Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

designr

Nem gond..elég jó áron jött hogy magam épitsem ki a földelést.
Itt egy kép a hátuljáról,szerintem nem bontom meg csak azért hogy bekössem a csatiba a földet..van arra sok lehetőség.A hátsó pajzs leszedésével szerintem már a víztérnél vagyok..
Mondjuk ha valaki szerelte már ezt a konstrukciót megmondja egyből..
A leirásokban egyébként mindenhol úgy irják, hogy vagy a föld..vagy nem használt..a 4. láb.

  

Szalai György

Muszáj a védővezetőt a tápcsatlakozón keresztül hozzávezetni?

Pali79

Nekem is pont ez jutott eszembe. Úgyis lesz egy konzolja a motornak. Egy ellenállás méréssel kiderül, hogy elég-e a konzol egyik csavarjához rögzíteni a földet.

Pali79

Kimérni próbáltad már? Nem lehet, hogy be is van kötve?

frob

Nekem 3 madzagos eleve, és szedtem már szét párszor, mert az eredeti csapágy ratyi és nem bírja sokáig, most skf van benne az úgy tűnik jól bírja
és nem kötöttem be a védővezetőt, csak a frekiváltóba
bár így most hogy mondod, lehet rá kellene kötnöm, ha fémet marok mindig lerohad a grbl-es panel...
ha fát akkor meg nem...

és igen ha leveszed a csatifelöli pajzsot már a víztérhez is hozzájutsz, de nagyon ne ijedj meg, szilikon tömítés, ugyan úgy szépen visszamegy és minden kerek, viszont a csavarokra vigyázz, ne húzd meg, mert kb mindenhol aluba fut bele, hiába vas a külső henger...

designr

Nem  muszáj a csatin keresztül földelni.
Régebben a kínai marómotorok csak 3-as csatival voltak szerelve,mert állítólag kínában nem mindig használják a földelést.akkor is így kellett megoldani.
A mai gyártás nagy része már amcsi..európai hobbistáknak megy,gondolom váltottak a földelt csatlakozóra..De az enyémnél nem mérek a házzal tengellyel kontaktot.
Gondolom ha szétszedném ezt látnám.(kép a cnczone-ról)
Csak érdekességképpen irtam,meg esetleg másnak is jól jöhet az infó hogy nem elég a csatlakozón bekötni mert üres a vége..

  

Pali79

Az hogyan lehetséges? Kerámia csapágyak vannak benne? Máshogy nem nagyon tudom elképzelni.

designr

Minden fém rész összecseng,kivéve a csati 4. pólusát..az egyszerűen nincs bekötve.

designr

Tehát a 4.csati és a házzal -tengellyel kontaktot.Igy kellett volna irnom,ez volt félre érthető.

Pali79

Ja! Így már értem. Nekem sem volt alapból bekötve. A kínaiak elég furán gondolják az érintésvédelmet.

Szalai György

Gondolhatják furán úgy is, hogy ez egy 0. érintésvédelmi osztályú alkatrész, (üzemi szigetelésen kívül másmilyen érintésvédelem nincs.) amit önállóan sosem fogsz használni, kizárólag csak egy komplexebb berendezés része ként.
A teljes berendezés érintésvédelme meg már nem tartozik rájuk.
Majd a gépépítő kitalálja a vezetékes érintésvédelmet, vagy vezeték nélküli érintésvédelmi módot alkalmaz.
Azért azt megtehetnék, (mert felelősséggel tartoznak érte) hogy korrekt módon nyilatkoznak az álláspontjukról.

svager

Most bontottam le a kínai esztergámról a mocit,itt eggyértelmű az álláspont! [#mf1]
Gondolom lusta volt leszedni a kapocslécet,hogy bekösse![#sniffles]

Én meg évek óta folyatom rá a hűtőfolyadékot![#falbav]

  

000000000

Hátha találkozott már valaki ezzel a típusú főorsóval.
Elméletileg a típusa WW 1201-6 vagy WestWind 1201-6  



Ehhez keresnék valami adatlapot, mert a 110,000RPM-el nem igazán vagyok kisegítve.
Mégis mekkora teljesítményű és feszültségű lehet ?
Egy biztos a csapágya nagyon jó, mert kézzel megpörgetve nem tudtam kivárni mire leáll.

PSoft

"... mert kézzel megpörgetve nem tudtam kivárni mire leáll."

Ejjj, de türelmetlen vagy.:)
Talán...siettél valahova???

000000000

Esetleg nem tudnád a Westwind az egyik legjobb légcsapágyakat gyártó cég.
Kézzel megforgatva körülbelül két perc forgás után inkább lefogtam és levettem róla a levegőnyomást.  
itt egy videó mennyire forog , mozog finoman egy légcsapágy.

https://www.youtube.com/watch?v=lOTWx69mghM