Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Miki2

Én pont ellenkező módon szoktam csinálni.
Sima holher nélküli vídiával lassú (150-200) fordolaton hűtéssel "lehántom" a kemény réteget.
Ezután 5-600 körüli fordulaton már gond nélkül megmunkálható.

KoLa

Laslie! hogy milyen érdekes, én is pont ezt tervezem! kéne egy szalagfűrész!
Nekem is megvan majdnem minden , van egy hajtómű is 63 RPM fordulattal, ez pont jó! ha mégse akkor kell egy frekiváltó is hozzá!
Nekem már megvannak a kerekeim is [#nevetes1]A jelenlegi állapot ez!
http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/Szalagf%fbr%e9sz/Szalagf%fbr%e9sz%2002.jpg" border=0>

vjanos

Énisénis nekemis! :)
 
Honnan lehet ilyen jópofa kerekeket szerválni? Ha jól látom ezeken nincs perem, ami megtámassza a fűrészlap hátsó élét. Nem csak a peremes kerék jó fémvágóhoz?

Miki2

És milyen vezérlővel készíted?  [#nevetes1][#nevetes1]
 

4um5b65d

Látom már a piros bárszékek is megvannak a géphez. :)
Gondolsz már az öreg korra is, mikor nehézkes az állás ? :)

KoLa

Manual[#nevetes1][#nyes]

KoLa

Nem az a lényeg!
Pár hónapja megterveztem Autocad-ben! és már kezd megvalósulni!
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/Szalagf%fbr%e9sz/Szalagf%fbr%e9sz%20cad.jpg" border=0>

ywathzay

Állj át az Inventorra! Igaz kicsit "többe kerül" mint az Autocad, de nagyon gyorsan lehet vele 3D-ben rajzolni. Próbáld ki, ha ráérzel könnyen menni fog.

ywathzay

Szokás szerint, amint ez tőled elvárható ez sem kispályás szerkezet.

KoLa

Igen már terveztem hogy kipróbálom az inventort! de a logikájára nehéz átállni, AutoCad után!ami  10év alatt belémivódott![#nemtudom] ez a rajz még nincs készen, ha utóléri a valóság, akkor rögtön folytatom![#wave]

KoLa

Igen ez egy egyedi szerkezet lesz, nem a megszokott kivitel! ezzel derékszögeket lehet majd vágni!

empé13

Alufelniből fűrészkerék.
Perem nem kell rá, ha jól van beállítva, szépen fut rajta a szalag.
http://kepfeltoltes.hu/110912/Ker_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

empé13

Én is láttam egy idős asztalosmesternél (szinte teljesen)fából készült szalagfűrészt és gyalugépet.
Mindkettő nagyon csöndesen - és kiválóan -működött.

KoLa

Ez is jó, nagyon! most fotóztad? vagy egy régebbi kép!Ha már készen van, akkor 'muti'!

empé13

Ma estefelé kaptam lencsevégre, majd egy évtizede kint rohad a gangon. A többi része a pincében van, a hétvégén majd fölcipelem, és lefotózom.
 
Ez a kerék FIAT osztású, egy Lada első féltengelyére-kerékagyára volt fölcsavarozva.
A másik felni -a hajtókerék- meg egy bazi nagy hajtóműre (olyan volt) lett fölfogatva.
Az egész egy jó nagy billenőkarra (óriási hosszú szalagot kaptam "ingyér")  volt szerelve, ami egy hidraulika munkahengerre támaszkodott. A munkahengeren volt egy szelep, amivel az "előtolást" lehetett szabályozni. (A szelep pl egy hegesztőpalack reduktorából készült.)
A szalag csapágyak segítségével ki volt fordítva, és keményfém lapkákkal megvezetve.
Sok zártszelvényt és tömör anyagot elvágtam vele - emulzióval kenve-hűtve.
Aztán elköltöztem, szét kellett szednem...