Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

ks46twg3x

Hány voltról szeretnéd hajtani?
A KV értékből ítélve lesz megfelelő fordulatszámod!
A hűtést lehet, hogy használnod kell! (bár hajóban könnyebb megoldani!)
Mindenképpen érdekel, mit hozol ki belőle.
Én is próbálkoztam, külső forgórészes motorral. A fortuna csapágyai eszméletlenül melegedtek (35 ezer felett!), és maga a motor is, annak ellenére, hogy kapott ventilátoros hűtést.
Ha fordulatot is szeretnél szoftverből vezérelni: www.logicnc.com

000000000

Nekem külsőforgós van és nem melegszik több órás használatban sem.

PSoft

 
Való igaz,terhelés nélkül is melegszik rendesen.
Vízhűtéssel azonban,...kellemes a hőfoka.:)
Nem fog "órákat" menni egyhuzamban,40x40mm a munkatér,amiben mozogni kell majd neki.
Van kis axiális mozgás,de kiküszöbölhető.:)

Szalai György

Szép reggelt mindenkinek!
 
Nekem nagyon célszerű a romlott ételre emlékeztető, padlizsán színe, mert így ösztönösen távol tartom magamat tőle. Most jobban tetszene, ha sültszalonnás tükörtojásra emlékeztetne.
De ízlések és pofonok. . .
Hát pörögni pörög, valószínűleg eleget. (Bár ez a képből nem derül ki.)
Jó vezérlővel a forgató nyomaték is elég lehet, főleg ha csak heggyel dolgozik a szerszám, vagy puha az anyag.
Azután a meleget elviszi a vízhűtés. Eddig velünk van az erő, de szerintem van sötét oldal is.
 
A vízhűtés a tekercset hűti, a mellső csapágyat szerintem nem, (a levegő sem) pedig növelné a csapágy élettartamát.
Mondjuk, hogy a csapágymeleget elviszi a felfogó tömbön keresztül a szerelvénylap, de ez sem biztos, hogy igaz.
Az eredeti propelleres motor alkalmazáshoz nem számolnak jelentős oldal irányú erőkre, itt meg lesz, mert a mellső csapágytól jó messze van a szerszám hegye, hosszú az erőkar.
A tengely vékony, hogy kicsi lehessen a csapágy és így elég magas határfordulatú.
A vékony tengelyen jó messzire kinyúlik a vastag szerszámbefogó (a bumszli szorító anyával) és jól berázza az egészet a legkisebb balanszhiba is.
Tökéletesen balanszolni nem lehet, a kicsi csapágy dinamikus terhelése a rázkódástól az egekbe szökik.
Az eredmény csapágy kiverődés, a tengely fáradásos törése, esetleg derékszögű elgörbülése. Na, ha elrepül az a tízdekás szerszámbefogó, egy harminc ezres fordulaton. . .
Ezek miatt alakult az a véleményem, hogy ez egy nagyon jó játék motor, amiből sokat lehet tanulni.
Határidős munkát nem vállalnék rá.
 
Hogyan lehetne jobb?
A szerszámbefogó tengelyt külön csapágyazva, ferde hatásvonalú, nagy futáspontosságú golyóscsapágy párral, esetleg egyetlen négypont érintkezésű csapággal.
A csapágyat bevonva a vízhűtésbe és olajjal rendszeresen kenve.
A szerszámbefogót a motorhoz rezgéselnyelő kuplunggal kapcsolva, hogy a motort csak forgató nyomatékra terhelje.
 
Ez is csak fejjel menés volna a falnak. (De már legalább sisakban.)
Mert a rendesen megcsapágyazott szerszámbefogó tengelybe már jó volna kicsit nagyobb élkörű szerszámot is befogni, de ahhoz meg direkt hajtásban kicsi a motor forgatónyomatéka.
Tehát a boldogsághoz kéne egy önmagában is erősen megcsapágyazott motor és egy célszerű áttétel is.
Rajtam sokat segíthet az a felismerés, hogy az „olcsó” az még pénzügyileg sem mindég az optimális választás. Viszont a boldogságot biztosan akadályozza.

Motoros

Neked ez a hozzászólás kb 20 percedbe került, és ugyanarra jutottál amire én több napi kísérletezgetés után.
[#eljen]

sanyi84

Ennyire rossz a helyzet a nyomatékával? Már már kezdem látni ezt a motort er 16 al meg jó csapágyházzal. Nem is aposztrofálnám túl a dolgot. Egy valami alu tömbből kifaragom a házat, vízhűtés gyanánt csinálok pár furatot, marok egy rádiuszos nútot, a furatokat összekötöm kicsinyke marással, rá egy kupak, pár csavarral és persze tömítéssel (jól kitakarítom) kiesztergálom vagy kimarom a csapágyak helyét, vagy perselyezek.  És kész is van. No de tényleg ennyire rettenetes a helyzet ezekkel a motorokkal? Van egy böhöm 1.3 kW motorom, az frankó meg minden csak a súlya, az nem tetszik. Nem csak kapirgálni akarok hanem hatékonyan marni. Ebből a motorból (elég olcsó volt, olcsó tapasztalás legalább) kiindulva a mostani gép maximum teherbírásán se nagyon vett fel 0.1 A nél többet az üresjárati áramától. Pedig némi terhelést azért kapott, sikerült a pozdorja feltétasztalt lemarnia 20 as maróval egy fogásból, mindezt gyorsjáratban, a "forgácsszéltől" a gombához se fértem oda. (nagyon óvatosan mondva ez csak er 11 es befogóval van szerelve). Nem figyeltem ekkor a terhelést de aztán ha már így megy megsasoltam tesztként mennyi az annyi.

Szalai György

Nem hagy nyugodni ez a motor átalakítás. Lehetne-e egyszerűen és jól is egyben?
Hogy a szerszám befogó ne álljon ki messze a mellső csapágytól. Hogy ne legyen nagy tömegű és vastag.  
Arra a felismerésre jutottam, hogy a bajok okozója a kúpos befogó patron.
A patron helyfoglalása miatt a befogótengelynek a szerszámtól jóval vastagabbnak muszáj lennie. Ez miatt ormótlan és célszerűtlen az egész megoldás, tehát ki kéne dobni a rendszerből a patront.
Ha elfogadható hogy ezzel a motorral kizárólag gravírozni fogunk, akkor elkötelezhetjük magunkat egyetlen szabványos szerszámszár átmérő mellett is. (1/8” vagy 3mm)
Akkor minek a cserélhető patronos megoldás? Csak bajt okoz.
Talán lehetne egy kb. 6mm tengely átmérőjű, cserélhető tengelyes BL motort választani és abba készíteni egy szerszámbefogós tengelyt.
Valami kis ilyesmit.
http://www.2linc.com/engraving_tools_extended.htm" TARGET=_fnew>http://www.2linc.com/engraving_tools_extended.htm
Aztán belerakni a motorba és kész. A marószerszám a befogós tengelyen belül benyúlhat akár a mellső csapágy közepébe.
Nem nagy a tömege, nem vastag, nem nyúlik ki nagyon, körszimmetrikus. Talán még olcsó is.
Mi szól ez ellen?

ebalint

Ezekhez a fajta gravírtűkhöz létezik egy spec. tartó is.
Ha a tartót sikerül átalakítani, ill. be/ráilleszteni egy motor tengelybe/re, akkor gravírozáshoz nem igen kell több. Vékony plexit, nyáklemezt, stb., ki is lehet vágni.
 
http://gravoshop.hu/shop.php?tt=3&cid=2&mcid=1#/" TARGET=_fnew>spec gravírtűk

ebalint

A marótűszár horror áron van...
 
Több, mint netto 23 eFt.

PSoft

 
Kicsit "lehangoló" válasz a "padlizsán" motorról,a  boncolós...#1761-ben.:((
 

9hpa53xy

ilyen csodamotort hol? mennyiért? (ofcourse alibabán kívül :)

ks46twg3x


dravecz

Üdv Urak!
 
Egy kis tanács, segítség kéne nekem! Oszlopos fúrógépen fúrok műanyagot. 3 mm vastag lemezek. 15 db összerakva. Ilyen fúróval:
http://barkacsforras.hu/aruhaz/index.php?route=product/product&product_id=579  
5 mm átmérővel, külső hűtéssel/emulzió/.
 
A fordulatszám :892 Rpm. A 45 mm es távot cca. 3 másodperc alatt tudom kifúrni. 1 db műanyagon több száz luk van, a max mérete 500x500 mm. A lukak sorja mentesek, és nagyon szépek!!!
A fúrógép karjára akasztottam egy mérleget, és megmértem kb milyen erővel húzom, és 5-6 kg jött ki, utána a fúrószár alá raktam egy mérleget, és meghúztam a kart 5-6 kg-al, és a mérleg 35-45 kg ot mutatott.  
Ezt egy normál "fapados" hobby cncvel meg tudom oldani?Mármint nem nagyok az erők a géphez? Igaz a cnc-n már nem ezt a fúrót használnám, hanem keményfém fúrót külső hűtéssel. Vagy akkor már mehetne nagyobb sebességgel a fúró és akkor talán nem lennének ilyen nagyok az erők?
 

000000000

"FÉMCSIGA FÚRÓSZÁR"
 
Írja a lap.
Gondolom pék, vagy ilyesmi lehet a tulaj.
Csak azért, mert bődületes marhaság.
 
Nem csak nyelvtanilag.
Ki látott már fémcsigát, meg fúrószárat?
Lehetne ugyan fúrószár betéttel, de nincsen fémből készült csiga, spirális fúrószárral.
 
Nem vagyok biztos abban, hogy tudja, mit is árul.
 
A kép alapján, fém csigafúró.
Az is lehet, hogy tévedek.

000000000

Ez kicsit Besenyő Pista bácsira emlékeztet a Laár pour L'art társulatból. http://www.youtube.com/watch?v=1fdZmmdKpSY" TARGET=_fnew>Besenyő Pista bácsi a hülyeségről