Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

g89ketty

Ha csak ez hátráltatja a kollektorod készítését, bármikor szivesen segítek.[#pias]

000000000



000000000

A szivattyú folyamatosan megy, a lángot modulálja.
ahogy a gáztűzhelyen szabályozod a láng erősségét.
Egyébként 4-5000 Ft-ért olyan vezérlőt rendelsz, amin tetszőleges hiszterézist és újraindítási késleltetést állítasz be 0,1 C pontossággal.
Én a kombi hűtőmhöz vettem, amikor a termosztáttal idétlenkedett a szerelő, nem jót adott.
Azóta tökéletes, és pofás is a világító ledes kijelzővel. Okosítottam.

000000000

Bocs, a szivattyú folyamatosan megy 10 mp előfutással gyújtás előtt, és a hőfok elérése, láng elzárása után is kering még pár percig.
Utána nyilván leáll.

000000000

 
Természetesem becserélem egy marék csontra vagy egy ötösre http://www.msnsmiley.hu/emoticons/images/2344.gif" border=0> [#hehe]
 

jv7pu3a5p

Padló és falfűtésekhez már nagyon jó termosztátokat lehet venni, amik kicsit intelligensebbek, mint hagyományos társaik és nem csak hőmérsékletre szabályoznak.
Én 2 éve írtam meg a programot a saját rendszerembe, ami PWM alapon vezérli a kazánt és szelepeket.  
Ezzel azt értem el, hogy a padlóm mindig langyi, nem engedi kihűlni illetve nincs túlfűtés. visszanéztem a logokat és láttam, hogy képes 2 tized fokon belül szabályozni a helyiség levegőjét folyamatosan.  
Szóval érdemes körülnézni a piacon valami frankó termosztát után.  
Nekem még az is szerepel a listán, hogy a külső hőmérsékletet is figyelembe vegyem a szabályzásban, de ez még a jövő zenéje.

g89ketty

A lángmodulációt értem, csak arra gondoltam, hogy kisebb lángnál csökkenti a fordulatot. A hiszterézissel az a gondom, ha kicsi akkor képes rövid időre is bekapcsolni, ha nagy akkor lengéseket okozhat. Lehet, hogy rosszul gondolom de nem kísérleteztem vele. A készítése hobbi, az anyagár kijön az árából és munkával együtt kb. a 30 szorosa.

g89ketty

Nekem elég ha mindig pontosan ugyan ott kapcsol be és nem kapcsol ki néhány perc múlva. A 10 percet hasraütésre találtam ki, ezt a padló nagy tömege kisimítja. Ránézésre néhány tized fokon belül szabályoz, de most meg fogom mérni.

g89ketty

Egy jó kori mellett minden csere-berében benne vagyok.

keri

Jó a radiátor csak nagy felület kell.
De lehet fal vagy plafon fűtést csinálni kapilláris csőhálóval. Akkor a vakolatot kell csak letúrni, vagy gipszkarton alá is rakhatod.
Persze a parasztvakítási faktor miatt ezek is drágák lehetnek a munkán felül.
Ha működik a ház nyilván nem túrnám szét, de felújításnál már gondolkodnék rajta.
Vagy léteik olyan hogy szegély fűtés. Magyarországon még nem láttam (ez nem jelent semmit), de azt csinálja hogy berakod a fal mellé a padlóra, és egy meleg levegő függöny fúj a falakra, ezzel meg gyakorlatilag falfűtést csinál. Talán még ez jár a legkevesebb macerával.

keri

Nálunk sima bimetálos mechanikus termosztát kapcsolgatta a cirkót 30évig. Nem volt ingadozás.
A  fő gond inkább az volt, hogy két szintes a lakás, és az alsó szinten a nappaliban volt a termosztát, így az emeleten a tetőtér beépítésnél kicsit hűvösebb volt...bár alváshoz pont jó volt, mert ugye ott a hálószobák voltak.

B.Zoltán

Nagyon nem akarok belebonyolódni ebbe a kondenzációs témában, bár hogy én is utána olvasgatok egyre tisztább a dolog. Egy egyszerű hőcserélőt szeretnék összehozni az ÉTI 25 kazánomra, ami legalább 40-50 fokra lecsökkenti a füstgázt és utána lezárom a huzatot,hogy ne szívja ki a meleget a kazánból.
 
A padló fűtés visszatérőjével kondenzálnák ami 30 fok. Szerencsére a radiátorokat is viszonylag alacsony főmérsékletre terveztettem, és én még egy fokozattal nagyobbat vettem.  
Van ahol nincs padló fűtés ott csak radiátor van.
 
A kazán elég alacsony hőmérsékleten megy, 40-55  között    kapcsolgat. Amikor nincs olyan hideg (mint most) elég a 40 fok a radiátoroknak is. Csak a kazánt már nem merem lejjebb tekerni.Meg aztán radiátoron a termosztát úgy is leszabályoz.  
 Most tisztítottam a tálcát a kazán alatt 20 év alatt fél kiló rozsda gyűlt össze nem tudom,hogy ez még elfogadható vagy legyek elkeseredve?
Bár most (és régen sem) kondenzvíz lecsapódást nem tapasztalok sehol,persze a kazántestbe nem tudom megnézni, de még vízcseppet nem láttam a kazán alatt.  
 
Még annyit ,hogy beüzemeléskor a kazánt teljesítményét jól vissza vették, ezért elég kis lánggal megy, lehet hogy ennek is köszönhetem a 110-115 fok kiáramló füstgázt ami a kazánból közvetlen kijön.

B.Zoltán

Köszönöm a válaszodat, ez volt a gondom amit írsz is. Arra is gondoltam, hogy elforgatom 90 fokkal, de akkor meg a víz áramlása problémás,vagy megdöntöm de kevés a helyem, ez a gond.
Egyenlőre egy szerényebbet  próbálok összehozni.    
Szerintem nagyon jól működik a leválasztód, bár csak az enyém is működne már.
Nekem tetszik a rendszered, "szegény ember vízzel főz" (kondenzvízzel:))

Rabb Ferenc

Attól, hogy nem csöpög a kondenzvíz a kazánod alján, még ott van a pára és a kéndioxid. Ebből a kettőből lesz a kénessav, és miatta az acélból a fél kiló rozsda.
 
Ha tovább csökkented a rendszer hőfokát, ez az állapot csak romlani fog