Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svejk

Az eleje helyesen:
A túlterhelés és az ütköző...

svejk

Amit Te jelöltél az csak az előtolás ki-be kapcsolására szolgáló körmös tengelykapcsoló, annak üzemszerűen nem szabad racsniznia.

r2u4n063m

Előfordulhat, hogy nem az racsnizik és csak oda képzeltem el, holott máshonnan származik a hang. Az alábbi képről megállapítható, van-e benne kioldó?  
https://lh4.googleusercontent.com/-lKHqfwWaDq0/UDp4Fz52qyI/AAAAAAAADGY/VkDgk-04vPw/s640/P1010037.JPG" border=0>

jani300


r2u4n063m

Erre gondoltam én is, avégett a kialakítás miatt lehet menet közben ki-be kapcsolni az előtolást - gondolom én.

svejk

Ha van, akkor lakatszekrény hátulján az ágy felől a fogasléc fogaskereke alatt kell lennie egy kis bizgentyűnek ami érzékeli az ütközőket, és betovábbítja a kioldás "parancsot".
Sajnos az enyémen nincs, de más magyar esztergákon is ez a megoldás szokott lenni.

svejk

Ami lefényképeztél, abban a 4 körmös cuccban ott hátul van a túlterhelés racsnija, ez nem látszik, mert belül van a vonóorsón.
 
Ha ez racsnizik akkor viszont ki kell hogy oldja a kart, ha nem akkor valami gebasz van.
Sok esetben a kilincsművek kopnak el, vagy nem hozzáértő "javította".
 
A lényeg, hogy a körmös rész baloldali eleme balra csúszik túlterheléskor és a bal szélén levő beszúráshoz csatlakozó mechanizmus segítségével kioldja az előtolás felhúzott tengelyét.
Úgy emlékszem az ütköző bevezető tengelye is ezt a bal oldali körmös részt mozdítja el.
A bevezető tengelynek úgy kb. a körmös rész felett az árnyékolt részen kell lennie.
 
Már vagy két éve láttam ez enyémet belülről, de nem olyan bonyi az, lekövethető, látható minden.

r2u4n063m

"nem olyan bonyi az, lekövethető, látható minden."
Leírva elsőre azért elég bonyi [#circling]
Most, hogy jobban belegondolok, az a hang inkább arra hasonlít, mint amikor reteszel az előtolás, amikor a rugó betolja a horonyba a biztosítóját. (Ez a legutolsó linkelt képemen a rózsaszín fogkefe felett van, hogy érthetőbb legyen)
A kar kissé le is esik, de nem teljesen.  
Úgy érzem, szét kell szedjem szabadidőmben újra. Vagy nem ütköztetni :)

svejk

Azt a "rózsaszín fogkefe felettit" kell kiodaniai a túlterhelésnek és ütközőnek.
Lehet annak a négykörmösnek jobbra kell mozdulnia, nem is balra.  
Menni fog az, csak figyeld meg jól a működést.

000000000

Próbáld meg az előtolás kapcsoló alatti állítócsavart befelé hajtani, hogy érzékeny legyen a kikapcsolásra.Nekem így kikapcsol a kar is!

r2u4n063m

Valóban, eddig fel sem tűnt az a csavar. Állítottam rajta befele, közben kísérleteztem, be tudom-e még kapcsolni. Ezen a ponton túljutva kifele kezdtem tekerni, és addig próbálkoztam, amíg még ütköztetésre leoldott.  
Köszönöm a segítséget mindenkinek! [#worship]
https://lh4.googleusercontent.com/-87HtuUiHxmc/UDzr68CQZnI/AAAAAAAADGs/KSbKH2ZT7kE/s640/P1010001.JPG" border=0>

KoLa

Szia! ennek a csavarnak a funkciója ua. lehet mint az E3N -en, csak ott ki van vezetve kézi tekerősre, hogy beállítható legyen előre!az adott feladathoz!
Én csak az E3N-t ismerem, de láttam szétszedve is, ezen a gépen lehet 'keményre' ütköztetni! mert a növekvő előtoló erő kidobja a két tengely közötti kapcsoló fogaskereket! nyugodtan neki lehet menni az ütközőnek 5mm-s fogással, a mechanikát nem károsítja!
Szerintem itt is ez van , ha van hozzá állítócsavar!akkor az elv ua! csak az előző típusoknál még nem annyira kiforrott, kézreálló és egyértelmű a kialakítás, de ha erőhatárolós a kikapcsolás akkor valószínű hogy így van.
Nem túlterhelés kapcsolásról van szó!hanem a szerszám védelméről ha kopik nyom, ha nyom leold !

s7manbs8

Az esztergakés nem számít fegyvernek ? Mert akkor abból hordhat az ember magával, ha sötét helyen kell közlekedni. :)

4um5b65d

Inkább zseblámpát vigyél sötét helyre. :))

s7manbs8

Mondjuk te elég rossz helyen vagy ha jól olvasom az újságokat. :)