Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hegesztés, forrasztás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:01

Előző téma - Következő téma

PSoft

Hehehhh!

A képen, nem az én Hetrám van.
Úgy 30 éves lehet az enyém. Annak a szekundere, aluval van tekerve.
Ugyanolyan keresztmetszetű huzalból mint a  vörösréz primer, csak alu. Négy, vagy hat szálasan fogva.[#nevetes1]

jani300

Az én 220/380 as hetra trafómat doboz nélkül sikerült lelökni egy ezres marógép asztaláról :(
Nem próbáltam még ,de gondolom kapott a primer ...
De van egy másik ,az dobozos :)

fn47xk7ei

Az akkutöltősnek a trafó mögött voltak a diódák , már ha jól emlékszem .

fn47xk7ei

Nem kell félni az alutekercses gépektől mert ha jól vannak méretezve akkor hosszú évtizedekig lehet használni . Nagy nevű gyáretók is előszeretettel használták például lásd az én CO2 hegesztőm ( volt Esab LKB 265 ) főtrafója szekunder tekercse is profil alumíniummal van tekercselve .Csak ott barosszintották el , hogy a levegő áramlásának nem keresztbe helyezték el . Az utolsó képen meg látható , hogy ha felmágneseződik a csavar mit össze nem tud szedni egy műhelyben . Ezeket a képeket én készítettem anno csak azóta át lett tekercselve a főtrafó illetve másik hegesztőgép dobozba is tettem .

      

fn47xk7ei

Bocs , ezt a hsz.-t Janinak szántam csak félrement .

PSoft

Igen.
"Generátordiódák" voltak kétutas kapcsolásban, kb. 100x100-as alulemezbe préselve.
Azokat cseréltem, valami nagy, ruszki lovakra.[#nevetes1]
(talán, 100A-es, de a hozzátartozó vörösréz tönkön vannak, az biztos)
A 6V-12V-hegesztés átkapcsoló gyárilag egy tűzhelykapcsoló, ha még...jól emlékszem.:)

jani300

Láttam olyat is :) A szomszédnak volt .

jani300

Vettem kis nevenincs elektródás gépet 160 A tudott .
Alutekercses volt ,nem volt bajom vele .
2-3 32,5 ös pálca elsőre , utána már csak egy kettő .
Helyszínen jó volt , már nehezebbek :) , a komolyabb gépeim . Meg van inverter .

vadember

Van ilyen gépünk is. Szerintem csak kalapáccsal lehet tönkretenni.
Ahol vizsgáztam ott is volt ebből vagy öt darab. Sohasem kellett javítani azokat sem. A minősítést is ezeken a gépeken csinálták.

Motoros

"Nem kell félni az alutekercses gépektől"
Szerintem sem. Volt egy magyar kisiparos--talán zuglói-- aki alutekercses trafókat készített lakatosoknak kizárólag műhelymunkára. Ezek folyamatos üzeműek voltak, az enyém max 3.25-ös pálcáig. Csak magát a trafót dobozolatlanul árulta, gondolom nem akart bajlódni az engedélyekkel, viszont olcsó volt (3500 forint) még az akkori viszonyok között is.
Ezekkel csak az volt a baj, hogy a dobozolása mindíg "holnapra" tolódott, az enyém kb 40 éve tolódik. Viszont kis kerekek kerültek alá mert egyébként nem mozdult volna.

ANTAL GÁBOR

Miskolcon ( a Martintelepen ) volt egy koma aki többszáz trafót gyártott a szocializmusban.A csupasz aluhuzalt kifeszítette a kertjében és barna enyves ragasztópapírral betekerte. A csévére felrakás után valami lakkal ( gemini ) impregnálta . Nekem 2 trafóm van abból a korszakból  és vagy 3 ismerősömnek is rendeltem .  Azóta is működnének a trafók de az invertertechnika eljárt fölöttük  ( Amikor építkeztem annó igen sokat használtam  azokat )

fn47xk7ei

Egy cseppet meglepődtem mikor lefényképeztem a THE-300-as főtrafóján a klixont - égésnyom meg sehol és mellé még , hogy tökéletesen működött a gép . A réz anyagot sem sajnálták a tervezők belőle , csak a fojtó tekercse 40 kg . [#guluszem1]

    

jani300

Mondjuk ezeken inkább dísznek volt még a klixon :)
Találtam most egy plazmavágó gyújtó elektronikát , régóta megvan ,mindig csóri vagyok ,meg kellett volna venni az egész cuccot ,hiányosan is :(
Ma agyvérzés közeli állapotban kerestem egy 10x1,25
valami menetfúrót ,igazítani , persze nem lett . 30 KILÓT PEDIG ÁTBOGARÁSZTAM BIZTOSAN ... Megoldódott egy sima nyolcassal ...
Mikor feladtam akkor kezdtem el ezt a nagyfrekis valamit nézegetni , és megtaláltam a szikraközt .így már biztos vagyok a szerepében :)
Kíváncsi vagyok a bekötésére ,felteszek képet ,hátha van rajza valakinek .

jani300

Ő lenne az .

        

fn47xk7ei

No ehhez 99,9 % , hogy nem találsz rajzot . Viszont ha szétszeded jobban és megszabadulsz a sallangoktól ( mert ilyen speciális vízhűtéses csatikat úgy sem találsz már ) csak a két panelra helyezed a hangsúlyt szerintem könnyen átlátod a bekötését . Maradna a becsatoló tekercs két vezetéke és kettő a HF-es egység tápja ami lehet akár 110 V-os is . A többit meg egy tisztább és közelebbi fényképről be lehetne azonosítani . Sokat nem veszítesz azzal ha még jobban szétbontod .