Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

8v9esubsb

Raktam fel még néhány képet,a rajzod teljesen korrektnek tűnik,ez alapján + a meglévő alkatrész méreteit átmásolva a retesz párját eltudom készíteni. A fedélen lévő külső kart a padon lévő másik váltókar mintájára szintén meg tudom csinálni.A kar-nyúlványa ami majd kapcsolja a hossz és a kereszt irányt, no meg a csigahajtás ez már keményebb dió lesz.Köszönöm,hogy ennyi energiát fordítasz a problémám megoldására!    

4um5b65d

Nem tudom, hogy a többi része fog e sikerülni, de az bonyolult számítási műveleteket igényel még akkor is ha már ki van találva , hogy milyen alkatrészek hiányoznak.
Nagyon sok a változó a képletben.
Nem tudjuk, hogy mekkora a csigaorsó, ebből adódóan nem tudjuk, hogy mekkora a csigakoszorú.
A csigakoszorú tengelyén kell, hogy legyen egy fogaskerék, ennek a mérete sem ismert.
És akkor még ott van az előtolás KI-BE kapcsolása. Nem tudjuk, hogy volt e lakatszekrényben nyomatékhatároló , ha nekimennél egy ütközőnek előtolás közben. Ez jó dolgog ha be van építve.
 
Igazából én még azt sem tudom, hogy az előtolás irányváltását hogy oldották meg?
A norton szekrényben vagy a lakatszekrényben ?
Hány tengely fut végig a gépen ?
1-Menetes vezérorsó
2-Hornyos vonóorsó
3- ????
4- ????

z2a2u8wf

Üdv  
Valaki ki tudna centírozni egy ilyen tárcsát?
Pontosnek kell lennie mert 10000-ret forog egy robogó főtengelyén és nem szeretném ha szétverné a csapágyakat.http://www.egumotors.hu/4297-runner-125-fx-2t/3642-rms-vario-kulso-tarcsa-piaggio125/180.html" TARGET=_fnew>szíjtárcsa

8v9esubsb

Igen rengeteg megválaszolatlan kérdés,de előbb utóbb megtalálom a megoldást.A gépen három tengely fut végig,a legalsó két kis kúpkeréken keresztül át bújik a gép hátuljára és ott egy karban fojtatódva rudazattal kapcsolódik a főorsó szekrényben található három állású irányváltóhoz.Sajnos még nemigazán értek hozzá ezért nem tudok kielégítően válaszolni a feltett kérdéseidre.Nyomatékhatárolót még nem láttam így nem tudom van e a gépben.Akitől vettem állítólag menetet is vágott vele a hiányosságok ellenére.Remélem egyenlőre így is tudom majd használni, tanulni gyakorolni jó lesz :)  

hostya

Teljesen igazad van!
 
Az alsó kar funkcióját illetően én is rájöttem a tévedésemre, -miután feltettem a képet.-
 
[#wave]

4um5b65d

Most látom csak, hogy van a gépeden gyártói tábla.
 
Németek rakták össze.
 
A Google sok oldalt felhoz a "Weisser drehbank" kifejezésre.
Még fórum is foglalkozik a gyártmánnyal.
Kizárt, hogy ne lehessen valami anyagot hozzá szerezni.
Ha nem tudsz németül akkor egy fordító programmal írj valamelyik fórumukra.

s7manbs8

Láttam egy kecskelábas E1N-et hirdetve, olyan 100 ezerért az jó ?

s7manbs8

A kecskelábak mellé ajándékba egy hízott disznót is akar adni, szerintem annyit megérne .:)

8v9esubsb

Az egyetlen még meglévő adattáblán ez olvasható: werkzeugmaschine
FABRIK
eugen weisser & cokg
heilbronn (an).A gyártó cég honlapját és egy csomó általuk gyártott gépet már találtam, de mivel a sajátom típusszámát nem tudom így használható információhoz még nem jutottam.
A fordítót használom, képeket keresek hátha találok legalább hasonlót.
Régebbi és modernebb típusokat találtam,de a gyártás évét sem tudom behatárolni.  

szbjoe

E1N NORTON szekrényébe milyen olajat tegyek? A gépkönyve szerint gőzturbina olaj a jó. Ilyen néven kérjem  a boltba? (vagy inkább benzinkútnál?)

Csuhás

Kis fordulatszámú kerekek szobahőmérsékleten...  
A saját gépemen ide a legolcsóbb tescos motorolajat töltöttem.

jkrz3gwi

Egy kis segítségre lenne szükségem tisztelt fórumozók. A padomban a tokmányban a pofák egy kicsit lejtenek befelé, mert a külső része többet volt használva szerintem; hogyan tudnám leszabályozni a pofákat (arra gondoltam, hogy furógépbe fogható köszörűt bafogom a szegnyeregba és azzal, de lehet, hogy nem ez a legjobb ötlet?)

szbjoe


nt4ibi7x

A pofák hátsó részére fogjál be  egy nagyob csapágyat és kiss fordulaton esztergályozd át a pofákat a csapágyig. Ha ez megvan, a pofák elején fogjál be egy gyűrüt nagyob lyukkal és a lyukon keresztül fuss át a maradékon, de nefeled hogy mélyebre kell menned.

nt4ibi7x

Mielöt belekezdesz tisztitsd át a fogazatot.