Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Varga László

Hogyan készítsünk furatkés tartót?
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120813_204949.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120813_204820.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_102944.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_103253.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_104642.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_110455.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_111336.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_113028.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_113217.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_113309.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_115510.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_121409.jpg" border=0>
 

Varga László

Ez egy lin csapágy kocsija ,vitte mint a vajat.  
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_121745.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_121905.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_131903.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_132312.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_132439.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20L%e1szl%f3/120814_132741.jpg" border=0>

Varga László

Készítettem a CBN lapkához furatkést + a késtartó elkészítési módja a 22425-ben .Egyébként nekem egy EMUS160 típusú kisgépem van ezért kellett lépcsőt esztergálni rá .Végy egy rossz kést alátétek nélkül fogd be a késtartóba főorsó tengelyére merőlegesen  .a tokmányba egy központfúrót és központozd meg, majd egy 10-es ,majd egy 14-es fúróval fúrd ki, és végül tedd  bele a rögzítő csavaroknak a menetet M6.Ha így elkészíted magadnak a befogót akkor mellőzheted a késalátéteket.Át tudod fordítani oldalazó átmérőző késnek is sőt a tokmányt hátrafelé fordítva és a kést lefelé fordítva baloskésként is alkalmazható.

KoLa

Akkor ez helyettesíti a furat köszörülést!?:)))

KoLa

Az esztergán való 'reszelés' egy bizonyos fajta nagyolásnak tekinthető, az előnye az hogy ha simító reszelőt használsz akkor egész jó felületet kapsz, a lényeg hogy tolni kell rajta és tisztítani, egy tolás után is!egy hosszabb tengely átmérőzésénél is jól jöhet ez a módszer a közép tartományban, mert biztos hogy vastag lesz az átmérő, a tengely kihajlik a forgácsoló erő hatására, szerencse ha nem kezd el remegni! hagyományos csúcsesztergán ezt nehéz koorrigálni, csak ezekről a módszerekről mélyen hallgatnak az esztergályosok, mert úgy érzik hogy nem méltó hozzájuk!pedig mindenki így csinálja az egyedi darabokat!
Ezért jó egy hobbi cnc eszterga mert egy efféle korrekció szinte ujjgyakorlat!

Varga László

Ha elég masszív a géped ?(úgy láttam hogy az)akkor igen, legalábbis az előnagyolást érdemes ezzel végezni.Körhagyós kezeslábas anyagokhoz illetve fogaskerekek.Lényeg hogy kemény legyen ,de nem szabad 0,3 mm -nél nagyobb fogást venni vele ,vágósebesség meg minél nagyobb annál szebb a felület.

KoLa

Ez nagyon érdekes, és mennyi legyen az előtolás?

Varga László

0,025mm/1 fordulat-nál nekem működöt az esztergálás .Hivatalos adatot nem tudok róla.

4um5b65d

"pedig mindenki így csinálja az egyedi darabokat!"
 
Pedig úccse nem... :)
 
Én láttam már olyat, hogy úgy csináltam, hogy....  
A keresztszán ütköző két részből áll.
Az egyik darabja a hossz szán tetejére van felrögzítve fixen, míg a másik fele a keresztszán oldalán egy T horonyban állítható módon rögzül. A két pont közé beteszek egy húzó rugót. Ez magam felé húzza az egész kereszt szánt. Megy a tengelyen az esztergálás, megy mendegél, majd amikor kezdi kinyomni a tengelyt a forgácsoló erő, akkor a keresztszánnal finoman utána megyek a szükséges mértékben, ahogy haladunk a tokmány felé és kezd megszűnni a tengely kihajlás, úgy jövök visszafelé a keresztszánnal. A rugó meg értelemszerűen állandóan feszesen tartja a szánt , hogy a holtjáték ne szóljon bele a műveletbe.
 
Ha esetleg remegés jönne létre arra meg van egy seprű nyél darab amit állítva belerakom a keresztszán tetején levő T horonynak a kör alakú kifutásába. A seprű nyél tetejét meg enyhén meghúzom magam felé amitől a nyél közepe enyhén nekifeszül a tengelynek. Egyfajta hirtelen felállított futóbáb ez voltaképp.
 
[#crazya]

PSoft

Olyat is láttam má,hogy az "öreg szaki",csak úgy,...lazán "marokra fogta" a rudat,aztán meg is szűnt a "remegése".:)))
[#crazya][#nevetes1]

KoLa

Na ugye hogy sikerült kisajtolni belőled az elhallgatott titkokat![#nevetes1]
Ez a rugós előfeszítés nagyon ötletes Grat![#eljen]
Én ezt kézzel húztam eddig visszafelé a középtől ha szükség volt rá!
Egyébként ha a megelőző fogások utáni mérésekkel megjelöljük az átmérő változásokat 'kék filccel'tizedenként akkor szépen le lehet követni a korrekciót! aztán má' csak egy kis csiszolás és kész a mesterdarab!
Persze ez csak mifelénk van így , meg amerikába!

KoLa

Persze ha tömeget adsz hozzá rögtön elhallgat![#wave]

vjanos

Biztos buta kérdés, de akkor már miért nem rendes futóbábbal? :)

4um5b65d

Ha öreg leszek valószínűleg én is remegő kézzel fogom meg a rudamat.... [#hehe]

4um5b65d

A lustaság az oka....
A futóbábbal tökölni kell, az csak tényleg akkor éri meg, ha nagyon hosszú az anyag vagy nagyon vékony a hosszához képest.
 
Az említett seprűnyeles megoldást egyedi daraboknál használom.
Még jobb megoldás a seprű nyélnél ha egy vastagfalú ólomcsövet húzok fel egy acél rúdra és azzal támasztok rá a tengelyre. Sajnos ólomcsövet ma már nehéz beszerezni. A vastelepen néha rálelek és akkor stipi stopi.