Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

btxtzhi26

Hát valami hasonlóra gondoltam én is, de bíztam benne hátha valaki bíztat, a motor felszerelésére..

robroy007

a főorsó feje és vége van eleve acélból, a tekercs palást rozsdamentes
 
a gépet örököltem, olyan hibákkal amitől égnek állt a hajam...
használták, de nem is tudták mi van a dobozban...
 
hiába tudta az automata szerszám mérést a gép senkinek nem tűnt fel,h egy vezeték kéne még hozzá meg egy raporter és már működik is a dolog
vagy fordulatszám szabályzás a frekiváltóra, inkább az új frekiváltót manuálisra kötötték potival
 
hűtő nincs csak szivattyú ami 12-13 l vizet forgat egy műanyag dobozból hűtő felület maga a doboz fala
 
motor fagyállót használok, az korrózió védős elvben és lágy vizet
 
a rozsda a fej belsejéből vált le mert más vas alkatrész nincs sehol a rendszerbe

000000000

 
Akkor az előd biztos sima csapvízzel járatta mert fagyállóval nem rozsdásodik.
 

robroy007

ez biztos sajnos, de senkinek meg sem fordult a fejében, h egyáltalán forog-e benne a víz... előttem
 
mióta én nyúzom a masinát volt egy teljes sin és kocsi csere rajta, tervezem,h a két oldali hajtást mechanikusan is össze kötöm, de amíg nincs tartalék gép addig ez várat magára, mert nincs menekülési út ha hosszabb időre munkaképtelenné válunk
 
a vákuum asztalt se tudták hogyan miként kéne használni
 
azóta azért már láttak csodát a gépen [#nevetes1]
 
és lesz is még fejlesztés, csak pénz pénz pénz...

000000000

 
Igen, nem elég a tudás ha nincs miből finanszírozni.
A hobby már csak ilyen.  
 

robroy007


Szalai György

Ha jól látom, akkor a forgalmazó a 75W 3,2m taiwani Ding Sheng DS3200-at, vagy az eredeti kínai Rattm Motor 105W 5m 5000 l/h szivattyút ajánlja a vízhűtésű főorsóihoz.
Mindjárt a szivattyú kijáratába tekert, pár milliméter átmérőre szűkítővel, hogy biztosan fel is vegye azt a 100W teljesítményt. [#vigyor2]

Rabb Ferenc

Az nem lehet, hogy kisebb szállító teljesítménynél  kisebb a felvett teljesítmény is? [#nemtudom]
 
Egyszerű gyakorlati próba: fogd be a porszívó vagy a hajszárító csövét, és a motor felpörög. Vagyis csökkent a teljesítményigénye a turbinának.

000000000

Ha egy szivattyú (centrifugál) szállítási keresztmetszetét csökkented, akkor csökken a motor áramfelvétele is!
Ezért indítják a magyteljesítményű szivattyúkaz ZÁRT tolóval!
Nyitott rendszerrel az isten villanya nem lenne elég az indításhoz. (most nem a 100W a lényeg)

000000000

 
A 3 méteres járókerekű centrifugál ventilátorokat is zárt csappantyúval kellet indítani, különben lehetett hívni a villanyszerelőket biztosítékot cserélni.
 

suzgepk8a

Üdv Urak!Nem akarok ünneprontó lenni,de tapasztaltam, és holnap ezen elvek szerint kötöm be a Wilo szivattyút is, hogy nem érdemes lefojtani (nem is szabad) egy szivattyút.Fő ágon marad a jelen esetben 1/2" , vele párhuzamosban meg a 6mm-es csövek.Szépen a nagy keresztmetszet áramlása "meghúzza" a kis keresztmetszetet, lassan cirkulál az "anyag".A fő ágon meg szinte nincs ellenállás, nem kinlódik a szivattyú.A fémipari szalag fürészemnél raktam fel utólag 3F MEZ emulzió szivattyút.Nyomta a szmötyit mint a marha dereka,...beraktam egy "T" idomot, és cirkulál az anyag rögtön vissza a , a mellék ágat meg szépen egy kis réz radiátor kúpos légtelenítő csavarral úgy állitom be, amennyi lé nekem kell.Sacc/kb. lett egy ByPass ág beépitve.Üdv, jó alkotást.

000000000

Pedig jobb, ha elhiszed, hogy zárt nyomóoldali szelepnél a legkisebb a meghajtás terhelése.
Nincs folyadék szállítás, csak helyben jár a szivattyú.
 
Ezt nálunk okosabbak találták ki ezer éve.
 
 
Ha nem így lenne, akkor egy teljesz szelvényű ágban magától is közlekedne a folyadék.
Még motor sem kellene.

fa_kukac

És ez levegőnél is így van, ha lezárod a csövet, felpörög!

fa_kukac

Mint látom, Pál is említé.

fa_kukac

Na jó bocs nem olvastam vissza, már lerágtátok a témát![#falbav]