Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hegesztés, forrasztás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:01

Előző téma - Következő téma

fn47xk7ei

Folytatva a hegesztő asztal témát (mert mostanában jobban érdekel engem is) - nekem ez a stílus jön be csak úgy , hogy az asztallapnak 100-150 mm-el kell szélesebbnek lennie a lábak szélesség méretétől körben mivel úgy kényelmes a lábnak és a testhelyzetnek . Az a jó ha a kerekek forgók de fékezhetőek mert helyben meg lehet akkor fordítani az asztalt .Alul a lábakat összekötő hosszanti zártszelvény meg jó ha középen van .

      

remrendes

En kiszednem. Nem biztos, hogy a nyilt lang jo otlet a motorterben.
Rendesen be is kellene gyokolni, mint ahogy irtak. En a ket veget meg is furnam.

ajpwg6jrn

Sziasztok.
Most hétvégén szerintem készítek egy kis hegesztőkocsit.
Már van elképzelésem, de szeretném ha ti is javasolnátok különbözőeket. Melyik miért jó.
(Jelen elképzelés szerint CO2-es géphez, dupla nagy kerekek, hátul palacktartó, láncos rögzítés, gép felett pedig egy kis tárolóasztalka, kb. 60*30cm)
Ilyesmiben gondolkodom, csak jobb anyagokból: Iweld hegesztőkocsi

J-Steel

Tippek:
- Legyen alacsonyan a súlypontja, mert különben egyenetlen úton eldől
- Minél távolabban vannak a kerekek, annál stabilabb, sajnos ezzel nő a helyigény és a súly
- A linkelt képen lévő kocsi hajlított lemezből van, mert az a legkönnyebb anyag, a hajlítás egyben erős tartóelem

- Egyébként: Régen az autókat és ma a repülőket popszegecsel rögzítik, mert az erősen tart és könnyű, a lemezeken meg hajtások, domborulatok vannak, hogy stabilabb legyen

ajpwg6jrn

Én személy szerint nem szívlelem a vékony lemezből hajlított, préselt dolgokat. (Egy picit nem figyel oda az ember és rozsda miatt pikk-pakk lecsökken a tartóssága, plusz rezonanciától is elrepedhet.)
Én az orosz módszer híve vagyok. Vastag anyagból egy életre tervezek. (Még akkor is ha csak rövidebb ideig akarom használni.) A szalagfűrészem is ilyen lemezekből van összerakva. (Nem nyerte el a tetszésem.) Konkrétan a C alakot, lehet kézzel deformálni. A lábai alá kellett merevítést készítenem. Az elszívóm szintúgy ilyen problémákkal küzd. (Szóval ezek a lemezes vackok is a tervezett elavulás miatt vannak, meg hogy minél kevesebb alapanyag kelljen.)

0twrtb8ni

Nem szép de stabil. tekintsünk el a felfordulástól :) 30-as szögvas 15x15-ös zártszelvény és 3 mm-es lemez. egy laza délután elkészült. természetesen hulladék anyagból.

Klatty

jani300

Megnéznék egy régi popszegecselt autót azért . Én még nem találkoztam ezzel autón .
Persze ez sem igaz mert ma is láttam egy poppolást ,de azt át kellett hegeszteni ... :)

ajpwg6jrn

Lenne még pár kérdésem. Kb. mekkora CO2 nyomással illik hegeszteni szabadtéren illetve zárt térben? (én 3-6 bár között szoktam.)
Illetve a 170cm magas CO2 palack (talán 50kg-os?) mennyi 0,8-as huzal hegesztéséhez elegendő kb?
Mivel amikor megvettem akkor 150bár körül volt a palackban, most pedig 50bár felett van nemsokkal. (Kb. 5kg 0,8-as huzalt használtam el eddig.)
Illetve mekkora maradék nyomással kell visszaadni?
Nemsokára szerintem veszek új acélhuzalt és lehet beruházok alura is. (Ott akkor kell Argon palack, hozzávaló reduktor, más hegesztőanyag és görgő is, ha jól tudom.)

jani300

Széndioxid palack pillanatnyi nyomása nem releváns érték .
Max a környezeti hőmérsékletre lehet következtetni belőle .
Mérd meg a súlyát ! 50 BÁR AZ MÉG TELI IS LEHET .
Liter per óra átfolyást szoktak állítani ,nem nyomást ,hegesztésnél .

ANTAL GÁBOR

Élőszóban akartam megválaszolni ( persze egy kicsit dumáltam is volna ) de szomorúan tapasztalom hogy "nem kapcsolható "  Gyanítom hogy tel számot váltottál  . Ha publikus küldd el magánban

ANTAL GÁBOR

Jani megelőzött , a lényeget leírta ( de lett volna hozzáfűzni valóm ... )

jani300

Szerintem liter per perc ,elírtam .
Írd nyugodtan kíváncsiak vagyunk !
Azt sem írtam hogy én töltetem ,és nullára kiengedik töltéskor .

svejk

Az adott hegesztési eljáráshoz liter/percben van megadva.
(átlag 15 l/perccel számolhatsz hobbyban)

Az újabb feszmérős reduktorok is így vannak skálázva attól függetlenül, hogy valójában nyomást mér az óra.
A gáz ugye egy kalibrált furaton keresztül áramlik, így átszámolható.
A még újabbakon két skála van egy az argonnak, egy a CO2-nek.

svejk

A feltűnően sok gázfogyasztásnak az oka majdnem mindig a  nem elzárt palack és hangyányit áteresztő szelep vagy egyéb tömítetlenség mindig.

Figyeld meg elzárt palacknál mennyi idő alatt esik le a primer és szekunder feszmérőn a nyomás.

ANTAL GÁBOR

De a 150 bár az nagyon túlzó  A CO2  az cseppfolyós állapotban van a palackban  Normális esetben a palack belső nyomása megegyezik a cseppfolyósításhoz szükséges nyomással az adott hőmérsékleten . No szobahőmérsékleten az úgy 45-50 bár körül van  
 Ha nő a gázpárna nyomása akkor (fázisátalakulással ) cseppfolyósodik a gáz aminek cseppfolyós állapotban SOKKAL kisebb a térfogata , lecsökken a gázfázis térfogata ami a gáztörvény szerint csökkenti a párna nyomását  Vagyis egy egyensúlyi állapot alakul ki  .  Vagyis a nyomás az mindig konstans amíg van cseppfolyós fázis . Ha a használattal azt is elfogyasztod ( még mindíg 45-50 bar lesz a nyomás) akkor utána DRASZTIKUSAN fog a nyomás esni ( hisz már csak annyi gázod van amennyi a palack térfogat szorozva a nyomással  ( izotermikus esetben.)

 Vagyis menni kell cserélni mert a vasárnapot már nem fogja kibírni

Jani nagyon helyesen a súlymérést teszi előtérbe mert az szignifikáns  ( AVOGADRÓ bácsi esete [#kacsint] )