Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri

Van ott más válság is. Nem fűtök fával, de nekem mindenesetre be van készítve egy hétre elég tüzelő a kazán mellé [#vigyor]

keri

Ez a maximális terhelhetőség. Ahogy az autó indító akkuknál a néhány másodperces indító áram, amit megadnak, de mivel ez szünetmentesbe való ezért van 10perces terhelhetőség. Erre van optimalizálva.
Kapacitásra az Amperóra van megadva, esetleg a Wh is előfordulhat.

ywathzay

"Mostanában egyre több jel mutat arra hogy hozzá nem értők beleugathatnak."
Jaja, a politikusok[#vigyor]

vjanos

Ehhez kapcsolódva...

Néhány éve voltam egy cimborámnál Köln mellett.
Ott található a "Tagebau Hambach" külszini fejtés. Hirtelen nem tudom, hogy ez-e a legnagyobb európában, de mindenképp a lista elején van.
https://www.google.hu/maps/search/tagebau+hambach/@50.9041572,6.6022667,25652m/data=!3m1!1e3

A fejtés körül 4-5 szénerőműhöz futószalag rendszer viszi az anyagot, a helyiek csak "felhőgyárnak" hívják az erőműveket a  kibocsátott pára  miatt.
A hűtővízként használt helyi folyók reggelente gőzölögnek, a környék időjárása az utóbbi 20 évben megváltozott, szinte minden nap esik.

[yt]ljyTBEyuI9w[/yt]


Akkortájt döntöttek arról, hogy a bánya tovább terjeszkedik, és elnyeli a közeli Manheim városkát.
Még katasztófaturistaként áthajtottunk rajta: minden kiürítve, ablakok bedeszkázva, ember-állat sehol. Mint a Walking Dead-ben egy szellemváros :/

Ma már javarészt elbontották:

[yt]OUesj_Jb1dY[/yt]

RJancsi

Ugyan lehet megújuló meg alternatív energiákról beszélni, de az acélgyártáshoz a mai napig rengeteg kokszot használnak amit elég nehézkes lenne széllel vagy Napsugárral helyettesíteni, de még az atomerőművek sem alternatívák. Úgyhogy amíg német acélgyártás lesz addig szenet is fognak bányászni és jelenleg Európa legnagyobb acélgyárai ott vannak.

PSoft

IdézA hűtővízként használt helyi folyók reggelente gőzölögnek,...

Itt is azon aggódnak sokan, hogy Paks-2 után majd csak pirospaprikát kell szórni a Dunába, és...lehet merni a halászlevet.

Motoros

Biztos sokan belebotlottak már EBBE a neten keringő álhírbe ahol az elektromos autókat próbálta valaki lejáratni, de kiderült mi a helyzet és felsült a próbálkozásával.
Viszont azt azért nem értem, hogy ezeket a 8 évnél fiatalabb autókat miért nem lehet megreparálni és a kínai kisembereknek olcsón eladni, ahelyett hogy hagyják elrohadni, vagy ez az adott tipus tényleg annyira gagyi, hogy nem érdemes.?
Nekem például nagyon megfelelne egy olyan kategóriájú villanyautó ami alig nagyobb a régi velorexnél alig fogyaszt a kis tömege miatt, elvisz egy pár kilométerre a melóhelyemre, elég lenne hozzá egy hajtási igazolvány, hogy ne kelljen vizsgáztatni. A lényeg, hogy menjen vagy ötvennel, ne ázzak meg és kicsi legyen a rezsije.
Persze ez lehet, hogy senkinek nem érdeke?
Jut eszembe: kis akksit napközben töltenék napelemmel amit cserélnék esténként...vagy ez nagyon zöld ?

Motoros

Aki látott már öreg Fiat Topolínót...na olyasmi kellene inkább dizájnilag mint a welorex.[#nyes]
Aki szerintem valami ilyesmit fog gyártani az úgy fog vele aratni mint anno a Vespa.

jani300


RJancsi

Léteznek ilyenek, és nem is vészes az áruk. Ráadásul nem a most "divatos" LiIon hanem a jó öreg ólmos munkaakkuval mennek. Mivel közel vannak hozzánk, elmentem megnézni és pár 10 km megtételére tényleg jók. Ha beáldozod a hátsó ülést simán berakhatsz még egy bazi nagy akkut és különösebb elektronika nélkül többszörözheted a hatótávot.
ZTech 95E
ZTech 96E
ZT 94

keri

Biztos sok embernek tetszett volna még így is. Ismerek itthon olyat aki használja ezt a típust, igaz ő már átalakította lítium akkusra.
De ahogy az ipari robotot is inkább elviszik bezúzatni, ahelyett hogy eladnék vas árban azoknak akik tudják hasznosítani, gondolom itt is inkább hagyták lerohadni, mint eladják.

Amúgy ezek még ólom akkuval készültek, ez az elavulás oka, de amúgy teljesen jó mopedautó.
http://www.automotor.hu/hirek/ujra-romet-most-elektromos-teherauto-469479/

keri

Nem kifejezetten. Van, de nem népszerűek a mopedautók.

keri

Nehogy már kitaláld hogy az ólom akku jobb, mert "abban még volt anyag" [#hehe]

RJancsi

Messze nem jobb, kisebb az energiasűrűsége, de ma még olcsóbb és kevésbé "háklis". Nem kell hozzá töltő/kisütő áramkör, érzéketlen az ütődésre, nem tűzveszélyes és minden nagyobb faluban lehet kapni. Persze, hogy ma a LiIon hajtás a sláger, ennek ellenére még mindig ólomakkuval indítják az összes dízel és benzines autót/teherautót/mozdonyt/traktort stb., pedig a LiIon is bírja a nagy áramot. Vajon miért nem tértek át a kisebb és korszerűbb LiIon akkura?

jani300

Ja , fel tud robbanni az ólom akku is :)
Láttam is . zsiguli indít és durr az akku ...