Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

9v9rb6gau

keri!
Általában lágy anyagok esetén (A** acél, bizonyos alu ötvözetek) kenés nélkül, kis vágósebességgel esztergálva, az esztergálandó anyagból egy pici ráheged a kés hegyére és ez túrja az anyagot, majd egy kis idő múlva leválik és az egész kezdődik előlről. Igy igen ocsmány is lehet a felület, nem beszélve a pontosságról.
A másik eset, amikor perlites acélt (pl C45) esztergálunk, viszonylag kis vágósebességgel.
Itt a forgácsolás roncsolódó zónájában összetöredező cementitlemez morzsalékok túrják meg a felületet. Ezek a szőröcskék picik de sűrűek.
Mindkét esetben a vágósebesség növelése - akár jelentős mértékben is - javítja a felület minőségét. A C45-öt próbáld meg legalább 200 m/perc-cel esztergálni, ha a géped bírja. Szép fényes síma felület lesz, de ne lepődj meg, ha a forgács néha világít ahogy lejön.
 

4um5b65d

Leginkább az életlen kés csinálja.
 
Ha pattanások is vannak rajta akkor pedig Teaway válasza a jó.
[#wave]

zczzn9622

Én sem látom sok értelmét de a kérdés az volt meg lehet e csinálni elvileg meglehet de akkor inkább frekiváltó.

zczzn9622

Élsisak kébződés ahogy gépész is írta vágósebbesség növelése a megoldás.

9v9rb6gau

elektron!
Mit értesz a "hagyományos féle váltó" alatt? Hogy mechanikus, fogaskerekes váltó? Igen, ezt meg lehet csinálni teljesen a vezérléssel kapcsolhatóra. Ám nem úgy, hogy a fogaskeréktömboket elektromágnesek, vagy léptetőmotorok tologassák! A régi hajtóműből csak a ház maradhat meg, a belsejét teljesen újra kell gyártani mágneskuplungosra. A hagyományosétól kevesebb fokozatszám is elég.
Általában 4 fokozatú mágneskuplungos váltó + változtatható fordulatszámú főmotor megfelelő, és ez menet közben, akár terhelés alatt is átváltható.  

s7manbs8

Igen olyasmire gondoltam, de a megvalósítási formáját nem dolgoztam így ki hirtelen, csak egy ötletgondolat volt.

keri

Köszönöm!
Igen, elég alacsony sebességen próbáltam mert füstölt így is.  
 
Laslie, Jano! Nektek is köszönöm!
Holnap megküldöm ami a csövön kifér. Nagy baj nem lehet, van védő szemüvegem :)

000000000

Szia! Nekem is volt Einhel 3000 kis esztergám, a leirt dolgokat én is tapasztaltam ( a szíjtárcsa szét is ment), még azt szeretném hozzáfűzni, hogy a kis forgó kapcsoló amivel elindítod és fordulatot állítasz nem sokáig bírja. Ki kell valamivel váltani,nekem alkalmankénti használattal is csak fél évig birta. Egyébként a képen egy sor4 blokkot látok a pincédben, az is saját?

keri

Igen, az a poti van legtöbbet használva nálam is, de cserélhető, így az sem tragikus.
 
Az a blokk egy 81'-es Honda CB750f blokkja.
A legelső szériában gyártott 16 szelepes motor. Ahhoz képest hogy 30 éves 200-at még bírta :) ami persze életveszély mert a féke és a váza alúlméretezett a teljesítményéhez képest, de akkor is nagyon élvezet vele menni. Sokkal szerethetőbb, karakteresebb mint a modern sportmotorok. Azok nekem túl tökéletesek (és drágák :)
 
Egyszer a Hungaroringen a célegyenes végén kirongyoltam egyenesen, mert ott melegedett túl a fék és hirtelem megszünt lassulni. Viszont amíg ment, addig a lábtartó felét lekoptattam az kanyarokban.

000000000

Nekem a potméter miatt anno garanciába gépet cseréltek, "mert nincs hozzá alkatrész", pedig csak azt a 300Ft-os alkatrészt kellett volna cserélni. Lehet, hogy érdemes lenne külön választani a fordulatszám beállítást és a ki-be kapcsolást. Ugye akkor nem kell annyit tekergetni ha csak kikapcsolod és nem akarsz változtatni a fordulaton. Motorra visszatérve nekem is voltak 2T, 4T, a mostani 11éves, a futómű sokkal stabilabb mint a régebbiek, de igazad van, szerethetőek a régiek. Bocs ha nem ide illő témáról írok.

keri

Nekem szimpatikus ez a fajta kezelés.
 
Lomexnél van max. 300 forintért ilyen kapcsolós potméter.
 
Az irányváltó kapcsolót kellene nekem átalakítani. Azzel le lehet egyből kapcsolni vagy bekapcsolni ha akarom, de könnyen átbillen az ellenkező irányba és azt viszont már nem bírja. Egyszer teljes fordulaton nyomtam át, véletlenül azt hittem tönkremnet, mert amper szaga is volt, de szerencsére csak a váltót dobta ki üresbe, és még a fogak is megmaradtak :)

Teaway

"perlites acélt"
 
Az milyen? Amikor utoljára perlittel találkoztam, akkor az vmiféle puffasztott kőzúzalék volt.

8uup9xs82

Ezt e megoldast nem javasoljak a FETek korai halalozasa miatt. Az ERBA nal kulon van iranyvalto kapcsolo, ami barmilyen potiallasnal tud iranyt valtani. Na igy lehet elpukkantani az elektronikat pillanatok alatt.

keri

http://hu.wikipedia.org/wiki/Perlit_(ac%C3%A9l)" TARGET=_fnew>Ilyen.
 
De nekem is mindig a perlit beton ugrik be erre.

000000000

ahogy gépész mondja
...az első az élsisakos forgács /ami puha fémeknél is jellemző/
...a másodikra pedig a vas-szén állapotábrából elékszünk..