Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Peremes kerék teljesen felesleges mert nem annak kell a szalagot megtartani,jól beállított keréknél nem lehet a szalagot működés közben letolni a kerékről visszafele annál könnyebb.Túlzott hátsó megtámasztás esetén gyakoribb a lap fogtöveinél a repedés majd szakadás illetve a lap hátsó széle feltorzsásodik. Az oldalsó vezetőgörgők  beállítása lehetővé teszi hogy a kerékátmérőnél hosszabb anyag is átvágható legyen,gyakorlatilag el van csavarva a szalag kifelé.Fához készült szalagfűrész is használható kevés átalakítással/vezetőgörgők felszerelése,megfelelő fordulat a kerékátmérőtől függően ,gumizás vagy a parafázás leszedése mert az olaj megeszi/.Csak ötletelek itten mert nekem csak fához van egy 800-as szalagfűrészem de ha úgy hozza a szükség átalakítom.Azt a kevés vágást meg megoldom egy 2000 wattos gyorsvágóval.

ywathzay

Igen eleinte nekem is furcsa volt. Én is AutoCad-ezek egy ideje, azt hittem nehéz lesz átállni. Igaz kell hozzá könyv, mert anélkül nem megy, de amúgy olyan egyszerű mint a plafon csak meg kell érteni az alapokat, a AC 3D rajzolóját sosem fogod többé használni.

empé13


000000000

c3-as mélyhornyú golyóscsapágyat illik előfeszíteni axiálisan, vagy inkább a kisebb csapágyhézaggal készültet válasszam?

000000000

Miben használod?

svejk

Laslie koma!  
Meg van-e már milyen látványosságokat fogsz majd a párodnak bemutatni Székesfehérváron, ha vége a találkozónak!?

000000000

8mm-es magasfordulatú (15000 1/min) tengely (8mm) csapágyazása, főként pici radiális erőkkel.

4um5b65d

Ejj komám , hát már hogyne lenne tervem.
Megmutatom neki, hogy pár pohár rövid után hogy táncolok az asztalon.
Majd ismét pár rövid után meg az asztal alatt.
Ilyet még úccse látott....
:)

000000000

Igaz nem tart semeddig még kipróbálom a meglévő csapágyaimmal, max nem ragasztózom be addig őket. Próba cseresznye. Laikus elgondolásom azt sugallja, hogy a nagyobb csapágyhézagút (c3) tengelyirányban jobban elő tudom feszíteni... Igazából ferdehatásvonalú csapágy kiváltásra kéne, mivel az ebben a méretben túllépi a költségvetést...

svejk

A C3-at eredetileg nagy üzemi hőmérsékletű helyekre alkalmazzák, ahol az üzemi hőfokon áll be a megfelelő csapágyhézag.
Nálad a fortunád ha már 50 fokos lesz akkor aggódni fogsz... :)
Ha kis hőmérsékleten feszíted elő a C3-at akkor nagyon kitéríted a pályájából a golyókat, lehet az sem szerencsés.
Valamint a Normál és C3 csapágyhézag nagy átfedés miatt szerencsétlen esetben nem is biztos hogy olyat veszel amilyet akarsz.
Használj nyugodtan normált, és az előfeszítést ésszerű keretek közt tartsd.
 
 

besirkyjh

Szia  
 
Ahogy a Svejk is irja , igy gyakorlatilag elveszted a C3 jelentöségét mert az a hötágulás kompenzáciojára valo és illik közel állando höfokon tartani ezeket a csapágyakat .
Nem oknélkül találták ki a kerámia csapágyakat , ide azért nem tennék kerámiát .
15 000 fordulat nem a világ oda valami jobb minöségü ZZ csapágy tökéletes ( kb 20mm-es tengelyig ) utánna váltani kel kisebb golyo átméröre.
 
http://www.confidenza.hu/NTNkatalogus/ntn_muszaki_2.html" TARGET=_fnew>Csapágyak

000000000

Nekem a 8mm-es ER11 fortunám 27000 1/min simán forog SKF zz csapággyal.
Az előttem írottakkal egyetértek.

bicme92us

Jön Laslie a találkozóra?

svejk

E2N tulajok!
Ha valaki megmérné az állóbáb főbb méreteit(átmenő magasság a talptól, prizma főbb méretei) nagyon megköszönném. Nem kell részletes méretezés csak egy skicc, csupán annyira hogy a megadott méretek alapján ki tudjam választani több közül, ha olyan helyen járok.
 

svejk

Ugyanis kinéztem egy gépet, de nincs hozzá meg e fontos tartozék.