Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

nvnshmpmn

Ha már szóba került. A tokmánypofát csak köszörülni lehet, vagy mondjuk egy forrasztott lapkás késsel is fel lehet szabályozni? P30?

4um5b65d

Több kínlódás késsel, de azért meg lehet csinálni.
Amúgy ha több pofád lesz akkor jobb ha ráhegesztesz itt ott egy vasdarabot és azt szabályozod, nem a kemény pofát.

000000000

Véleményem szerint ezt akihagyást oldalazáskor okozhatja a támcsapágy hibája ferdesége bemaródása golyók sérülése esetleg a föorsó külső csapággyűrűjének helyzete ami oldalmozgásra kényszeríti a főorsót főleg akkor amikor oldalerő hat rá.

nvnshmpmn

Vettem a 125-ös TOS tokmányomhoz egy készlet puhapofát, de olyat, amin csavarozva vannak a puha részek. Majd azt kifigyelem, hogy lehetne olyat csinálni hozzá sima kerítésvasból. Akkor csak azt a részt kéne cserélgetni.
Van nekem egy köszörűm is, csak egy befogót kell csináljak hozzá, hogy rögzíteni lehessen a késtartóba. Majd azt csinálom inkább.

nvnshmpmn

Lehet, hogy ha már úgyis szét lesz kapva, akkor érdemes a támcsapágyat is kicserélni. Végülis az az első csapágyhoz képest nem lehet túl drága. Majd kikeresem a könyvből a típusát, aztán megkérdezem a csapágyboltban.

4um5b65d

Beleunsz Te abba a cserélgetésbe nyolcszázszor....
Sokkal jobb ha több pofa van.
A csere szempontjából kedvezőtlen a TOS , mert nehéz hozzá sok pofát szerezni occsón... :)
Erre a szocialita tokmányok alkalmasabbak...

nvnshmpmn

Az én gépem 83-as évjáratú. Nem túl öreg, de ennyi idő alatt nyugodtan tönkremehettek a csapágyai. A nortonszekrényben nagyon kopottak voltak, de azokat kicseréltem már.

nvnshmpmn

Van nekem egy szocialista relációból. A géphez adták. Elvileg elég lett volna kezdetnek, csak nem volt hozzá fordított pofa garnitúra. Azért kezdtem el venni a tokmányokat.
Van már 160-as TOS-om, meg egy négypofás is, szintén 160-as. Ha azt az eredetit be tudnám azonosítani, akkor ahhoz vennék használt tokmányokat, de nem tudom. A legvalószínűbb, hogy lengyel.

nvnshmpmn

Van a homlokfelületén egy olajzószem. Más semmi.
Na meg még a száma.

4um5b65d

Mindegy a gyártó, a Vaterán a pofa méretek alapján kell keresni.
Amúgy a Lengyel pofák mindig egy kicsit szélesebbek mint a versenytársak pofái.
Meg rajta szokott lenni az a barnás-szőkés-vöröses-sárgás "matrica".

4um5b65d

Tán az lehet, hogy inkább Orosz.
 
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AmJnGPPxfT77dG5yY2pvR3hyT1Ytb0xXMFhQWlVIYkE&hl=en#gid=0" TARGET=_fnew>Itt a fórum ólban nézz körül.

nvnshmpmn

Nekem nincsen ilyesmi, de holnap majd lefényképezem. A profik biztos tudják ránézésből is.

4um5b65d

Ránézésre nem biztos, hogy behatárolható.
A tokmány hátulja is árulkodó lehet, de emiatt ne szedd le a hátlapról...

nvnshmpmn

Hú, de nemsemmi![#circling]. Ezt eddig nem is láttam még.

empé13

Ganyézás kívül és belül!
 
Kb. 1 centi vastag trutymó volt a lakatszekrényben, -talán 30 év szutyka- azért nem működött az olajzó pumpa.
Ilyen volt:
 
http://kepfeltoltes.hu/111026/Lakat01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
Ilyen lett:
 
http://kepfeltoltes.hu/111026/Lakat02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
P.