Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

35kpazcgr

A képen nem látszik, hogy a tokmányfelfogó tárcsa öntvény lenne. Nálam acél volt.
De ha öntvény lenne, akkor is lehet hegeszteni. (Nagyon jó öntvény hegesztő pálcákat lehet kapni.)

laca

Szerintem egy kívül-belül illesztett gyűrű teljesen megfelel, csak egy kicsit alá kell szedni a meglévő"vezető csapocskát".Nekem bevált !

000000000

A multkor DLaci javasolta, hogy milyen frankó furatkést lehet csinálni egy élű maróból.
Egy 10-es egyélűból csináltam, a befogó szára 12mm. Egy dörzsárazott furatot készítettem 25x25-ös hidegen húzott négyzetacélba. Két db M6-os hernyó rögzíti a marót a furatban.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Vbody/2011.03.10/DSCF0345.JPG" border=0>

000000000

http://cnctar.hobbycnc.hu/Vbody/2011.03.10/DSCF0346.JPG" border=0>

000000000

http://cnctar.hobbycnc.hu/Vbody/2011.03.10/DSCF0350.JPG" border=0>

yuagaci9g

Te Boldizsár!
 
Ez egy amator forum, mit keresel te itt?[#guluszem1]

Robika37

Ez nem a te géped ,túl tiszta [#nyes][#eplus2][#nyes]

35kpazcgr


4um5b65d

De ari gép, muszáj lesz egy ilyet beszereznem.
Mesélj már valami róla.
 
Melyik ennek a fordulatszám váltó karja ?
Kuplungos gép ?
Beépített patron behúzója van ?

35kpazcgr

Nagyon jó kis gép!
A fordulatszám 12 fokozatban állítható, a mechanikus váltó 6 fokozatú, a főmotor két fokozatú Dahlander tekercselésű. A váltókarok lent balra találhatók. A főmotor bekapcsoláskor állandóan forog, a főorsó mechanikus kuplunggal kapcsolható (balra lent a hosszú kar: középállásban mechanikusan fékezve van főorsó, jobbra. ill. balra kapcsolva lehet a két forgásirány kapcsolni.)
A menetvágáskor az orsóház tetején levő karral lehet irány váltani (de csak a vonóorsó forgásirány változik!).
Van hozzá állóbáb, mozgóbáb, hátsó kástartó, síktárcsa, kúpvonalzó, patronkészlet (1-től 27 mm-ig mm-es lépásekben). A tokmány excenteres-diós gyorsfelfogóval pillanatok alatt a tokmánykulccsal levehető, ill. visszaszerelhető.
A képen éppen le van véve. A síktárcsa is hasonló módon, gyorsan felszerelhető.
 
A meneteket cserekerekekkel lehet beállítani (metrikus, whitworth, modul), talán ez az egy, ami kicsit macerás.
Az előtolási rendszer érdekessége, hogy ha a főorsó forgásirányát megváltoztatom, az előtolás iránya nem változik. Az előtolás egy kis négyállású karral kapcsolható. Az előtolás nyomatékhatárolt (ez állítható kívülről), így lehetőség van keményütköző használatára.
A főmotor 1,5/2,2 kW-os. Központi olajzása van (szivattyús). Hűtővíz szivattyúja is van.
Röviden talán ennyi.

4um5b65d

Qrva jó.
Még két kérdés :
 
Az orsóház bal oldalán az a hosszabb kar mit tud ?
Mekkora a főorsó furata ?
Mennyiért vetted ?
 
Oppsz ezt elszámoltam (ez már három) :)

35kpazcgr

A patronokat lehet vele szorítani, illetve lazítani (a főorsó forgása közben!). Nekem ez a kar le van szerelve, ritkán használom a patronokat, a behúzószárat ilyenkor villáskulccsal tekergetem.
A főorsó furata 27 mm.
Én már régen vettem (~10 éve), akkor 120 ezerbe fájt.

4um5b65d

Köszi, az adatok alapján ez egy nagyon jó kis gép.
Egészen beleszerettem...
 
[#wave]

35kpazcgr

Ennyi tartozék van hozzá (plusz néhány tokmány, síktárcsa, hátsó késtartó):
http://cnctar.hobbycnc.hu/tomahawk/Eszterga/640512-3.jpg" border=0>

4um5b65d

Jó vételt csináltál..