Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

svejk

Kb.: 75 Ft/kg ért
 
Egy ilyen motor új ára függ a fordulattól, hogy peremes vagy talpas, illetve hogy hány V-os.
De úgy 40ezer fölött van az biztos.

ANTAL GÁBOR

 A dévaványai tekercselő főnöke jó kapcsolatot ápol az NCT kft vel  ( egyedi dolgokat csinálnak nekik és mágneseznek is. ) Van még az országban egy másik nagyon jó cég : azok Nagybátonyban vannak ( a bánya maradványa ). Komoly dolgokat csinálnak pl a budapesti villamos  motorjának a forgórészét . A minap egy 12 kW os szinkrongenerátor forgórészének a gerjesztését csináltattam velük. A szervíz szerint javíthatatlan volt és egy új generátort akartak ránksózni ( szűk félmilla az ára) A nagybátonyi üzem megcsinálta 50+ áfáért

dosalaszlo

Egy 18.000-es fordulatra optimalizált marómotor miben különbözik egy 24.000 fordulatostól (pl. nyomaték) ha mindkettő 18.000 fordulaton pörög??
 
Üdv
László

Bencze András

Irigyellek! Nekem sajnos nincs jó véleményem róluk. Az általuk javított porszívó motor 5 perc után tojássütésre alkalmas. A harmadik visszaküldés után amikor már a komplett porszívót is küldtem, végleg leírtam őket. Kényesebb AC motorral vagy DC motorral már jó ideje nem próbálkozok náluk. Volt amit végleg selejtre tekercseltek.  

kua93zk4w

Hát érdekesek , nekem nem is válaszoltak.

svejk


svejk

Én mondjuk először telefonon keresek meg mindenkit, aztán ha működni látszik a dolog akkor esetleg levélben lefektetjük a dolgot.
 

Szalai György

Aki tudja, őrzi a titkot. Én csak sejtem, leírom, hogy mit.
 
A marómotor teljesítménye a szögsebesség és a forgató nyomaték szorzatával egyenlő.
(Nagyobb szögsebesség az nagyobb fordulatszám.)
Vagyis azonos a teljesítmény, ha alacsonyabb szögsebességen (fordulatszámon) nagyobb a nyomaték.
Akkor is azonos a teljesítmény, ha magasabb szögsebességen alacsonyabb a nyomaték.
Tehát egy 18.000-es fordulatra optimalizált marómotor abban különbözik egy 24.000 fordulatostól (pl. nyomaték) ha mindkettő 18.000 fordulaton pörög, hogy az elsőnek nagyobb a nyomatéka.
 
Már ha a teljesítményük azonos, és ha jól sejtem.
Meg ha nem egy tőlem is okosabb frekvenciaváltóról járnak. [#vigyor2]

Bencze András


dosalaszlo

Köszönöm szépen segítséged!!

000000000

Sziasztok!
 
Új vagyok a fórumon, de már lassan öt éve nyomom a CNC-t a hobbim (modellezés) segítségére. Van egy kínai (yoocnc) gépem, a korlátait kiismertem, tudom jól használni. Azonban a marómotorokat az utóbbi időben elkezdte szó szerint enni. Az első marómotor bírta négy évig (egyszer volt szénkefecsere benne), a második fél évet bírt, a harmadik pedig már az első maráskor rosszalkodott. A motorok kisfeszültségű DC motorok. Az első két marómotornál hiába cseréltem szénkefét, a kommutátor elkopott. Az újnál a hibajelenég az, hogy nagyon szikrázik a motor forgás közben. Inkább hegeszt, szó szerint pattogó hangot ad a motor. Pörög, dolgozik rendesen, de gyanítom, hogy nem lesz hosszú életű.
 
Arra gyanakszom - nem értek az elektronikához - hogy a valami kondi pukkanhatott el a vezérlőben, ami a motor szikrázását volna hivatott csökkenteni. Azonban, mint említettem, nem értek az elektronikához, tudtok-e olyan budapesti vagy környéki szakembert ajánlani, aki ért ezekhez a dolgokhoz, meg tudja nézni, mi lehet a gond?

000000000

Szia . Én azt javaslom , hogy felejtsd el a szénkefés motorokat ! BLDC az a nyerő .8 mm-s tengely átmérővel alacsony Kv értékkel kiváló minőségű motort lehet csinálni .
 
Lehetőség szerint a külső forgórészes motorokat ajánlanám , nyomatékosságuk miatt és a jobb hűtés szempontjából .

nzwr4gyfk

Érdekelne, hogy főorsónál találkozott-e már valaki olyannal, hogy eltérő kontaktszögű ferde hatásvonalú csapágyakat alkalmaztak egyazon elrendezésen belül. Eszterga főorsónál lehet ez érdekes, ahol a forgácsolóerőknek az orsó irányába ható (tengelyirányú) komponense az üresjárat (és talán más, ritkán előforduló megmunkálások) kivételével rendre nagyobb, mint az ellenkező irányú.
Az tart vissza a kipróbálásától, hogy nem tudom, ilyenkor az eltérő hatásszögek azt fogják-e okozni, hogy a szettből a kisebb kontaktszögű csapágy az előfeszítés miatt (külső terhelés nélkül) mennyivel fog jobban kopni. Pedig egyéb paramétereit nézve ránézésre jó lenne, ha az orsó végénél levő csapágy alacsonyabb kontaktszöggel nagyobb radiális, míg az eggyel hátrébb levő nagyobb axiális terheléssel tudna megbirkózni.
 
Más: az előfeszítés mekkora axiális szilárdságot biztosít? A katalógusokban csak azzal találkoztam eddig, hogy light/moderate/heavy preload, de önmagában ez számomra csak relatív adat.

000000000

Nem tudom esetedben mi a helyzet,de nekem az a tapasztalatom,hogy az erősen szikrázó kommutátoros motor több feszültséget kap,mint amennyi a névleges feszültsége.

guliver83

Szét kellene szedni a motort és megnézni a forgórészt komutátor részét hogy nincs e tele szénkefe porral, ha igen szépen ki lehet szedni és lehetséges hogy jó lesz.  
Egy kis flexet így csináltam meg nemrég.