Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Varga László

Ha tőlem vetted akkor felismerem, küldj róla képet magánban.  

r2u4n063m

Kipróbálom majd a beszorult menetfúróra a technikákat, most ugyan bőven elfér ott a furatba, de máskor még jól jöhet a tapasztalat.  
 
Találtam meg a mágnestalpas indikátor óra állványnak egy új funkciót. A hosszabb forgács gonosz módon belegabalyodik a seprűbe, ezért összemágneseztem, aztán a forgácsos vödör felett a mágnest off állásba kapcsolva már meg is szabadultam tőle [#circling]
https://lh6.googleusercontent.com/-cGN_nqrw5J8/UDJ2sFc3jTI/AAAAAAAADFg/dqpqpTaV4u0/s640/P1010017.JPG" border=0>
 
https://lh3.googleusercontent.com/-v3cMwDFuYD4/UDJ3wTwnB9I/AAAAAAAADFo/xxaR40e-7EA/s640/P1010010.JPG
A másik állta tettem ma egy átmérő 60mm S355 acélrúd szeletelése. Voltam oly elszánt, hogy kézi fűrésszel leszeltem egy darabot. 30 percre volt szükségem a művelethez, és nem fogyott el a fűrészlap, szinte mint új korában, csak kevesebb rajt a rozsda :)  
A 16x16-os forrasztott lapkás esztergakés szár viszont megevett kettő lapot...

r2u4n063m

Hiányzik nagyon az az utólagos korrekció a hozzászólást követő 5-10 percben :/  
https://lh3.googleusercontent.com/-v3cMwDFuYD4/UDJ3wTwnB9I/AAAAAAAADFo/xxaR40e-7EA/s640/P1010010.JPG" border=0>

4um5b65d

Kevés olvasni való a http://turning.fw.hu/technologia_51_60.html" TARGET=_fnew>Turning-on (T59 , T60)

4um5b65d

Nem lesz benne furat?
Talán a beszúr-lefúr technikával elvitte volna a géped...

r2u4n063m

Van benn furat, de ez egy 60x1000mm rúd, ami 27kg... Bábbal talán meg tudtam volna fogni, a rézpofák nem tudom mit szóltak volna az egyenetlen felületnek, illetve az egész szerkezet hogy viselt volna egy ekkora megterhelést. Szerintem ez már nem ennek a gépnek való - E2N.  
Tegnap esztergáltam egy kb átmérő 65x60mm egyenetlen acélt, amíg nem szedtem le az egyenetlenséget, ez is meg tudta mozgatni a gépet, a géplámpa kissé belengett. Miután sikerült elérni a hengerességet, már nem volt probléma :)
Furatot is esztergáltam tegnap, kínkeservesen ment... Mire rájöttem, hogy valahol [#circling]olvastam a csúcsmagasság fölé emelt késről. Egyből elhallgatott a ciripelés.

szpinya

Tudom, hogy már sokadjára kerül elő az "olajkérdés", de mégis feltennék ezzel kapcsolatban egy kérdést.
 
Ki , milyen olajat tenne az olyan esztergába mint az enyém is: Stanko 1 M 63 .
A kérdés feltevésének az az előzménye, hogy az itteni helybeli szakik tanácsa lapján tettem bele annó sima 10w40 motorolajat, modván, hogy az tökéletesen jó bele, ne aggódjak.
Ennek az lett a következménye, hogy a hajtóműházban levő mechanikus kuplung elköszönt a földi léttől, és eltávozott az örök forgácsmezőkre.
A mai nap felhívtam kb 6 vagy 7 olajkereskedést, olyat akik ipari olajokkal is foglalkoznak.
De mind a 6-7 helyen másfajta olajat ajánlottak az olyan esztergákba amiben van mechanikus kuplung is. És persze mindegyik esküdözött , hogy csak az az olaj a jó amit ő ajánlott, amit a többiek mondtak az hülyeség , meg hű meg há, és ne merjek olyat tenni bele mert azonnal megölöm vele a kuplungot.
Szóval ott tartok most hogy van egy félig döglött esztergám, amibe holnap veszek új kuplunglamellákat, de halvány lila gőzöm sincs milyen olajat öntsek bele a későbbiekben.
Szóval......HELP!

mxjj54gxi

Csak egy kérdés: az eredeti olajtipus mi volt?
Esetleg a gépkönyvben le van írva, és esetleg van gépkönyved hozzá.
Ha a tipus mellett még az adott olaj paramétereit (viszkozitás, dermedéspont) is leírták (szokták), akkor a mol kenőolajos szakijait fel lehet hívni, és segítenek.
Ha valaki ért hozzá, akkor azok ők.

robroy007

ha bolti a kuplung akkor az eladónak is tudni kell mit szeret

szpinya

Velük kezdtem a sort.
Felhívtam az olaj szaktanácsadás menüpont alatt levő számot, ahol egy bájos női hang azt mondta hogy biz azt ő nem tudhassa, de as egy számot akit felhívva majd jól megoldják a gondomat....a szám azóta is elérhetetlen, vagy nem veszik fel, vagy foglalt.

szpinya

Nem bolti a cucc.
Erre a hirdetési helyre megyek holnap:
http://szerszampiac.hu/szerszamgep/eszterga/eszterga_alkatreszek_eladok_ujak
 
 
Heves megye, heves város.
Ha valakinek kell még innen valami, azt esetleg el tudom hozni.

mxjj54gxi

Engem még vissza is hívtak.
Nyár van, lehet a szabadságok miatt kevésbé bírják erővel, szakival?

mxjj54gxi

Én vele kommunikáltam:
fweibert@mol.hu  
Sajnos a keresztnevét nem tudom Weibert ..... de sejtésem szerint Ferenc

s2k5ycubj

Nekem ugyan ez a tanácstalanság a bajom olaj ügyben,van egy progress n525-ös nagy esztergám minden könyv és adat nélkül. Akitől vettem csak a kocsiba való hajtóműolajat hajtogatja,de nem az volt benne és az elmúlt 20-25 évben nem hiszem,hogy cseréltek benne... Most két fajta olajat keverve tettem bele egy W30 as (fűnyíró) és egy híg gépolajat,amit kaptam régen és szintén nincs adat. Nekem nem csúszott a kuplung,hanem forgatta üresben is,most nyáron ezzel az olajjal jó lett.A tapasztalatom,hogy nem jó a sűrű olaj,még a híg fajta motorolaj is sűrű hozzá. Próbálj meg gépkönyvet keresni hozzá.

mxjj54gxi

Abszolut ez volt az én gépemmel is: nagyságrenddel hígabb olaj kell bele mint egy motorolaj, mivel ezek a gépek nem 110-120 fokon kell működjenek, ahol a motorolajoknak teljesítenik kell azt a viszkozitásértéket, ami rájuk van írva!
Nem szabad elfelejteni, hogy a motorolajok viszkozításértéke - ami rá van írva - 100 fokon értendő, míg ami ide kell, azt 25 vagy 40 fokon szokták megadni!!!
Ezeknek a gépolajoknak ráadásul nem is kell 40 fok felett működniük, nem arra tervezték sem őket, sem a gépet.