nem járható. És te meg pont 4 pofást szeretnél feltenni a 3 helyett, ha jól gondolom?

mxjj54gxi

Ahogy én látom az eredeti tokmány is hátsó rögzítésű.
Miért nem lehet erre egy közbenső adaptert feltenni?
Az adapterben a tokmányrögzítők süllyesztettek, és hozzájuk képes elforgatva meg a többi menetes furat, hogy a főorsóra rögzíteni lehessen.
Elébb a tokmányra adapter fel, majd az egész miskulancia a főorsóra.
Vagy félreértek valamit?

Vetesi75

Vagy a tokmányt tartó csavarok fejét süllyeszti be az átalakító tárcsába és maradhat a hátulról szerelhető tokmány.

Vetesi75

Én így oldottam meg, csak ez egy picivel nagyobb gépen van:  
http://kepfeltoltes.hu/120928/020928_122811_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

Motoros

Igazatok van. Csak teszteltem, hogy figyeletek e? :)))
Hülyeségeket írtam, a kis Hyndai esetében egyszerűen megoldható akár a 4 pofás feltétele is, bár a furatok elhelyezésével azért lehet sakkozni.
Nemrégiben volt egy esetem, ahol egy közbenső tárcsát kellett készíteni, ott is a főorsó vége egyből tokmánytárcsa is volt, de ott magában a tárcsában volt a menet, és hátulról nem lehetett semmiképpen hozzáférni és ez okozta a komplikációt.

HJózsi

A kisesztergán úgy van, hogy ászokcsavar be a tokmányba, tokmány fel a helyére, alátét hatlapfejű csavar felügyeskedés, majd villáskulccsal mindegyiket meghúzni. meghúzás előtt lehet órázgatni is, ha nem szoros az illesztés. Ha szoros akkor inkább pofa sabályozás ...

HJózsi

Ha nem jó helyen vannak a furatok akkor sajnos kell tokmánytárcsát készíteni. Az én gépemen a 3 pofáshoz volt gyárilag, a 4 pofáshoz készíteni kellett a független pofásnál viszont jó helyen voltak a furatok, így nem kellett :
http://cnctar.hobbycnc.hu/HJozsi/Eszterga/Tokmanytarcsa/tokm%e1nyt%e1rcsa_052.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/HJozsi/Eszterga/Tokmanytarcsa/tokm%e1nyt%e1rcsa_045.JPG" border=0>
A többi kép a "barkácsolásról" http://cnctar.hobbycnc.hu/HJozsi/Eszterga/Tokmanytarcsa/" TARGET=_fnew>ITT.

z2a2u8wf

Hozzáértőktől szeretnék véleményt kérni.
Terveztem egy faeszterga vázat.
Külméret 2000x600mm. A cső hossza amin a szegnyereg lessz 1600mm 60mm átmérőjü és 4mm a falvastagsága amely a két végén és a keresztvasakon is feltámaszkodik. A zártszelvény méretei amiből a váz készül 60x60x4mm. A keresztszán a csövek melletti 2db zártszelvényre lessz szerelve.
Az egész heggesztve lessz. Az érdekelne szerintetek elég masszív lessz e. http://hobbymaro.puhasoft.hu/kymco1/eszterga/eszterga%20alap%201.jpg" border=0>

KoLa

Az én főorsóm majdnem nagyobb mint a 100-s tokmány amit rátettem , a behúzó hollander menete M115x3.5  
Így oldottam meg!
http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/Egy%e9bb/100-as%20tokm%e1ny%2001.jpg" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/Egy%e9bb/100-as%20tokm%e1ny%2002.jpg" border=0>

HJózsi


000000000

Szerintem a rezonancia elkerülése érdekében a keresztszán legyen kapcsolatban a két csővel is,vagy a zártszelvény helyett két szembeforditott U vasat tennék aminek a gerince összeköthető zártszelvénnyel a felső lapján meg a szegnyereg illetve a keresztszán is rögzíthető.Ekkora méretnél már báb is kell amivel megtámasztod az anyagot.Tapasztalatom szerint 700x40 mm fahenger már kívánja a megtámasztást.A kezdéskor fellépő excentritás illetve tömegeltolódás komoly masszív gépeket is beráz.Több sebességfokozat kell,illetve az anyag megfelelő előkészítése faesztergáláshoz.Esetleg a keresztszánra szerelt felsőmaró jöhet szóba amihez lassú fordulat is elég.Nem tudom milyen vastag és hosszú anyagot akarsz esztergálni majd de a massziv felsőrészhez megfelelő alsórész is kell.