Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

sanyi84

Énmeg amúgy is fárasztó vagyok :D .

hostya

Ha így érzed jól magad, akkor nem szóltam...

sanyi84

Nem dehogy csak kapkodtam, nagyon. Még a mai napi imádság nincs letudva.

sanyi84

Igazad van, 17 körül van ez a valószínű kínai. Nos két készletnyi patron a gyakori méretekkel meg 4 szerszámtartó az már visítva egy százas, pár csapágy is kell. A 20 szerencsésebb lenne. Köröm nincs de ilyet megforogni még nem láttam, előbb szakadt a szíj meg old a váltórész mint megforogna.
 
Jó befektetés mert levegő is kell hozzá, van egy munkahenger ami a hidraulikát működteti.  
 
Minden esetre ha már be tudom tenni a vaktestet az 1 orsósba akkor rendelem csak meg, ha meg nem sikerül nem vesztek sokat így. Kompresszorra így is szükségem van.  

xit3medzv

Át szoktam méretezni a böngésző ablakot
keskenyebbre és nem lesz annyira fárasztó.
[#wink]

Bicska

Izgalmas ez a 2 orsós megoldás, nem láttam még ilyet befabrikálva (no nem mintha nagy szakértő lennék). Na igen, ha a duplát használnád fel és azt még fel is szerenéd motorral gondolom szép súlya lenne.. Bár így sem lesz egy teknomotor kategória :)

sanyi84

Talán a boncolósba majd lesznek képek. Elhanyagolhatóan lehet nehezebb a dupla orsós mert ugyan azok a befoglaló méretei, motor is  ugyan az. Az az 1.4 kW motor szerintem sosem ment teljes erővel, előbb szakad a szíj, old a kapcsolórész mint a motort lefogja. Nem nagy orsó, a 40 eset is kinőttem már.

suzgepk8a

Üdv Srácok!Eddig külsősként szoktam olvasgatni a bejegyzéseket,...de most már csatlakoztam a csapathoz.Nem szeretnék "láb alatt lenni", csinálom a magam "kis dolgait".1-2 fogas kérdésem van, lehet Ti már átestetek ezen, kérdezni szeretnék.Köszönöm előre a válaszokat!!!2,2 Kw-os kinai vízhűtéses ER20-as befogós maró motor acél maráshoz alkalmas lehet?Nyomaték, teljesítmény karakterisztika,görbe hol található, esetleg van valakinek?Tapasztalatok?Röviden:van egy Ajax alap gépem.(AJTV1 asszem)Hiányosan vettem.X,Y szervo motorokat már ráépitettem...Z tengellyel vagyok meglőve.A variátoros R8-as 3kw-os marómotort komplett eltávolitottam.Elsősorban alu és műanyagok marására használnám,de néha becsúszhat egy kis acél munka.Mechanikailag a gép bírni fogja (kb. 1 tonna) , kérdés a fordulat és a nyomaték alacsonyabb ford. tartományban.Köszönöm előre a segítséget!!!Üdv:Pupák

000000000

"A variátoros R8-as 3kw-os marómotort komplett eltávolitottam."
Kár volt ezt tenned....  
Az új motorod nagy fordulaton 2.2 kW, 1000-2000 1/min esetén ennek csak a tizedével számolhatsz. Így adott esetben marad ~150 W forgácsolási teljesítmény acélra, ami persze még így se kevés, de azért lehet hogy a remélt maróátmérő, fogásmélység, előtolás elképzelésedhez már kevés lesz.

robroy007

Szia!
 
acélba ezzel az orsóval én csak gravírozni mernék
 
az acél szereti az alacsony fordulatszámokat és ott tényleg gyenge lesz már ez a motor, hisz 24000 -es fordulatra van kitalálva  
 
amit tudni lehet ezek karakterisztikájáról, hogy a nyomatékot 12-22 ezer között azért nagyságrendileg le tudja adni de ez alatt és felett drasztikusan csökken  
és a frekiváltó beállításától is erősen, függ ez a dolog

000000000

Használhatnál nagy betűt a mondat elején, és pontot a végén.  
Ettől sokkal nagyobb baj, hogy az utolsó montatod tartalmilag igencsak zavarosra, szakmailag hibásra sikeredett.

000000000


s2k5ycubj

Azért egy keményfém marónak nem olyan sok vasba a 10-12 ezres fordulat. Nyilván hűtve és max 8-10-es átmérőben...

suzgepk8a

Köszi Srácok az infót!A motorcsere oka természetesen nem "divat" kérdése volt.A régi R8 főorsót át kellett volna köszörültetnem + akkor csapágyazni stb... + a behúzó szár , se  a behúzás sem volt megoldott.Alapvetően hiányosan, előtolások nélkül vettem a gépet.A "szükség nagy Úr" alapon erre a megoldásra gondoltam.Felszerszámozni is tán olcsóbb az ER20-at , mint az R8 , vagy átköszörülés után az ISO30-at..Amúgy a variátoros komplett hajtómű és a főorsó megvan, ha valakit érdekel eladó.Bízom benne hogy ezzel a pontos futásu ER20-al lesz egy kis univerzális gépem.Alapvetően finommechanikai dolgokhoz,kisebb egyedi alkatrészekhez,adapterek legyártásához használnám.A gépágy merevsége atombiztos..., már csak a "Z" tengelyt kell megoldanom.2 éve gondolkodok rajta, azt hiszem a hagyományos gömbgrafitos öntöttvas és valami jobb fajta nitridált köszörült felület csúszópár lesz tökéletes.A lineáris sinek azt hiszem nem lennének ekllően merevek...rezgés stb. szempontból jobb a "gyári" megoldás.Gömbgrafitos öntvény tán lesz, sajna a gyárit nem tudom átalakítani, az ablakos részek miatt nem lehet hónolni(kitörik a hónoló kő) , + helyzet köszörün se tudják köszörülni mivel az max 100mm löketet tud.Ez az öntvény is eladó lesz.Sajnos a modernizálás néha komoly lépések megtételét teszi szükségessé.Angliában tuti "zsákszám" lenne hozzá R8-as cucc , itt meg gondolom horror áron lenne minden.Köszönöm a segítséget, a hozzászólásokat!Én alapvetően semmit nem értek hozzá , kitartó vagyok...remélem a kitartásnak lesz eredménye.Sziasztok, szép estét!

s2k5ycubj

Azért szerintem,ha a gyári gépeken megfelelő a TR-es lineáris sin lehet,hogy neked is működne. Mondjuk TR45-ös,az már elég erős.