Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

7cim5mm0

Tiszteletem az Uraknak!
Ha már erre jártam, egy kérdés, vagy inkább kérés a fórumozók felé.
Szeretnék vásárolni egy EU-630, vagy EU-700 típusú esztergapadot, amely 3000 mm csúcstávolsággal bír. Amennyiben valakinek tudomása lenne eladó, esetleg a MÉH-be szánt darabról vagy a fenti típusok tartozékairól, kérem jelezze! Arra gondoltam, hogy ha éppen tudomást szereztek egy ilyenről, és nem tudják eladni, vagy egyszerűen csak útban van, esetleg gépet mentek megtekinteni, és van egy ilyen típus is, akkor jelezhetnétek. Nem feltétlen kell nekem "patika" állapotú gép, sőt egy kicsit kopott, de nem agyonvert, leharcolt, átalakítgatott, egyszóval természetesen elhasználódott gépnek még jobban is örülnék. A lényeg, hogy ne legyen hiányos, külsőleg ép legyen, és javítható. Az ágy ha kopott is, de ne legyen menthetetlenül berágódva.
Gyűjteménybe kellene, nem termelni! :)
Előre is köszönöm!

szpinya

Köszönöm az intelmeket!
Kaptál is cserébe egy levelet.

r2u4n063m

Lenne egy hitvány kérdésem a gépi előtolással kapcsolatban, hogy hogyan is néz ki ez a gyakorlatban.  
Kezdve azzal, hogy használható-e úgy a gépi előtolás, hogy a főorsó mozgása közben kapcsolom be, illetve le, nem egyszer-egyszer, hanem folyamatosan?
Nagyban meggyorsítaná a munkát, de eddig még nem volt merszem kipróbálni.  
Továbbá ütköztetni  a szánszerkezetet mennyire egészséges?  
"A ki nem mondott kérdés rosszabb, mint a hülye kérdés." [#pardon1]

mxjj54gxi

A gépi előtolást menet közben szoktuk bekapcsolni is, meg kikapcsolni is.  
Nagyon nehéz lenne például egy lépcső drehálása, ha közeledvén a lépcsőhöz, ki kéne kapcsolni a forgást, majd levenni az előtolást, és utána befejezni a fogást a vállig.

r2u4n063m

Tehát ha mondjuk egy ilyen lépcsős munkadarabot kell készíteni - hogy ne legyen olyan egyszerű, furatba - akkor ütközővel megoldhatom, késszánt a szükséges méretre állítva, és amikor kell, a gép leold, majd a hosszánnal vissza a mdb elejére, és újra mehet az előtolás, közben a főorsó folyamatosan forog.

mxjj54gxi


wcsxp0uxa

A keresztszánt szoktam ütköztetni ,még nem tapasztaltam "károsodást" ha erre gondoltál . Viszont a tisztaságra fokozottan ügyelni kell az ütköző felületeknél . A lakatanyát is szoktam kapcsolgatni ,bár csak technikai szünet miatt , pl ha elfogyott a kenő anyag .

robroy007

ha mázlid van akkor a lakatszekrény oldalán lehet egy rúdvég ami ha benyomódik akko roldja az előtolást EAN-on van ha jól emlékszem
 
előtolűst nem feltétlen jó megfeszegetni mert ha nincs mázli akkor törhet is valami odabent ami súlyos darabok babrálását eredményezi

Robika37

Milyen gép ????!!!!

r2u4n063m

E2N a gép, valami rúdvég van, de nem tudom, hogy azért-e, hogy az deformálódjon puhább anyag lévén, ne pedig a szán anyaga koccanjon az ütközővel.  
Kézzel forgatva a tokmányt, leoldott a az előtolás karja, de nem teljesen, csak úgymond racsnizott - ha kikerült volna az ütköző onnan hirtelen, vitte volna tovább a szánt, de így mint a biciklin a pedál, álló helyben maradt a hosszán kézi kereke.

4um5b65d

Ha leold az előtolás ütközéskor azt használd inkább egyfajta biztonsági elemként.
Egyébként meg jobb ha az ütköző előtt 1mm-el már nekifeszülsz a keréknek és kézzel viszed el az ütközőig. Persze előtolást kikapcsolva.  
 
Az előtolás kikapcsolást elvileg huzamosabb ideig, iparszerűen is lehet használni , de jobb a békesség, előbb utóbb törni fog valami, vagy a mechanikai kiviteltől függően jelentősebb kopással fog járni.

Robika37

A gépkönyv szerint lehet használni "ütközőre" való lekapcsolásra.
Nálad lehet vmi. beállítási kopási probléma, mert a "racsnizós" leállás a túlterhelés kapcsoló hangja . Helyes működésnél az előtoláskapcsolónak leoldás után alaphelyzetben kell maradni.
Szerintem amit Laslie leírt annak kellene lennie a helyes működtetésnek kíméli a gépet és megfelelő tisztaságnál pontos méretet eredményez.(pedig az Ő gépén van lekapcsolási nyomaték állító kallantyú skálával ellátva...)

r2u4n063m

Megnéztem az imént menet közben, hogyan is működik a gyakorlatban, villanymotorral hajtva a gépet, nem kézzel tekerve a tokmányt. Az előtolás karja leold - kattan -, de nem áll vissza alaphelyzetbe, vinné tovább és újra leold. A szerkezet kialakítása látható a lentebb linkelt képen, az (1.) a vonóorsón lévő csigatengely, (2.) az ehhez kapcsolódó fogaskerék, rajta egy sebtiben "koronásnak" elkeresztelt kialakítással, mert hasonló, mint a koronás anya. Ennek ellen darabjára (3.)viszi át a hajtást, ahol a fogaskerék hajtja a keresztszánt, vagy a hosszánt.  
Egy kép a belső kialakításról:  
https://lh6.googleusercontent.com/-8yL-ldP9kzQ/UDo18gF1NoI/AAAAAAAADGE/Atd3bkvjz7I/s640/M%25C3%25A1solat%2520-%2520P1010043.JPG" border=0>
Összeszerelve:  
https://lh3.googleusercontent.com/-X0tWTQzzzHI/UDo16EdYPJI/AAAAAAAADF8/PP_zqAkRqIg/s640/P1010011.JPG" border=0>

jani300

Hát az a koronás egy rúgós túlterheléskapcsoló . Rúgó szorítja nagy gépeken állítható . Körmös kapcsoló azért ferdék a körmök  hogy szét tudjon kapcsolni . Az E2N-T nem ismerem akár ez is kapcsolhatja , akkor viszont nem ugrik vissza rendesen .

svejk

A túlterhelés az ütköző kioldásának lényegi része a kék nyíllal jelölt helyen van.
A túlterhelést állítani a lakatszekrény jobb oldalán a vonóorsót körülvevő körmös anyával lehet. Azt hiszem van rajta fedél.
Ütköző kioldó mechanika nem mindegyik gépben van  benne, de a helye elő van készítve.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/zzrash1.JPG" border=0>