Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

etc77f5nr

Ha zárt a rendszer, akkor nagyon jól nyom lásd külső szűrő. De a powerhead maga is elég erős ahhoz, hogy felnyomja a vizet. 6L-es zárt rendszernél a hűtés is elég, szerintem nem forrna fel a víz.

000000000

 
Valaki rakott fel egy ilyen szivattyút az adok veszekben.
Én is ilyet használok a főorsó hűtésére és így elég vékony 6-os átmérőjű csövecske mert 3-4 báros nyomással löki a vizet.  
Teljesen zárt rendszerben megy egy 6m3/pereces szállítású ventilátorral és autó fűtő hőcserélővel.
Nyáron se melegedett fel 40 fokos hőségben. a környezeti hőfoknál sokkal jobban.
   
http://img.auctiva.com/imgdata/1/1/0/3/8/4/2/webimg/601474963_tp.jpg" border=0>
 

94yw8tv6c

Onnantól hogy megindult a keringetés tud forgatni az akváriumi szivattyú is. De azok nem ilyen vékony csövezésre vannak kitalálva, hanem 12/16, 16/22-es csövezésre. Én csináltam itthon az akváriumomhoz automata vízcserélő rendszert, aminek lelke 2db Grundfos szivattú, max álláson, csövezés pedig 5 rétegű 16-os műanyag cső, ami belül 10-12-es lehet, ráadásul a fittingek firatai olyan 8-asak, ez anynira megfolytja a rendszert, hogy 100 liter víz cseréjéhez (100 le 100 vissza) 40 perc kell.
 
A Hydornak vannak olyan szivattyúi, amik vízen kívül is használhatóak, ezeket használják PC vízhűtéshez is, minőségibb típusok az Eheim-ek. Akváriumnál inkább a kerámiatengelyesek a nyerőbbek, tovább bírják, és cserélhetőek ha zajos (itt ki figyeli :-) ) De gondolom  mindenki fagyállóval keveri, az meg keni némileg a rendszert. Működés ellenőrzésére, én mondjuk arra gondoltam, hogy a főorsó hőmérsékletét lehtne figyelni ilyen kínai hőkapcsolóval  
http://www.ebay.com/itm/220V-Digital-LCD-Display-Electronic-Universal-Thermostat-Temperature-Controller-/271773872181?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f46fc3035" TARGET=_fnew>220V Digital LCD Display Electronic Universal Thermostat Temperature Controller
Ha túl meleg a főorsó, nyomna egy resetet

hostya

Biztosan jó lehet ez a szivattyú is ha ilyet használsz.
De mi van akkor ha valami véletlen folytán valahogy "eldugul" a rendszer..
A kínai főorsómotor belső tömítései nem biztos hogy állják a 3-4 baros túlnyomást, és akkor bizony "beázik" a drága főorsómotor.
 
Ahogy svejk is írta:
"De a lényeg egy ilyen marómotor hűtésénél mindenképpen az, hogy legyen valamilyen védelem ha leáll a keringés, mert ugye tuti szivattú nem létezik. "  

000000000

 
Mivel a főorsón kb 4-es luk van a hűtővíz csatlakozásnak így nem sok értelmét láttam a nagy csöveknek.
Így az energialáncba is könnyen beletehető.  
 

000000000

 
Nem kínai főorsót használok.  
Amúgy ezeket a szivattyúkat a 6 számjegyű AVI hegesztőkben használják és ott évekig mentek 3 műszakban.  
És ha van egy marógépe az embernek akkor javítani is könnyű.
Algaölős fagyállóval feltöltött zárt rendszerben mégis hogy, lenne dugulás ?  
Amúgy egy reed + mágneses csillagkerekes átfolyás érzékelővel simán ez is kiszűrhető.
Például egy időzítő ami csak állapotváltozásra resettel.  
Nincs impulzus akkor leketyeg és leállítja a gépet.
 
 

hostya

OK.  
Akkor ezt is megoldottad..

suzgepk8a

Köszi a sok infót, szerintem marad a Wilo keringető szivattyú.Tuti bírja, kb. 100x erősebb,de én már nem akarok kinából rendelgetni + kisérletezgetni.Főágon 5/4-ről 1/2"-ra szűkítem...ezen cirkulálhat non-stop, a mellékágat meg a szívó hatás meghúzza a 6-os csöveken...azt cirkulálgat a szmötyi.Üdv és köszi a sok értékes infót.Esetlegesen ha valakinek lenne vm. korrekt kisebb szivattyú ez a Wilo meg jó lenne neki fűtés rendszerhez stb.-hez szóljon,azt cserélünk!1:1 -ben mehetne.Vm. autó állófútés szivattyúra gondoltam, vagy egyéb iparibb cuccra.A Wilo tökéletes, szinte új.Frissen kivizköveztem.Pöcc-röff megy.

Szalai György

Az enyém ilyen volt robbantva. Itt a fórumon vettem hatezerért, tavaly márciusban. Kipofoztam, tökéletes.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/LNY2841kicsi/" TARGET=_fnew>http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/LNY2841kicsi/

robroy007

Viktor !
mire észre veszed, hogy túl meleg már sül a csapágy az orsóban sajnos!!!!
 
áramlást kell nézni első sorban aztán hőfokot!
 
A Pál képén látható szivattyúval volt az a gép is ellátva amin 4 évig dolgoztam, igaz ott egy kompresszoros folyadékhűtőbe volt betéve, de ott is áramlás és hőfok védelemmel
 
jól is jött 1x !!
 
bár ha a csapágy feladja a harcot ez se m bírja sehogy se megfogni a drasztikus melegedést
 
a kínai orsóban is a nyak csapágya körül van egy horony amiben végig szalad a hűtő közeg és már megy is a paláston 4-es lévő furaton keresztül kifelé az orsóból
 
 
de a 2 millás főorsóban se sokkal többet van a hűtővíz
 
 
VISZONT!!!!!
 
az elég nagy butaság bárki részéről, hogy végig kis átmérővel szerelje a hűtővíz csöveket!!!!
 
a gyári 8-as csatlakozást egyből lehetőleg 10 de inkább 12-es méretre kellene cserélni gondolkozás nélkül és gépen kívül akár fél colosra, hogy mezei egyszerű "Baumax"-os kerti szivattyút tegyünk rá (230V az mindig van a gépnél, 12, korlátok között)
 
miért is???
 
a cső nyomásvesztesége miatt ami fordítottan arányos az átmérőjével!!
 
a mostani gépen 10-es csöveket cseréltem le 12-re ami még mindig karcsú sajnos de vastagabbat nem tudok befűzni már, a jelenség amiért ezt megtettem a folyamatos orsó melegedés, olyan szinten,h sütött a vas
 
az elődeimnek nem tűnt fel, hogy kevés az áramlás, a 12m cső végén épp csak egy lemerülő elemes szobaszökőkút méretű csordogálás volt már csak
 
lágy vízzel ment a gép, de algásodott ami újabb átmérő csökkenést eredményezett
 
persze először savazás és egyéb kémiai próbálkozások az alga, vízkő és rozsda eltávolítására, mert a csatlakozókon látszódott, h nagy a baj belül is és szétszedni nem lehetett a nyak felől
 
sokadik keserves próbára sikerült egy méretes reve darabot is kitermelni a beszűkült O gyűrűvel együtt (6x2-es tömítés belső furata alig 2mm volt már úgy eldeformálódott, ezen akadt fel egy 3mm-es rozsda darab)
 
tószivattyú volt eredetileg 6m csővel 1 méter szintkülönbségnél is bő fél métert lövellt függőlegesen a csőből a víz
a főorső ezt vissza fogta 25-30 centire
a visszatérő 6m-en ebből már csak 1-2 centis szivárgás maradt így is
 
szivattyú csere se sokat javított egy hosszabb megmunkálásnál továbbra is melegedett
 
 
szivattyú csere nagyobbra, mert 2 héten belül megsül tekercs a motorban
 
 
jobb lett de nem az igazi 5 centi volt a maradék emelőmagasság induló magasságon  
 
a csőcsere innentől kezdve nem volt kérdéses...
 
12-es csővel ezt sikerül a végén 15-20 centire emelni ismét
 
(halkan jegyzem meg, hogy most is újra szükséges lesz a takarítás a rendszerben mert a rozsda vagy algásodás folyamatosan rontja lefelé az áramló mennyiséget)
 
de hétköznapibb példája a fölösleges nyomásveszteségnek a kerti slag
 
sokan akármilyen indokból a vékonyabb fél colos csövet használják, olcsóbb kisebb könnyebb stb...
plussz a végén pisztoly  
és jön a nyavalygás, hogy nem elég hosszú... mert nem lő elég messzire a víz ...
 
jön a következő lépés újabb fél colos cső mert a másik is olyan, könnyű olcsó...
 
na most már közel lehet menni a kert végéhez de már csak 2-3 méterre locsol a szerencsétlen slag...
 
 
ha nem fél colos hanem elve 3/4-es csővel indultunk volna akár első lépésben is akár 1,5x-es távolságra lehet locsolni az elején és nem kellett volna újabb csövet venni, persze ez nem igaz így feltétlenül
 
a rendszer természetesen gyors csatlakozós és agyon szűkített idomokkal...
 
konklúzió hiába van kis hosszon kis átmérő a csatlakozásoknál, ha a cső nagy hosszban nagy átmérővel van  
 
az idomok egyenértékű csőhossza kevesebbet ront a rendszeren mint a kis csőátmérő ugyan azon a hosszon mint vastag csőnél

000000000

 
Nekem nem volt ilyen szép állapotban, mert valami kővágó gépen használhatták második körben.
Olyan vastagon volt rajta a rákötött tégla és kőpor, hogy homokszórni kellet.
A kőpor a járókeréken is ott hagyta a névjegyét, de felújítás után tökéletesen megállja a helyét.  
 

000000000

 
Honnan került bele rozsda ?  
Alap dolog hogy vagy réz vagy alumíniumból vannak a hűtőrendszer elemei.  
A másik meg nem szabad sima vízzel feltölteni, hanem tömény fagyállóval.
Akkor nem rozsdásodik, de vannak kimondottan vízmentes hűtőfolyadékok is.
Mondjuk nem olcsó , de azt az 1-2 liter ki lehet bírni.  
Olcsó hűtőfolyadékokkal meg vigyázni mert megeszi az alumínium hőcserélőt.
 

btxtzhi26

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, van egy 3/5 Kw /10500/17500 Fordulatú Perkse főorsó motorom ER32 befogással ,alkalmas lehet ez a motor acél megmunkálásra mondjuk 300/perces fordulaton 16 mm ujjmaró 6mm fogásmélység ?

000000000

 
300-as fordulaton harmat gyenge szokott lenni az ilyen nagy fordulatú motor.  
Általában ezt áttétellel oldják meg aztán lehet neki ereszteni.
Open loop vector control-al pedig iszonyatosan fog melegedni a motor amit talán egy plusz kényszerhűtés se tud megoldani.