Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

dn9pjrcv4

Köszönöm az nem baj, hogy orosz!

mxjj54gxi

Hát a trafóolaj az nem jó választás bele.
Eleve az az olaj nem kenésre van kitalálva, ennek megfelelően nem is ken, ellenben NAGYON SZÁRÍT!
Nem mellesleg még higroszkópos is, felveszi  levegőből a vizpárát, ez sem hiszem hgy jó lesz a gépnek.
 
Szóval attól, hogy azt olajnak hívják, attól az még nem olaj, csak valami olyasmi, ne tegyetek gépolaj helyett olyat be!

szpinya

Azt gondolom , hogy a mai "vadászatot" sikeresen abszolváltam.[#smile]
Ahhoz képest hogy csak a kuplung lamellákért indultam, egy kicsit megszaporodott a vásárfia.
 
Az olajkérdés is megoldódni látszik, ahonnan ezeket vettem ott 6 darab ilyen Stanko masina megy és mindbe Total Drosera MS-68 olaj megy , az orsóházba és a lakatszekrénybe egyaránt.
 
Jahhh.....ha valakinek kellene még ilyen lamella, otthagytam még 40-40 darabot.
Ezek egy az egybe stimmelnek a vörös proletár esztergához is. 1000 ft/db...szerintem vicc


4um5b65d

Hübaszki, majdnem utolért engem is az olajhiány .
Mondhatni utol is ért.
Indítanám a gépet erre a 6KW-os motort nyekereg mint ha hiányozna a motorról egy fázis. De egyben olyan szorulásos érzésem is volt.
TOS SW18RA-ról van szó. Üresbe tettem a főorsót, az nem szorult erre megyek hátra, hogy megnézzem a sebesség váltó olajkeringését jelző ablakát, hát alig pislákolt benne a folyadék. A TOS tulajok tudják, hogy nem konkrét olajszintet mutat, hanem csak az olyaj mozgását. Na gyorsan varrógép olajat töltöttem rá, hogy mindenhová gyorsan eljusson az olaj, majd járattam alacsony fordulaton, de valami nem akarta felvenni az olajat rendesen. Hátrafelé járatva a gépet most úgy néz ki mindenhová jutott olaj. Töltöttem rá 15W40-et, hogy kicsit besűrítse az olajat. Ideiglenesen jó lesz, majd cserélem az olajat benne. Az utóbbi 10-en valahány évben néha néha utánatöltöttem, de sosem lett lecserélve a váltó olaj. Épp itt az ideje.
TOS tulajok figyeljetek, mert volt előzménye az olajhiánynak.
Úgy 2-3 hete vettem észre, hogy a gép elején a sebességváltó kerék, mintha egyre nehezebben járna. Persze gondoltam, hogy olaj probléma, de agyilag nem jutottam el odáig, hogy a váltóban lehet olajhiány, valahogy olyan érzésem volt , mintha csak a váltókerék tengelye szorulna. Szóval figyeljetek a jelre.

PSoft

Ilyen,kis körablakocska van a Lengyel TUM-25B főorsó/váltóházán is.
 
Azt hiszem?,azt írja a gépkönyve,hogy amíg az ablakon belül lévő fehér csillag alakú műanyag biszbasz közepén a lyukon pumpálja az olajat,addíg nagy baj nem lehet.:)
 
Most megnéztem,meg is nyugodtam,pumpálja f@szán.:)))
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Lengyel_pad/F%f5ors%f3_v%e1lt%f3_olajz%e1s/IMG_5389.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Lengyel_pad/F%f5ors%f3_v%e1lt%f3_olajz%e1s/IMG_5390.JPG" border=0> http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Lengyel_pad/F%f5ors%f3_v%e1lt%f3_olajz%e1s/IMG_5391.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Lengyel_pad/F%f5ors%f3_v%e1lt%f3_olajz%e1s/IMG_5392.JPG" border=0> http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Lengyel_pad/F%f5ors%f3_v%e1lt%f3_olajz%e1s/IMG_5393.JPG" border=0>

dn9pjrcv4

Sziasztok!
Tudja valaki hogyan lehet előfeszíteni ezen a kis gépen a főorsót talán az ékszíjtárcsa felől? Érzek egy kis kottyanást az orsón de minimális viszont a gép zsír új nem lehet kikopva.
http://apronet.hu/users/6/1/7/311/617311_1343750990_mini.JPG" border=0>

ANTAL GÁBOR

szia ! Én most tettem vissza a sebváltót. Van benne egy dugattyús szivattyú amit egy excenter hajt. Egy tárcsa el volt kopva és a rugó eltörve  
Keressek fotót? . A váltó ki be szerelés nem gyerekjáték. (sacc 60 kg)  Ma már másképp is kezdenék hozzá.

dn9pjrcv4


PSoft

Amíg megvolt az E1N-em,kétszer kellett kivennem a váltót a géptestből.
 
Az se volt "piskóta"!!!:(((
Mindkétszer megszenvedtem vele,pedíg az csak sacc 30-40 kg volt.
Csak egyfajta "koreográfia" szerint fért ki,meg vissza az eléggé szűkreszabott hátsó szerelőablakon a géptestből.:((

Robika37

Szerintem nem az olajminőség lesz a fő gond nálad .A szivattyús kenésű gépeken ahol nincs siklócsapágy a rendszerben relatív "vastag " olaj kell . Amit néked ajánlottak az is "68"-as viszkozitású . A kuplungbeállításon és a fék működtetés összhangján nagyon sok múlik.
Nálad a nagy gépen észre sem veszed ha kismértékben csúszik a lamellasor ill. polírozáskor ha nagy fordulatra kell felpörgetni és lazára van állítva már az indítási felpörgési szakaszban is betegre ég.
A kenési helyekre vezető olajcsöveknek is oda kell csorgatni ahová illik. A lamellakosáron és bordás tengelyen sem lehetnek számottevő berágódások mert nem engedik a lamellákat oldalirányban "lötyögni" lazított/üresjárati állapotban ...Keress egy jó géplakatost :-DD
 

szpinya

Csak gyors rakok be egy fotót a ma zsákmányolt gépkönyvből ajánlott olaj ügyben.
Ez alapján valami mai olaj tipp?
Most megyek gyereket fürdetni etetni stb.... majd este még leszek.

svejk

Nagyon helyesen mondod!
Valamilyen szinten használható kenésre, de csak légmentes helyeken, mert valóban sok vizet vesz fel.
 
Kuplungos masinákban évtizedeken keresztül rendes olajat hígítottunk gázolajjal, de volt hogy tisztán gázolaj volt benne.

jani300

A trafóolajat csak higitásnak tettem bele nagyobbrésze volt a hidraulika olaj meg hogy kenjen is sima motorolaj egy kevés . Átmosni bejáratni akartam ez volt otthon . Úgy maradt . Ritkán használom , váltóhibás is meg jó kopott gagyi rajta a késszán is . De így is stabil gép nem remeg .

Robika37

olaj témában kis olvasnivaló:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CDgQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.kankalin.bme.hu%2FDok%2Fgyakorlatok%2Fkozlek%2FKenoanyagok.doc&ei=lEE1UPGvApDxsgaCmoDgCw&usg=AFQjCNFWc0Z_2xTuZ_pwQzRWe02Cqv4LPA" TARGET=_fnew>általánosságban
 
és egy összehasonlító http://www.muszeroldal.hu/assistance/viszkozi1.html" TARGET=_fnew>táblázat
Az olajoknak majd mindegyiknek van részletes terméklapja , sztem. ne keverj össze semmit ezek az új módik nem nagyon szívelik meg egymást.
Tudnék mesélni milyen egy hidraulika rendszert kitakarítani ha "kiüti" egymást két nem összeillő olaj..

7cim5mm0

Szervusz!
A gépolajjal kapcsolatban nem kell túlvariálni a dolgot! A lényeg, hogy az alkalmazott olaj viszkozitása megegyezzen a gépkönyben előírttal.
Általánosságban a cirkulációs és szerszámgép olajok megfelelnek ezekbe a gépekbe, mivel a manapság kapható leghitványabb olaj is messze jobb kenőképességgel bír, mint a régi "gőzturbina" vagy "gépolajok". A gépkönyv szerinti rövid csereperiódust nem kell komolyan venni, mert manapság öregedés és gyantásodás gátló adalék majdnem minden olajban van.
A kuplung összeégését okozhatja a nem megfelelő beállítás, vagy a túlságosan nagy vistzkozitású olaj használata. A 10W40 olaj majdnem 3 szor olyan viszkózus mint a 30-as gépolaj, még ha "vékonynak" is tűnik!
Ha a nagy viszkozitású olajjal beállítod a kuplungot, úgy, hogy üzemszerűen ne csússzon, üres állásban is hajtani fog! Egyébiránt a vékony olajok a megfelelő futáspontosság, és a kis teljesítmény veszteség miatt vannak előírva, nem pedig azért, mert éppen a viszkózusabb olaj nem jutna el a kenendő helyekre. Természetesen ez bonyolult, vékony csatornákat tartalmazó gravitációs kenési rendszerek esetében nem igaz, mert ezek csak alacsony viszkozitású olajokkal tudnak működni.
Megfelelő lehet még az alacsony terhelésekre ajánlott hidraulika olaj is, bár azt inkább hidraulikus elemekkel is bíró gépekbe szokás alkalmazni.