Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

RJancsi

Nem kell nagyobb bátorság mint a biciklihez. Cserébe kicsi, kompakt, nem kell tekerni és mindkét kezedet szabadon használhatod. Jól kiegészíti a városi közlekedést. Bármilyen járműre fel lehet szállni vele mert nem nagyobb egy aktatáskánál. Ha autóval megyek Pestre már nem szempont, hogy az uticélhoz minél közelebb találjak parkolóhelyet. De szabadidős tevékenységként sem rossz, városnézéshez kifejezetten alkalmas. Londont egy nap alatt keresztbe-kasba bejártam vele úgy, hogy mindvégig a felszínen haladtam, mindent láttam. Egy "normál" turista ehhez metrot használ és csak a megállók szűk környékét látja a helyi nevezetesség megtekintésekor, majd irány a föld alá a következő látványossághoz.

keri

Egyébként az tény hogy alapból nem kéne drágának lenni az ólomakkunak. Mostanában drágultak meg (10éve) az ólom és a kénsavra kivetett EU-s környezetvédelmi sarcok és szigorítások miatt.

keri

Értem én hogy jó, és praktikus, de így hogy soha nem próbáltam akkor is elég szürreális dolog ez számomra amikor egy darab keréken guruló embert látok [#vigyor]

RJancsi

Ez attól van, hogy biciklist már kisgyerek korod óta látsz. Pedig ha belegondolsz az sem valami túl stabil dolog az egy nyomon futó két virsli gumijával mégis rengeteg embernek kortól és lakhelytől függetlenül természetes, hogy azzal közlekedik. Az egykerekű ugyanúgy megy, csak itt a hátsó kereket az elektronika "helyettesíti", gyorsítással-lassítással nem engedi sem előre sem hátra dőlni a gépet. Mindezt olyan gyorsan, hogy észre sem veszed. A maradék egy kerék meg az egyensúlyozáshoz, kormányzáshoz kell pont úgy mint a biciklinél. Ami szokatlan, hogy nem kézzel hanem lábbal "fogod a kormányt", de gyorsan meg lehet szokni.

remrendes

Ez nem elég zöld. Az valahol 5-600 lóerőnél indul :)

000000000

IdézAz a baj, hogy nem nézted vissza miből indul ki az egész beszélgetés.

Remélem nem lottózol, mert nem tudsz jól találgatni...

IdézSegítek

Nem kértem, mert olvasni tudok, és mindent elolvastam, de mindegy.

A válaszom ugyan az. Nem "divatról" van szó... ahhoz semmi köze.

sanyi84

Azért ezt gondold át. Volt már itt súlyos mérgezés, talajcsere az ólmos tesók miatt. Már akkor is fájt a 90 es évekbe az összeget leírni.

000000000

IdézÉn amúgy most rendeltem a Priusom ólom akkuja helyére a linkelt lítiumból

Nem kell a töltő részét is kicserélni...? [#nemtudom] Mert az akkut az autó is tölti amikor vezetsz, vagy nem...?

keri

Nem. Ennek a feszültség tartománya egybe esik az ólmos akkuéval, így be lehet tenni a helyére.
Annyi a hátránya, hogy hidegben csökken a teljesítménye, tehát indító akkunak lehet már kevés lenne, de Priusban csak a számítógép, és fékhidraulikát kell megtáplálni, így nem okoz gondot, azt hidegen is meghajtja.
Most amikor kipusztult az ólmos akku, 2Ah-s modell akkuról indítottam be [#vigyor] szóval a 40Ah-s LFP akku bőven elég.

Motoros

Na erre nem is gondoltam.[#eljen]
Pedig nyilván láttam már ezeket nyargalászni.
Jobb mint a 2 vagy a 3 vagy 4 kerék. A kaszni helyett egy jó kis esőkabát is megteszi kapucnival persze mert az esernyővel talán még meg is emelkednék.[#nyes]
Szeretném valahol kipróbálni azt hiszem...de tényleg, kedvet kaptam, kösz!!!

Motoros

pontosítok: "Jobb mint a 2 vagy a 3 vagy 4 kerék"
úgy értem, hogy a célomnak egy ilyen egyszerű szerkezet megfelel, és ami nincsen az nem romlik el, nincsen súrlódása, fogyasztása stb. De hátránya persze még azért lehet pl egy hatalmas taknyolás az aszfalton[#rinya]
De lehet, hogy akkorát mégsem tanyáznék mint amikor kb 50 éve a bringám első kereke leblokkolt és én szabályosan fejre álltam, szerencsére a doki háza előtt.
A nyoma a mai napig megvan.

Szalai György

Még két generáció és el is felejtik a ,,városbéli puhányok nyavajások", hogy ha mennének valahová, akkor az egyik lábukat kicsit előrébb kell tenni, aztán a másikat, és így tovább. [#vigyor2]
Teszek egy vigyort a végére, pedig nem vicc.

RJancsi

Két generációval ezelőtt az emberek nagy része alig hagyta el az országot, a vidékiek még a falujukat sem. Nagyszüleinkre nem volt jellemző, hogy repülővel mentek volna nyaralni. Ahogy fejlődik a világ, felgyorsul a közlekedés és (időben) csökkennek a távolságok. Abban igazad van, hogy egyre több az elhízott ember, akinek a napi mozgásszükséglete a hűtőajtó nyitogatásában merül ki.

keri

Én megértem ezeket a kis egyszemélyes közlekedési eszközöket. Tömegközlekedés, autó kiváltására nagyon jók, főleg szűkebb városi környezetben.
Nagyon utáltam amikor még busszal kellett mindenhova mennem. Sokat kell rá várni, lassú, tömött, fárasztó, másfele megy, átszállni.
Inkább kakaós csigát vettem az anyámtól bérletre kapott pénzen, és jártam bringával mindenhova [#nyes]
Annak persze megvan a hátránya hogy nincs hova tenni, meg fáraszt, leizzad az ember ami nem mindig megy.
Na de most már van pedelec, ami elektromos rásegítésű bringa. Szóval már ettől sem kéne elfáradni, csak akkor hol marad a bringázás értelme? Hol a sport? Minek tekerni ha el sem fáradok? Akkor már inkább menjen magától. [#nyes]

RJancsi

Bringám is van (kettő is, egy országúti és egy trekking) és egyik sem villanyos rásegítésű. Az a hétvégékre van, nem napi közlekedsére. Nem akarom az egykerekűt dicsőíteni, de egy bicóval elég nehézkes felszállni bármilyen városi tömegközlekedési eszközre. Nem is tudom lehet-e? [#nemtudom] De még egy összecsukható rollert is kiutálnak maguk közül az utasok, mert állítva a koszos kereke óhatatlanul hozzáér valaki ruhájához. Az egykerekűmet meg vagy kézben tartom vagy ha lerakom és a lábam közé veszem szinte észre sem venni. Egy kis kedvcsináló a műfajhoz:


[yt]DhKDjUlWZRs[/yt]