Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Hát csak "aztmondják", hogy egy AC szervómotort nem lehet frekiváltóról azaz hálózatról hajtani... (lassan ezt is ki kell próbálnom :)
A 28Kg-ot az eladó írta... én is furcsállom :)

fs9s63xkf

Szerintem ez a 28kg, az csak valami hűtés vagy mi rajta, nem tudok németül...:)
http://img.beta.expressz.hu/01/bb/30/b4-orig.jpg" border=0>

bmejdz9nu

Ez egy másik motor... 6.9Kw-os...[#fejvakaras]

000000000

SziaJózsi!
Kösz a linket, nagyon jó, új ismeretanyag.

fs9s63xkf

Én is azt a http://www.expressz.hu/gepszerszam/gepek/ipari/showAdvert9626399.html#" TARGET=_fnew>linket néztem, ennek a servo motornak van egy hűtő ventilátora, aminek az adatlapját Te belinkelted. Én pedig magának a servonak az adatlapját...

000000000

Bocs ,hogy beleszólók de a motor nálam van a46watos része csak a ventillátorra vonatkozik Szerintem? De Szalai Gyuri már kifejtette röla a váleményét Adok -veszek 4380

000000000

Esetleg ha valakit érdekel csere szóbajöhet,értelmes dologra,Természetesen senkit nem akarok átverni ha mégsem müködne a motor visszavásárolom,vagy visszacserélem.

3k74cecek

Abból amiből te a hatásfokot látod.
Ugyanis félig igazad van, tisztán se a cosfi se a hatásfok nem állapítható meg azokból az adatokból. Szóval az igazság a kettőnk között van valahol.[#integet2]

000000000

Az igazság odaát van[#ejnye1] Csak még senki nem jött vissza, hogy elmondja...

000000000

Imi ha téged érdekel neked küldök hozzá egy kovácssatut

3k74cecek

Egyrészt a kérdésből sem és az adatlapból sem derült ki, hogy ez szervó motor.
Másrészt ha szervó is, és az van ráirva hogy 230V 50Hz, és egy aszinkronhoz stimmelő fordulatszám, akkor miért is nem lehet hálózatról hajtani?
Az más kérdés, hogy szervó célra így nem lesz jó, hisz ott állítható gyorsítás/lassítás kell, amit a hálózatról nem fog tudni, de frekiváltóról már igen.
Egyébként ha egyikről sem lehet, akkor miről lehet hajtani ?

4um5b65d

Ha egy észrevételt én is hozzátehetnék akkor szerintem ez egy "normál" 3 fázisú motor. Ami biztos az egyfázisú 46W-os ventillátor, továbbá egy 103 V-os egyenfesz fék és maga a főmotor. De felmerül a kérdés, hogy sűrűn szokott e lenni szervó motoron fék??? Mert ugye egy hagyományos motoron ott elő-elő fordul.... :)))

000000000

Esztergalyos szakik!
 
Keresek gepet, lehetoleg gyarit. Csodalatos igenyeim vannak: 38-as atereszto furat, legalabb 250mm elfordulo atmero, 400-500mm csucstav, 180-200mm szeles gepagy. Gyakorlatilag egy E400-as, nagyon rovid csucstavval. Remenytelen eddig...
 
Homalyosan dereng, hogy letezik valami hasonlo parameterekkel biro gep, emcu, ecu, emv, emu es 220 a tipusjelzes vege (talan). Beugrik valakinek ez igy? Egyeb otletek geptipusra?

9v9rb6gau

Szervusz!
 
Itt elég sok gépnevet tettél egy dobozba, és jól összeráztad! Az igényelt paramétereknek mindenben megfelelő gép neve nem ugrott be, de ami igen, azt leírom:
emcu - EMCO, ha jól tudom oszták cég, 20 éve        
csinált léptetőmotoros oktató kis NC-t.
ecu - az euró jogelődje, nem gép!
emv - MVE nehézeszerga, 280 és 340 csúcsmagassággal és 1500, 3000, 6000 csúcstávval.
emv - EM250 félautomata hidraulikus másolóeszterga
emv - EKM200, EGM200, a kettő közt annyi különbség, hogy az EGM nem tud menetet vágni.
Ezek precíziós esztergák, eszméletlen erős ággyal, az E400-é csak jelenthet nekik. A cúcstáv 350, az elfoduló átmérő 200, a főorsófurat 25. Eléggé elvarázsolt a szánrendszerük, nagyon hosszú a hossz szán, aminek a teteje egy T-hornyos asztal, erre lehet felcsavarozni a kereszt szán adaptereket, vagy valamilyen készüléket.
emu - EMU200 egyetemes műszerészeszterga, 200mm ármérővel, 350 és 500 csúcstávval.
És van még az E1N, E2N, E3N kisesztega sorozat, 500,750,1000mm a csúcstáv és 250 az elfordúló átmérő.
Esetleg meg lehetne nézni valamilyen fejeszergát a legkisebbek közül, de lehet hogy a legkisebb is jóval nagyobb a 250-es átmétőnél.
 
A alábbi LENZE motorhoz néhány megjegyzés:
Az AC szevómotor (a brushless-é is) állórész tekecse teljesen hasonló, mint az aszinkoné, persze nem biztos, hogy 230 ill. 400V, 50 Hz-re van méretezve. Ezek a motorok hajtáselektronika nélkül tulajonképpen 3 fázisú szinkronmotorok, amiknek a léptetőmotorhoz hasonlóan start-stop frekvenciájuk van, ami ha kisebb mint a hálózati 50 Hz. A feszültsége adott esetben hiába egyezik a hálózatéval, a motor mégsem tud a szinkonizmusba ugrani, azaz nem tud elindulni. A szinkronmotoros hajtásoknál ezt úgy küszöbölik ki, hogy egy kis aszinkron motorral pörgetik fel a forgórészt, és csak utána kapcsolják a hálózatra. Tehát, ha mégis ki akarod a hálózatról próbálni a motort, de az első próbálkozásra nem forog, vagy csak nagyon lassan, akkor be kell "rántani" a forgórészét, pesze figyelve a forgásirányra.
 
Üdv!

000000000

Igen, beomlesztettem ami hasonlo eszembe jutott. Nagyon hasznos a leirasod. Ez alapjan azt hiszem megtalaltam, ekm200-rol van szo. Orsofuratra nem emlekeztem, nagyon hatareset...
Agyazata az tenyleg nem piskota. Ahogy nezem az ara sem egekbe szokott.
 
Alljon itt egy kep a szoban forgo geprol:
http://www.szerszamgepgyartas.hu/images/szim/ekm-200.jpg" border=0>