Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

000000000

IdézFeleségem Renault-jában is alapfelszereltség volt a sávtartó, baleset elkerülő és tempomat.

...hm... de az nem ugyan az mint ami a Teslába (vagy mi két autónkba) van...

Nem ismerem a Renault, de néztem Magyar és Svéd web oldalait, de nem találok hasonlót, pláne nem az alapfelszerelésekbe. Na meg ezzel az opcióval sem jön közelébe:

VEZETÉS PLUSZ csomag: VEZETÉS csomag + Adaptív tempomat

    Követési távolságra figyelmeztető rendszer
    Aktív vészfékező rendszer gyalogosérzékelővel
    Sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó rendszer
    Adaptív tempomat
    Vészhívás funkció


Sok minden hiányzik, pl.
Automatikus (kamera + radar + ultrahang alapú) parkolás éjjel, nappal, ködben, hóban, esőben, bármilyen szögben, szoros helyekre is, nem csak kijelölt helyekre.
Automatikus visszatolatás parkolás után, nem csak egyenesen hátra hanem bonyolult helyzetekből is, kanyarogva ha kell. Az utolsó 50 métert az én autóm emlékbe tart.
Automatikus sávváltás, nem csak tartja a sávot, de ha indexelek balra (vagy jobbra) akkor sávot vált ha nincs mögöttem közelbe más.
3D kamera ("birds eye view)
360° érzékelők (kamera + ultrahang + radar alapú) parkolásra, sávváltásra és még kisebb háziállatokra is érzékeny.
Nem tudom a Renault "Adaptív tempomat" mit jelent, de a mi autóink előttünk levő kocsihoz távolságot tart. A feleségemé kamerás, az enyém kamerás + radaros, az maximum 210 km/h működik.

Az automatikus parkolás és az automatikus tolatás használata közben nem szabad a kormányt fogni, mert akkor megáll, mert úgy érti hogy hibát csinált az autó, azért fogtam meg a kormányt.

Ezek csak néhány dolgok, de még az enyémet sem lehet egy teljesen felszerelt Teslával összehasonlítani. Pl. van egy kollégám aki autópályán munkából hazafelé szívrohamot kapott és elvesztette eszméletét. A kocsi észrevette állapotát, az autója lelassult, lement az út szélére, megállt és automatikusan hívta a mentőket. Ez nem ma történt hanem 4 évvel ezelőtt, úgyhogy ma még jobb ezek az automatikus dolgok.  Az én autóm, bár sok mindennel el van látva, ezt nem tudja. Ha elengedem a kormányt akkor tiltakozik, és megáll ha nem fogom újra, de nem megy út szélére és nem hív automatikusan mentőt ha nem üközök senkivel előttem. Ha én (vagy valaki más) megnyomja az SOS gombot akkor lehet egy operátorral beszélni aki tud riasztani. Ha senki nem válaszol az operátor szavaira akkor küld automatikusan mentőt.

IdézMásrészt az teljes önvezető rendszerét nem adja ki a Tesla még a nyilvánosságnak

De igen, csak hivatalosan nem hívja teljes önvezetőnek, csak segítőnek (hivatalosan: Auto pilot). A kormány mögött kell ülni (kivéve ha a parkolóból jön hozzád anélkül ha akarod) nem szabad aludni, figyelni kell, de minden önálló. "Teljes ónvezető" azt jelenti hogy te csak hátra beülsz, egy címet mondasz és oda visz. Az nincs, de nekem nem is kellene.

Gyula65

Nagy igazság![#taps]
"Ha ez valóban így volt, erre...mit is lehet mondani.
Idióta emberek mindig is voltak, vannak, lesznek.... Kanadában is, Európában is, meg bárhol a világban is."
Üdv!

000000000

Igen, ha valóban így történt akkor el lehet ítélni, egyet értek veled hogy akkor hülye. Csak viszont nekem furcsán hangzik mert ami a kollégámmal történt az inkább az igaz. Amikor ő elvesztette az elméletét akkor az ő Tesla autója megállt az autópálya szélén magától. A kanadainak miért nem? Lehet hogy hiba volt benne, de az is lehet hogy a vezetője valahogy manipulálta a rendszert hogy ne fedezze fel hogy alszik. [#nemtudom] Az is lehet hogy az egész cikk, vagy egy része

keri

Igen, ott van hogy sávtartó, adaptív tempomat...stb. Ezt fedi a Tesla AP-ja is.
Felesleges azon fennakadni hogy melyik a jobb rendszer. Nyilván a Tesláé és azt folyamatosan fejlesztik eladás után is, de amúgy a Renault rendszere a jobbak közé tartozik (nyilván vették valakitől, nem ők fejlesztik)

Csak arra a felvetésre írtam, hogy más gyártók is kiadják ezeket a vezetéstámogatókat, pedig koránt sem tökéletesek.
Persze mindenki hatóság előtt tesztpályán bizonyít mielőtt megkapja rá a forgalomba helyezési engedélyt, beleértve a Teslát is.
Azonban hiába nem 100%-os biztonságú egyik gyártó szerint sem, képes arra hogy végső esetben esetleg ember életeket mentsen, ahogy te is írod rosszul lét esetén nem a fának mész, hanem megáll az autó.

https://villanyautosok.hu/2021/08/18/lepodjunk-meg-az-osszes-vezetoasszisztens-atverheto/

fn47xk7ei

Nagyobb teljesítményű 3 fázisú ( pontosan 160 KVA-es) szünetmentes tápegységet mire lehetne felhasználni? Én arra gondoltam mivel inverterről van szó hogy talán napelem park inverterének? Vagy hülyeség az ötlet? [#nemtudom]

keri

Ja és Zoe.
Annál nincs külön "Vezetés" csomagok. Csak a legolcsóbb változatban nincs benne alapból.

De egyik ismerősöm is nemrég vett Clio-t abban is bene volt.

Szalai György

Az ilyen, ,,intelligens" ember helyett gondolkodó rendszereknek nem az volna a lényege, hogy idióták is tudják biztonságosan használni?

PSoft

Idéz...tavaly szeptemberben kanadai rendőröknek sikerült elfogniuk azt a vezetőt, aki miután beszállt a Tesla Model S típusú gépkocsijába, beállította a tempomatot, hogy az autópályán 140 kilométer/órás sebességgel haladjon, majd nyugodtan elaludt az ülésében.

Ha ez valóban így volt, erre...mit is lehet mondani.
Idióta emberek mindig is voltak, vannak, lesznek.... Kanadában is, Európában is, meg bárhol a világban is.

000000000

Nálam a munkahelyemen ennél nagyobb van. SOKKAL nagyobb, de az is csak kis ideig működik, ameddig a dízel generátor elindul és stabilon adja az áramot. Vannak munkahelyek ahol áramszünet nem lehet.

Szünetmentes tápegységet nem szoktak napelemre kötni, mert az nem arra való. Legalább is én erről soha nem hallottam. Ha áramot akarsz tárolni akkor van arra akkumulátoros megoldás, de drága, nekem nem éri meg.

remrendes

Az  angol cikkben is azt irjak, hogy nem tudjak, hogy be volt e kapcsolvaaz autopilot.

fn47xk7ei


remrendes

Egyelore a Tesla is a 2-es szintu onvezetest tudja, illetve talan attol mar kicsit tobbet is.
Az elorelepesnek inkabb jogi hatarai lesznek, mint ahogy az A8 D5 mar jo par eve tudja a 3-ast, de nem aktivaljak az eladott autokban.

fn47xk7ei

A szünetmentes is egy inverter és ezért gondoltam a felhasználási lehetőségként napelemekkel táplálni. Bár nincs szinkronizálva a hálózati frekvenciával mert nem az a funkciója de szigetüzemeléssel el tudom képzelni.

Gyula65

Nagy igazság![#taps]
"Ha ez valóban így volt, erre...mit is lehet mondani.
Idióta emberek mindig is voltak, vannak, lesznek.... Kanadában is, Európában is, meg bárhol a világban is."
Üdv!