Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

PSoft

Basszus...
 
Én nem vagyok EKF-es,de ezen én is "fönnakadtam".
 
Mondjuk,én is elég "fönnhordom" az orromat...
Hogy mennyire...?(egy picivel a szám fölött).:))

PSoft

Ha már az E1N szóbakerült:
http://www.ele.hu/elehu2/index.php?option=com_content&view=article&id=85:g004-az-esztergagep&catid=29&Itemid=38" TARGET=_fnew>Az estergapad bemutatása, az E1N műszerészesztergán keresztül.

s7manbs8

Olyat csináltak már, hogy egy ilyen hagyományos féle váltókat géppel kapcsoltatni nem frekivátóval és úgy mennének a szánok pedig CNC-sítve ?

zczzn9622

Meg! ment a mail.

zczzn9622

Nincs ebben semmi furcsa ez egy teljesen korrekt üzlet!Mi problémád van vele?

PSoft

Fuss neki mégegyszer.[#wow1]

s7manbs8

Jó kis oldal, majd megtanulok írott beszélni is később...:)

zczzn9622

Arra gondolsz hogy valami féle elektromágneses vagy motoros rendszerrel kiváltani a kapcsoló "kezet" ami a tárcsát forgatja,
hogy az elektronika mozgassa a kapcsolókart? Elvileg szerintem egy lépttetőmotorral meg lehetne oldani de nem halottam róla hogy valaki csinált volna ilyet.

s7manbs8

Igen, olyasmire.

PSoft

 
"...de nem halottam róla hogy valaki csinált volna ilyet."
 
Talán azért,mert nem sok értelme lenne az "átalakításnak".
 
Például az E1N négyfokozatú váltójánál,ha jól emlékszem a kézikerék forgatásánál halk kattanással tudatta a váltó veled,hogy MOST vannak a kerekek és a váltókar az éppen megfelelő pozícióban.
Persze a kis ablakban forogtak a számok is,az éppen kiválasztott sebességfokozatot jelezve.
 
Ahogy a váltó kopott a használattól,úgy tolódott a kattanás szöghelyzete is a kézikeréken.
Mígnem egyszercsak elért abba a "stádiumba" a váltó,hogy hiába próbáltad a kézikereket forgatni,nem volt hajlandó a két pici "bolygókerék" egymáson elfordulni,és nem váltott.
Vagy éppen két fokozat között szorult meg,és Szabadonfutó lett a váltó.
 
Na,ilyenkor aztán mit csinálna vele az elektromágnes,vagy a léptetőmotor???
 
Amíg megvolt az E1N,két alkalommal vettem ki a váltót a géplábból.
Aki már csinálta, az tudja milyen gyilkos munka azon a pici ablakon keresztül kiszerelni,meg vissza,a majd ötvenkilós,ormótlan vasdarabot,amikor hozzá se férsz rendesen,meg csak egy bizonyos helyzetbe forgatva,megdöntve fér ki a lyukon.
 
Amúgy,pontos,precíz,sokat tudó gép volt.
Faterom azóta is sajnálja,de kellett a hely a másiknak (meg a lóvé is).:))    

j99i206if

Hehe. Ismerős a szitu, jó móka.

keri

Az mitől van hogy néha szőrösödik az esztergált felület? Acélcsavarnál csinálja. POM, alu, A2 rozsdamnetesnél szépen visz mindent.

Teaway

Elérte a 11-14 évet... [#hehe]

000000000

Csak egy müszem és egy műfül kell, működhet a dolog![#nyes][#eplus2]

keri

Puha az anyag, kicsi a fogás, életlen a kés, elégtelen a kenés. Még szerencse hogy értelmes válaszokat is kaptam [#vigyor2]