Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

s2k5ycubj

Amin nem kicsit meglepődtem,hogy az E400-as gyári előírása az amúgy is híg olaj mellé +20% petroleum.

r2u4n063m

Tavasszal kutakodtam ebben a témában, a következő hozzászólás maradt meg nagyon:  
"Szerszámgépek orsóházában két spéci dolog fordul elő, ami járműveken nem.
A szokásosnál jóval kisebb hézagú siklócsapágyak és/vagy előfeszített gördülőcsapágyak. Közönséges motorolaj az előbbi esetben el sem jut a kenés helyére - egyszerűen nem veszi fel a csapágyhézag és szárazon fut - , amíg a második esetben egyszerűen szétveri, szétfeszíti, indokolatlanul melegíti a csapágyat." Vetesi75 ˆ (5947)  
http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=2315&na_step=30&t=9131104&na_order=" TARGET=_fnew>Link
5931-es hozzászólással indul a téma.  
A géphez Veszprémben a http://www.wswproding.hu/adalek.htm" TARGET=_fnew>WSW Proding Kft-nélkaptam, orsóolajat O15 néven, a 65-ös viszkozitású hajtómű olajat pedig helyben keverték ki. Az olaj a Moltól jön, szóval igencsak gyanús, hogy az O15 olaj a gépemben az egyezik a Mol Spinoljával.

szpinya

Nekem sem az a gond hogy csúszik, hanem akkor is forog a tokmány amikor nem kéne.
Az előremeneti lamellasort már annyira lazára állítottam hogy nem is szabadna nyomatékot átvinnie, de már úgy rá van égve az olaj, hogy egy-két lamellapár mindig összeragad, és kb 10 perc használat után szép kis füstpamacsokkal tudatja velem az orsóház, hogy mára ennyi volt a munka.
A behajtótengely lamellaház pedig szép búzavirág kék színű, amik kb 300 fokos hőmérsékletet jelent.
Valószinűleg az előttem levő gazdája is ilyen olajjal használhatta, aminek következtében sikeresen hazavágta, a féklamellákat is.
Abból vettem újat, elég borsos áron és nem akarok még egyet venni csak azért mert belexarok abba hogy milyen olajjal üzemel a masina.
Viszont ha minden igaz az eladó elmondása szerint van neki ehhez a típushoz MAGYAR nyelvű gépkönyve.
Ha ez így van akkor mindenképpen megszerzem és ha nem gond akkor itt közkincsé is tenném , Csuhás úr segedelmével.

r2u4n063m

Annyit megjegyeznék az iménti hozzászólásommal kapcsolatban, hogy nem tudom, hogy van az E2N-ben a kuplung, illetve milyen kialakítású[#kuss]

nvnshmpmn

A mienkben csak egy Hardy tárcsa van a motor és a váltó között. Azzal ilyen gondok nem lesznek.

s73tgf9vg

Üdv!  
Kié volt a revolver eszterga a Debreceni találkozón? Láttam a fórumon is de nem találom.

jani300

Biztos kapok a fejemre . Én egy öreg tos-ba trafóolaj, hidraulika olaj és kis váltóolaj mixet tettem . Egy szerelő aki régen wejmárokat szerelt , javasolta hagyjam csak a kuplungot , lazítsam ki mindkettőt és üresben járassam . Sokat javult . Szólt a főorsó csapágy is az is sokkal csöndesebb lett. SN 63 a
gép asszem .

szpinya

Azzal, hogy üresben járatod a kuplungot, mitől javul meg?
Ez az általad használt olajmix lemosta volna a lamellákra égett trutyit?

jani300

Hát igen . Nem lemossa hanem bejáródik . Ennek se az volt a baja hogy csúszott hanem ragadt . Nagyon kevés olajjal használták és megégett a kuplung . A wejmár rakodógép is ilyen kuplungokkal működött . Ha nem figyeltek az olajra az is megégett . Nem mondom hogy tökéletes lett de használható.

jani300

Ja és bőven kell bele olaj, akár a szint fölé is .Hogy összekopjon a kuplung .

dn9pjrcv4

http://apronet.hu/users/6/1/7/311/617311_1343750990_mini.JPG" border=0>
 
Ilyen kis orosz műszerész esztergához keresek gépkönyvet ha esetleg valaki tudna segíteni, hogy honnan lehet letölteni azt megköszönném!

jani300

Azért ha ki tudod deríteni a gyári olaját biztos az a tuti . Az én gépemen egy olajkör van szivattyúval .

KoLa

http://www.youtube.com/watch?v=5-bTfflIPlc&feature=related" TARGET=_fnew>Hogy micsoda nevetséges késtartó! vagy nem is!?Ezek az Amcsik, nagy amatőrök!
A gép az nagyon jónak látszik!

vjanos

U3, vagy Univerzal 3 néven keresd!

pa0n9mw

Üdv
A tárban a mappámba van de oroszul (ha még megvan)